8 Reacties

12 dagen geleden

Tip van de kraamzorg is dat sommige kindjes de fles niet van hun moeder accepteren omdat ze gewend zijn van jou de borst te krijgen. Ze weten dat je iets hebt wat ze fijner vinden en dus pakken ze de fles niet. Dikke kans dat als je partner of de opvang een flesje geeft het probleemloos verloopt.

11 dagen geleden

Welke fles van difrax gebruik jij nu?

11 dagen geleden

Ik gebruik de Difrax LOVI Mammafeel fles, deze is gebaseerd op de moederborst. Elke dag geeft mijn man de 19u voeding, dit omdat ze dan leert dat ze bij mij borstvoeding krijgt en bij andere een flesje. De ene dag gaat beter dan de ander, maar ze komt er wel. Mijn dochter is nu 7 weken en oefenen sinds week 4/5 met het flesje. https://difrax.com/pages/mammafeel

10 dagen geleden

Reactie op Thanysha

Welke fles van difrax gebruik jij nu?
Ik gebruik de s fles van difrax die standaard (weet zo even niet hoe die verder heet haha) met speen S

10 dagen geleden

Dank voor de tip! Onze preverbale logopedist zei me dat ik even een rustdag in moest lassen en vandaag opnieuw proberen. Erg benieuwd want na haar hulp ging het met de difrax erg goed en ineens dus niet meer..

10 dagen geleden

Hoi, hier pas net begonnen met flesjes oefenen. Wij hebben Difrax (al van onze oudste). Ik had de s speen gepakt en het ging heel erg moeizaam en ze werd boos. Uiteindelijk zei mijn man: moet ze niet gewoon de m speen? Ik vond dat spannend maar uiteindelijk geprobeerd en dat ging super goed. Nu is het zo dat ik best een sterke toeschietreflex heb en mijn dochtertje drinkt snel. Dus denk ik dat je daar ook naar moet kijken. Als zij normaal weinig moeite hoeft te doen voor grote slokken melk uit de borst, dan matcht dat niet met een s speen.

9 dagen geleden

Geen echte kennis hierover, maar wij geven onze zoon sinds week 5 ongeveer ook zo nu en dan een flesje afgekolfde melk. Hij begreep het in het begin ook niet direct en ging er vooral mee spelen met zijn tong, maar nu doet hij het super goed. Vanaf het begin af aan gebruik ik de Medela Calma speen. Kun je ook gewoon op de afgekolfde flesjes moedermelk van Medela draaien, ideaal. Wat ik hier ook vooral fijn aan vind, is dat de melk niet doorloopt, maar dat het echt pas in het speentje terecht komt als hij zijn zuigtechniek echt goed toepast, dus net zoals aan de borst. Dat zorgt er ook voor dat hij het flesje niet binnen een minuut opdrinkt. Nooit last van teruggeven ook. Moet alleen vaak eerder een boertje laten na een flesje dan aan de borst, maar hij boert sowieso erg weinig.

9 dagen geleden

Reactie op Dee89

Hoi, hier pas net begonnen met flesjes oefenen. Wij hebben Difrax (al van o ...
Oh goeie! Herkenbaar wel wat je zegt want ook ik heb een enorme toeschietreflex