90 Reacties

één maand geleden

Reactie op Appeltaartjes

Yes als dat is toegestaan, ga ik er morgen (maandag) mee aan de slag.

één maand geleden

Reactie op J_hp

Hier ook enorm wisselende emoties na de bevalling. Alles goed willen doen! ...
Hier ook! Inderdaad in de avond en nacht overweldigt alles me een beetje en voel ik me snel paniekerig. Ik sta continu aan, heb geen seconde dat ik tijd voor mezelf neem. Alleen maar bezig met baby/rommelen in huis (opruimen!!! Het is zo satisfying maar mijn hechtingen vinden dat niet zo leuk) en nergens anders aan toe komen.

één maand geleden

Reactie op Romy Rachel

Wat fijn (eigenlijk natuurlijk niet fijn) dat meerdere dit meemaken hier en ...
Doen jullie alles samen? Wij splitten: na het op bed leggen tussen half 9 en half 10 doe ik alles tussen half 2 en half 7 ‘s nachts, hij voor één uur en na zevenen. Hij gaat om 8u naar werk, ik kan iets vroeger slapen. Zo maken we allebei wat meer aansluitende uurtjes. Ik doe blokvoeden en kolf de borst die aan de beurt is af, zodat er een flesje is voor mijn man. Eerst deed hij de luiers en ik voeden, maar voor ons werkt dit fijner. Afspraak is dat als er ècht iets is, de ander wakker gemaakt mag worden en anders lekker blijft slapen. De kleine man ligt op zijn eigen kamertje, dat gaf vooral mij rust want het is net een cavia in zijn slaap qua geluid…

één maand geleden

Zijn jullie partners alweer aan het werk? Mijn man gaat bijna weer werken en merk dat ik het best spannend vind. Heb hem nu nog best veel nodig in huis. Hoe is dat bij jullie?

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Zijn jullie partners alweer aan het werk? Mijn man gaat bijna weer werken e ...
Hier gelukkig nog een weekje mijn vriend thuis. Eerst wilde die twee weken vrij, maar omdat we ook een week in het ziekenhuis hebben gelegen heeft hij er nog een week aan vastgeplakt zodat we alsnog twee weken samen thuis hebben. Is ook wel nodig, want met het herstel van de spoedkeizersnede heb ik hem nog wel nodig. Maar merk dat ik nu ook meer wil doen qua wandelen enz omdat ik dat volgende week ook zal ‘moeten’ (hebben ook nog een hond). Maar hij remt me daar gelukkig wel een beetje in. Blijft wel lastig vind ik!

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Mijn partner is al 2 weken aan het werk, familie woont buiten de stad dus doe het echt alleen. Vorige week wel bij mijn moeder wezen logeren, och wat was dat een verademing.

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Mijnes is vandaag weer begonnen en de hele week avond diensten tot 01:00. Vind het vrij pittig 🥹

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Mijn man is deze week ook begonnen, vond het ook heel spannend gister maar het komt uiteindelijk wel goed. Ik moet heel erg loslaten dat ik niet alles kan doen in het huishouden wat ik wil. Of minder me-time heb. Dus even de knop om en lekker de hele dag met baby bezig, er komen vast tijden dat je meer tijd over hebt.

één maand geleden

Tip om jezelf niet kwijt te raken. Probeer echt momenten voor jezelf te vinden liefst buiten de deur. En zoek iets waar je echt plezier uit krijgt. Ik merk dat die momenten voor jezelf echt veel goeds doen en tijd geven om na t denken waar je staat en op adem te komen

één maand geleden

Heel herkenbaar allemaal. Ik ben 6 weken geleden bevallen en ik voel me totaal niet fit. Ik heb ook nog een schildklierontsteking gekregen na de bevalling (5-8% van de vrouwen krijgt dit) wat niet meehelpt aan de vermoeidheid. Ik kom ook moeilijk in een diepe slaap, wordt automatisch elke 3 uur wakker (rond voedingstijd) ook al heeft mijn man de nachtdienst. Het slecht slapen breekt mij echt op. Met de regeldagen was mijn zoontje aanhangig, ontroostbaar en wilde niet in zijn eigen bedje slapen, dat zijn echt pittige dagen waar niemand je op voorbereidt. Als mijn man naar kantoor moet dan voel ik me echt eenzaam, ik probeer wel elke dag een rondje buiten de lopen voor mijn mentale welzijn.

één maand geleden

Reactie op BlijdeZwaan085177

Heel herkenbaar allemaal. Ik ben 6 weken geleden bevallen en ik voel me tot ...
Wat rot van de ontsteking en het slechte slapen. Tis heel wat hè. Heb het gevoel dat de kleine heel vaak regeldagen heeft. En hij zit nu in sprong 1 volgens oei ik groei. Goed dat je de tijd neemt naar buiten te gaan! Stap voor stap wordt het beter, hopelijk!

één maand geleden

Hey mommies, hoe ziet jullie dag/ritme eruit nu met baby?

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Hey mommies, hoe ziet jullie dag/ritme eruit nu met baby?
Hey hey! Hier zitten we in sprong 1… poeh, heftig wel! 🙈 Hoe is het bij jou?

één maand geleden

Sprong 1 hier waarschijnlijk ook. Het ritme is ver te zoeken. Wil niet in z’n bedje slapen en sliep overdag maar een half uur tot 1,5 uur voordat hij om een nieuwe voeding vroeg… Veel huilen ook. Hoop tzt weer meer naar een ritme van 2-3 uur slapen te kunnen gaan…

één maand geleden

Reactie op Neyah

Hey hey! Hier zitten we in sprong 1… poeh, heftig wel! 🙈 Hoe is het bij jo ...
Begon het gelijk met 4 weken bij jullie? Hier nog niet echt een ritme... Overdag vooral veel vasthouden tijdens het slapen na een voeding. In de avond lukt het ons om steeds 2-3 te slapen, soms korter. Niet echt een vast ritme dus. Benieuwd hoe het is als mijn partner weer aan het werkt gaat en ik er "alleen " voor sta overdag 🫠

één maand geleden

Reactie op Babymamaaa

Begon het gelijk met 4 weken bij jullie? Hier nog niet echt een ritme... ...
Heel herkenbaar! Mijn vriend begint maandag weer met werken. Vind het maar spannend hoor. 🙈 Gelukkig werkt hij ook veel thuis, dus kan hij bijspringen mocht het écht nodig zijn. Maar de dagen dat hij van ‘s ochtends 6 tot ‘s avonds 6 weg is… Geen idee hoe ik dát ga doen nog! Haha Begint jouw partner ook bijna weer?

één maand geleden

Hebben jullie een tip wat ik kan lezen over sprongetjes, regeldagen en slaap regressies? Ik zie door de bomen het bos niet meer en qua ontwikkeling loopt mijn zoontje voor op de 'gewone' ontwikkeling per week (is ook met 42 weken geboren, dat scheelt vast ook)

één maand geleden

Reactie op Geertrui

Hebben jullie een tip wat ik kan lezen over sprongetjes, regeldagen en slaa ...
Ik heb de Oei, Ik Groei app. Kost wel behoorlijk wat.

één maand geleden

Reactie op missteyy

Tip om jezelf niet kwijt te raken. Probeer echt momenten voor jezelf te vi ...
Dit echt he! Ik ben alleen en tot nu toe nog geen tijd gehad en voel me bijna schuldig dat ik denk even klein momentje

één maand geleden

Reactie op Neyah

Ik heb de Oei, Ik Groei app. Kost wel behoorlijk wat.
Jaaa nieuw die kosten toch