748 Reacties

één maand geleden

Reactie op Vlinder94

lekker doen! als hij niet veel spuugt of mega krampen krijgt. Want wat is h ...
Ja je hebt ook helemaal gelijk, dat moet ook niet…. Soms even fijn om die extra bevestiging te krijgen😊

één maand geleden

Reactie op saskia98

Ja je hebt ook helemaal gelijk, dat moet ook niet…. Soms even fijn om die e ...
snap ik! heb dat soms ook even nodig om van een ander te horen🤗

één maand geleden

Hoe oud is jullie kindje en hoeveel voeding drinkt hij/zij per keer en hoe vaak op een dag? Ik geef nu nog borstvoeding maar ik ben heel langzaam aan het afbouwen. Ik vind het daarbij lastig om te weten hoeveel voeding ze nou precies in een fles moet krijgen. En als ik straks volledig over wil op kunstvoeding, hoeveel flesjes dan op een dag en hoeveel ml. Hebben jullie hier handige tips voor? Ik vind het allemaal erg lastig merk ik. Ook omdat je bij borstvoeding niet goed weet wat ze precies binnenkrijgen. Mijn dochter is nu bijna 3 weken oud en weegt 3650 gram. Dit is boven haar geboortegewicht.

één maand geleden

Je kunt als vuistregel gebruiken dat een kindje ongeveer 150ml kunstvoeding per kilo lichaamsgewicht per dag drinkt. Dus stel je baby is 4 kilo, dan geef je per dag (24 uur) 4×150=600ml. Dat verdeel je dan over het aantal keer dat je baby voeding wil. Mijn dochter is nu 3,5 week en krijgt 7 flessen (ongeveer om 7u, 10u, 13u, 16u, 19u, 22u en als ze 's nachts wakker wordt). Over hoeveel flessen je het verdeelt is een beetje afhankelijk van hoe oud je kindje is en hoeveel hij in een keer op kan. Op de verpakking staat hoeveel ml water en hoeveel schepjes voeding je moet gebruiken. Je kunt ook even het consultatiebureau bellen om te vragen wat handig is qua hoeveelheid flessen

één maand geleden

Reactie op saskia98

Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Onze zoon is vorige week voor het ...
Hier ook een hongerige baby en wij geven 6x 120cc en hij mag drinken hoeveel hij wil. Wel goed boeren tussendoor maar het terug geven ervan valt heel erg mee en hij is tevreden en met Max 90 cc totaal niet

één maand geleden

Reactie op LMvtE

Je kunt als vuistregel gebruiken dat een kindje ongeveer 150ml kunstvoeding ...
Als je dochtertje 's nachts niet wakker wordt, sla je die fles dan over en hou je het dan bij 6 flessen? Of bied je de 7e fles dan op een ander moment nog wel aan?

één maand geleden

Reactie op Cosiness

Als je dochtertje 's nachts niet wakker wordt, sla je die fles dan over en ...
Dat is nog niet voorgekomen helaas 😁 De hoeveelheid per voeding wordt steeds wat meer. Als ze 's avonds meer drinkt, gaat 't als het goed is lukken om langer achter elkaar te slapen. We bieden haar nu 7 keer een fles van 100 ml aan (90 water + 3 schepjes voeding is een fles van 100ml). Tot nu toe drinkt ze die nooit leeg. Varieert een beetje tussen de 65 en 85ml wat ze per keer drinkt. Als ze wel 100 of 110 per keer gaat drinken, kan er een fles af. Dan krijgt ze in totaal hetzelfde binnen op een dag, verdeeld over minder voedingsmomenten.

één maand geleden

Oké, rare vraag misschien… Maar tellen jullie de flessen met de hoeveelheid water die je gebruikt of het totaal nadat je voeding toevoegt?

één maand geleden

Reactie op Cathx

Oké, rare vraag misschien… Maar tellen jullie de flessen met de hoeveelhei ...
Totale volume (water met melkpoeder), want dat is wat je aanbiedt. Daarnaast reken je de verhouding water en melkpoeder ook niet terug als je kind wat melk laat staan.

