8 Reacties

vorig jaar

Wat ik heb vernomen van de verloskundige, maar ik zit niet bij de fbto maar ze sprak in het algemeen, is dat veelal in de basisverzekering zit. Je moet een eigen bijdrage betalen, maar dat is ook als je aanvullend verzekerd bent. En dat je dan waarschijnlijk een kraampakket krijgt als je aanvullend bent verzekerd, maar dat je die ook gewoon kan halen. Is niet heel duur. Maar als je, zonder medische redenen, in het ziekenhuis wil bevallen dat aanvullend wel handig is

vorig jaar

Ik ben niet verzekerd bij de FBTO, maar je kan tot en met 31 januari nog overstappen naar een andere zorgverzekeraar. :)

vorig jaar

Reactie op nham8

Wat ik heb vernomen van de verloskundige, maar ik zit niet bij de fbto maar ...
Oke ja ik ben medisch dus moet sowieso in het ziekenhuis bevallen

vorig jaar

Ik zit met het zelfde. Wij zijn 30 december overgestapt naar fbto, en kwam er 2 januari achter zwanger tezijn..

vorig jaar

Ik zit ook bij FBTO, heb het zo gelaten omdat ik medisch ben en dus sowieso in ziekenhuis zal bevallen. Alles wordt dan vergoed vanuit de basisverzekering. Kraamzorg wel eigen bijdrage. FBTO heeft geen aanvullende verzekering oid voor zwangerschap, dus je kunt ook niet nog een aanvullend pakket aanzetten zover ik weet. Kraampakket kun je bestellen voor een klein bedrag. Maar als je dus ook medisch bent is er niet zoveel aan de hand!

vorig jaar

Reactie op Veer9210

Oke ja ik ben medisch dus moet sowieso in het ziekenhuis bevallen
Oh dan wordt het sowieso vergoed!

vorig jaar

Reactie op BoysmomJjc

Ik zit met het zelfde. Wij zijn 30 december overgestapt naar fbto, en kwam ...
Je hebt 14 dagen bedenktijd dus je kan de verzekering nog opzeggen en switchen

vorig jaar

ik heb mijn vorige zwangerschap expres niet het pakket verhoogd. Als je pijnstilling wil, wordt je automatisch medisch en ziekenhuisbevalling wordt dan vergoed. Ik dacht als ik het echt zonder kan, betaal ik wel eigen bijdrage. Maar uiteindelijk toch pijnstilling gewild. Kraamzorg eigenbijdrage vond ik ook echt onwijs meevallen. al met al goedkoper uit zonder aanvullende verzekering