41 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb deze de vorige keer gewoon van mijn verloskundige gekregen. Ik ga er vanuit dat dit deze keer ook geen probleem is.

2 jaar geleden

Ik heb deze gewoon van mijn verloskundige gekregen..

2 jaar geleden

Ik heb hem ook van mijn verloskundige gekregen

2 jaar geleden

Ik ben nu in Amerika, 23 weken zwanger, en heb van mijn verloskundige een fit to fly gekregen voor de zekerheid

2 jaar geleden

Ik weet niet wat Wizzair precies nodig heeft, maar veel luchtvaartmaatschappijen hebben alleen maar een briefje nodig met "Mevrouw Zusenzo is zwanger van een eenling met de uitgerekende datum XX-YY-ZZZZ. De zwangerschap verloopt zonder complicaties." Met natuurlijk de letterhead en een handtekening en alles. En als je de ground staff een plezier wil doen zetten ze er nog even in hoeveel weken je zwanger bent op het moment van de vlucht.

2 jaar geleden

Loesd, iedere luchtvaartmaatschappij heeft andere regels hierin. Ik zou je verloskundige vragen of zij een fit to fly document kan maken en deze voor vertrek laten checken door Wizzair.

2 jaar geleden

Reactie op BerdienSD

Loesd, iedere luchtvaartmaatschappij heeft andere regels hierin. Ik zou je ...
Ja mijn verloskundige wil dat dus niet doen omdat ze dat officieel niet mogen. Ik lees dat ook op internet.

2 jaar geleden

Raar dat je verloskundige dat niet doet. Ik kreeg er gewoon eentje opgestuurd laatst. Een standaard document met je naam en uitgerekende datum etc. Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij waarbij het niet nodig is, maar ik begrijp dat WizzAir er dus wel naar vraagt. Wat geeft de verloskundige als reden om het niet af te geven?

2 jaar geleden

Ik zit even te kijken op internet. Ze mogen het niet afgeven omdat ze niet kunnen verklaren dat een zwangere gezond is op een specifiek moment te kunnen vliegen. Vind dat zelf wel erg ver gezocht (zeker omdat ze het vaak pas 24 uur van tevoren afgeven), maar oké. Ik zou WizzAir hier over bellen en dit uitleggen.

2 jaar geleden

Ik heb hem hier ook van de gynecoloog gekregen, uiteindelijk heeft niemand er om gevraagd

2 jaar geleden

Dankjewel allemaal voor het meedenken! Ik kom er helaas echt niet uit met mijn verloskundige en huisarts. Krijg er behoorlijk stress van. Hoe ziet zon document eruit? Kan iemand misschien een voorbeeld laten zien?

2 jaar geleden

Ik zou een engelstalige Zwangerschapsverklaring aanvragen. Dat mag de verloskundige wel afgeven.

2 jaar geleden

Reactie op Ann02

Ik zou een engelstalige Zwangerschapsverklaring aanvragen. Dat mag de verlo ...
Ja die heb ik! Maar dat is volgens de vliegtuigmaatschappij niet genoeg.

2 jaar geleden

Zoiets is al voldoende. Met naam en handtekening verloskundige. Bij mij stond er naast de uitgerekende datum ook nog bij hoeveel weken ik op dat moment zwanger was. En ik vlieg ook met Wizzair.

2 jaar geleden

Ik zit met dezelfde vraag! Maar dan voor Transavia. Mag niet ouder zijn dan 5 dagen, maar hoe doe je dat dan met de terugvlucht? 🤷🏼‍♀️ erg vaag!

2 jaar geleden

Reactie op Loesd

Hmm laten we hopen dat dat genoeg is. Dat is alles wat ik heb voor de terugreis haha.

2 jaar geleden

Reactie op Emma Kole

Ik zit met dezelfde vraag! Maar dan voor Transavia. Mag niet ouder zijn dan ...
Niet ouder dan vijf dagen voor de heenvlucht. Je kunt dezelfde voor de terugvlucht gebruiken heb ik begrepen.

2 jaar geleden

Ik heb heb het toevallig vandaag opgevraagd en mij werd verteld dat ze juridisch gezien geen gezondheidsverklaring mochten afgeven, maar wel een fit to fly

2 jaar geleden

Reactie op Loesd

Op de website van Wizzair staat dat je een ‘medische verklaring’ nodig hebt. Als in je Zwangerschapsverklaring staat dat de zwangerschap zonder complicaties verloopt, dan zou dat voldoende kunnen zijn?

2 jaar geleden

Reactie op Emma Kole

Ik zit met dezelfde vraag! Maar dan voor Transavia. Mag niet ouder zijn dan ...
Je kan altijd even vragen of je verloskundige via de mail een nieuwe stuurt. Hebben ze bij mij ook gedaan.