één maand geleden

Op hoeveel ml zit jullie kleintje nu ? En aantal flessen ? Mijn baby is nu 10 dagen en drinkt elke keer 70-80 ml. Is dit goed? Hij is tevreden en ik voed echt op verzoek.

één maand geleden

Reactie op Sterretjex

Op hoeveel ml zit jullie kleintje nu ? En aantal flessen ? Mijn baby is nu ...
Lijkt me prima. Onze zoon is 17 dagen en zit meestal rond 100ml. Maar dit kan echt heel erg verschillen per kind. Als je kindje tevreden is en goed aankomt is het prima.

één maand geleden

Hebben jullie echt al een vast voedingsschema? Ons zoontje is van 9 september. Doordat we hem in de nacht zelf laten komen is het ritme overdag soms anders dan de dag ervoor. Overdag komt hij om de 3 á 4 uur dus ook dan schuiven de tijden soms.

één maand geleden

Reactie op kirstenve

Hebben jullie echt al een vast voedingsschema? Ons zoontje is van 9 septemb ...
Hier nog geen ritme. Qua tijden is per dag verschilled..is van 6 september onze zoon... Hij komt eigenlijk om de 3/4 uur... Krijgt nu 90 water en 3 schepjes zeg maar ... Meestal is die echt wel van de klok meld zich vanzelf voor fles... Heeft ene fles ook meer last van spugen enz dan de ander dus is even zoeken hoe en wat... Soms denk ik zou die reflux hebben... Houden hem ook extra omhoog en bedje al schuin ..

één maand geleden

Reactie op kirstenve

Hebben jullie echt al een vast voedingsschema? Ons zoontje is van 9 septemb ...
Hier ook een van 9 sep. Nog geen vast schema. Ik voed op verzoek, dus hier de tijden ook wisselend. Hij wordt vanzelf wakker na ongeveer 3 uur. Soms al wat eerder. Sporadisch vier uur er tussen gehad. Bij onze oudste kwam er meer regelmaat in na een paar weken en ook wat vaste tijden.

één maand geleden

Reactie op xAnoniemm

Hier ook een hongerige baby en wij geven 6x 120cc en hij mag drinken hoevee ...
Mag ik vragen hoe oud jouw baby is en hoeveel hij/zij weegt? Wij overwegen ook 120cc te gaan geven

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Totale volume (water met melkpoeder), want dat is wat je aanbiedt. Daarnaas ...
Zo apart, had vandaag contact met consultatie bureau en die geeft aan hoeveelheid water aanhouden. Soms is het zo vermoeiend..

één maand geleden

Reactie op Cathx

Zo apart, had vandaag contact met consultatie bureau en die geeft aan hoeve ...
Dat is vreemd. Ik ken alleen maar mensen die het doen zoals Zwaantjee. Wat sommige mensen wel doen is afgieten (dus bijv als je 90ml water + 3 schepjes mixt, dan gieten ze de melk weg tot er 90ml overblijft). Ik heb dat nooit echt begrepen want ik voed op verzoek maar het gebeurt wel.

één maand geleden

Reactie op Cathx

Zo apart, had vandaag contact met consultatie bureau en die geeft aan hoeve ...
Vind ik heel onlogisch. Als je 90+3 maakt heb je 100ml voeding. Mocht er na de voeding bijv. 20ml overblijven, dan blijft dat 20ml en niet 15cc+0.5schep.

één maand geleden

Reactie op Cathx

Oké, rare vraag misschien… Maar tellen jullie de flessen met de hoeveelhei ...
Nee juist niet. Als je 90+3 maakt zit er nog steeds maar 90ml water in het flesje wat je aanbiedt, het is niet alsof het water meer wordt als je de voeding toevoegt.

één maand geleden

Reactie op Rileysmommy

Nee juist niet. Als je 90+3 maakt zit er nog steeds maar 90ml water in het ...
Maar het volume van de voeding verandert wel en de richtlijnen gaan over hoeveel voeding je aanbiedt. En je hebt bijvoorbeeld ook flesjes met al gemixte voeding (bijv https://www.shop-apotheke.com/baby/16736074/nestle-beba-expert-ha-pre-hydrolysierte-anfangsnahrung-von-geburt-an.htm).. die reken je toch ook niet terug naar de hoeveelheid water?