13 Reacties
2 jaar geleden
Ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij (niet voor Ryanair), maar ik weet dat ze bij ons erg strikt kunnen zijn. Al kan ik even niet zo snel vinden of wij voor zwangerschap zo'n formulier nodig hebben. Voor iemand die bij de gate werkt ook nogal vreemd om te moeten vragen hoeveel weken je zwanger bent (tenzij je echt aan het einde zit en dat duidelijk is). Ik denk dat ze er dus wellicht helemaal niet naar vragen. Maar als Ryanair toch zo'n formulier vraagt zou ik het voor de zekerheid absoluut proberen te regelen. Wellicht via je huisarts die contact kan opnemen met je verloskundige?
2 jaar geleden
Ik heb 2x gevlogen terwijl ik zwanger was en er is nooit naar gevraagd (had hem braaf bij). De verloskundige kan hem wel uitschrijven maar hij is niet rechts geldig omdat ze nooit kunnen garanderen of je gaat bevallen op het vliegtuig, niemand kan dat. Dus garantie tot de deur maar als maatschappij wil je denk ik vooral weten dat iemand niet voorbij de 34/36 weken is (dan mag je niet meer vliegen)
2 jaar geleden
Reactie op mini223
Kunnen ze je weigeren denk je?
Ik denk in theorie wel. Als zij dat op hun website aangeven nodig te hebben. Maar ik geloof niet dat ze er snel naar zullen vragen bij de gate. Jij bent wel al behoorlijk ver in je zwangerschap tegen die tijd, dus dat maakt het misschien voor het personeel duidelijk dat je zwanger bent (al blijft dat een voorzichtige vraag). Ik zou het voor je eigen gemoedsrust toch proberen te regelen via de huisarts bijvoorbeeld. En als het niet lukt moet je je niet te veel zorgen maken. Ik denk dat de kans klein is dat ze het formulier willen zien.
2 jaar geleden
Je bent niet zwanger van een tweeling? Ik weet dat ze bij ons de regel hanteren dat je tot het einde van je 35e week mag vliegen. Tenzij je zwanger bent van een meerling, in dat geval tot het einde van de 32e week. Het kan zijn dat ze dat wel op papier willen zien (zo'n fit to fly formulier van je verloskundige bijvoorbeeld). Ik heb er zelf nog geen ervaring mee en wij vliegen zelf als ik rond de 22 weken zwanger ben. Je kan altijd even bellen met zo'n vliegmaatschappij om navraag te doen (zodat je kan laten weten dat verloskundigenpraktijken hier in Nederland er niet aan mee werken bijvoorbeeld).