7 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb voor mijn vorige kindje nexium gehad (eerst gaven ze ranitidine maar ik wist dat dat heel vies was van mn werk. Dus had om iets anders gevraagd. Bij haar bleek het koemelkallergie te zijn. Toen dat uit mijn dieet was en ik weer stopte was de verborgen reflux ook veel minder. Het hielp haar wel op dat moment maar toch baal ik dat het moest. Als ik sneller koemelkvrij was gegaan was het niet nodig geweest. Ze was ruim 3 maanden toen we de nexium kregen en ben zsm weer gestopt. Medicatie is natuurlijk sowieso niet goed. Mijn zoontje nu heeft meer reflux ipv verborgen reflux. Maar door de draagzak en hem de hele dag te dragen (en indd te blijven bewegen). Doet hij het toch vrij goed ook al vind ik het zwaar. Ik hoop dat het vanzelf beter word nu. Ik ben al even koemelk en soja vrij maar helemaal weg gaat het helaas niet daardoor. Hopelijk wel met de tijd. 😅

15 dagen geleden

Mijn zoontje heeft het gehad die had ook omeprazol en nu mijn meisje helaas ook ook eerst Johannes broodpitmeel gehad wat ik deed bij haar was niet door de borstvoeding want dat hielp haar idd ook niet naar ik maakte 30 ml afgekookt water en deed daar 1 theelepeltje johannesbroodpitmeel in en gaf haar dat anderhalf lepeltje voor de voeding en ze mogen na de voeding weer en lepeltje en dat hielp optimaal.. ik ben daar mee gestopt omdat ze daardoor meer krampjes kreeg en ben weer na de ha gegaan en toen hebben we de omeprazol pedippi gehad in het begin drama ze leek alleen ma meer te spugen en meer last van de verborgen te hebben we hebben opgehoogd na 3,5 ml we zijn op 2 begonnen en nu gaat het beter gelukkig ! Maar merk k dat ze weer meer last krijg mogen we met 0,5 ophogen! Succes 🍀

15 dagen geleden

Ja! 4 weken terug nog omeprazole gekregen voor baby nr 2(nr 1 had t ook) en het geschreeuw nam aanzienlijk af. Door de jhbpm kreeg de mijne verstopping en kramp maar als ze maagzuurremmers hebben doet t spugen vaak al niet meer pijn en kan je kijken of je met indikken kan stoppen eventueel... Doe je het bedje al schuin ed? Inbakeren met paccodoek helpt sommige kindjes met reflux ook...) Ik hoop dat je in de nacht wel een beetje kan slapen...

15 dagen geleden

Ik ben bij een osteopaat geweest wat de klachten wel heeft verminderd, ze zijn niet over maar kan hem wel wegleggen zonder dat hij pijn heeft!

15 dagen geleden

Wat vervelend😞 Mijn eerste zoontje had ontzettend veel last van reflux. Hebben lang jbpm gebruikt en vanaf 2 weken nexium. Door het gebruik van nexium hadden we een heel ander kind. Ons zoontje wilde nooit op de rug liggen, best een uitdaging voor een baby 🙈 zodra hij op de rug lag was het krijsen door de reflux, wat begrijpelijk is want de maagzuur ging steeds heen en weer langs zijn slokdarm. We hebben 10 maanden nexium gebruikt. Paar keer geprobeerd af te bouwen maar dat ging echt niet

14 dagen geleden

Tip van een mama die al 9 weken bezig is met deze ellende: Volg je gevoel, blijf niet te lang hangen maar probeer van alles uit. En dan vooral ervaringsverhalen en deskundige raadplegen. Bij ons is het telkens een klein puzzelstukje maar de puzzel is nog niet compleet en ik kan je zeggen dat na 9 weken m’n lichaam op is (lees: constante kramp en pijnstilling om de spierpijn niet te voelen), mijn relatie al klaar zou zijn als we niet zo sterk in communiceren waren en ze mij zouden kunnen opsluiten als ik niet de hulp had gehad van de lieve mensen om me heen, want het breekt je écht op. Wij kunnen nu echt met momenten van haar genieten maar zijn normaal een baby gewend die niet slaapt en alleen maar huilt en gedragen moet worden. Je mag mij altijd berichten, ik wil best onze ervaringen en tips met je delen. Graag zelfs! 🩷

14 dagen geleden

Mijn zoontje heeft verbogen reflux en een volledige koemelk allergie. Hij heeft nu andere voeding, maar de verborgen reflux bleef. Wij doen zijn voeding indikken met nutrition en hij krijgt sinds een aantal weken ‘s morgens en ‘s avonds omeprazol. Sinds hij dit krijgt is het echt stukken minder. We kunnen hem eindelijk weer op z’n rug leggen en überhaupt wegleggen gaat nu heel goed. Ik hoor hem nog steeds wel vaak slikken, maar hij heeft gelukkig niet meer zoveel pijn als eerst. Dus ik zou het zeer zeker aanraden. Niks is zo verschrikkelijk als je kindje pijn zien hebben. (Die van mij had uiteindelijk zelfs een ontstoken slokdarm… misschien heeft jou kindje dat ook)