750 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suznn

Ze krijgt vanaf het begin af aan al flesvoeding naast de borstvoeding ivm w ...
Duidelijk! Dan zou je eerst nog de prematuurspeen kunnen uitproberen, die gaat minder snel dan maat 1. Hoe lang doet ze over een fles en hoeveel ml drinkt ze dan?

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Duidelijk! Dan zou je eerst nog de prematuurspeen kunnen uitproberen, die g ...
Ze drinkt ongeveer 90ml soms wat meer. Qua tijd kan ze er tussen 20 min en een uur over doen.

één maand geleden

Reactie op Suznn

Ze drinkt ongeveer 90ml soms wat meer. Qua tijd kan ze er tussen 20 min en ...
In principe zou een voeding tussen de 20-30min. 'moeten' liggen. Ik vraag mij nu ook af of de prematuurspeen gaat helpen, want daar zal ze meer moeite voor moeten doen. Je wil ook niet dat ze daarmee 1.5 uur bezig is voor die 90ml. Ik zou nu na 30 min. voeden wel stoppen en even aankijken of ze dan tevreden is. Je kan de rest altijd nog binnen een uur na bereiden aanbieden als de eerste hoeveelheid is gezakt. Wie weet helpt dat.

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

In principe zou een voeding tussen de 20-30min. 'moeten' liggen. Ik vraag m ...
Ja dat doe ik idd ook weleens. Dan valt ze half in slaap en dan stop ik ermee. Vervolgens wordt ze weer wakker en dan wil ze wel. Is alleen zo lastig dat ze spuugt enzo .😔

één maand geleden

Reactie op Cosiness

Hoe zouden jullie dit doen? Wij hebben doorgaans een soort van schema: 07.0 ...
Ik volg dit even want wij hebben precies hetzelfde “probleem”. Hoeveel ml krijgt jullie kindje? Wij hebben een grote jongen van bijna 5 kilo (morgen 4 weken) en krijgt 120ml.

één maand geleden

Reactie op Cosiness

Ik zou gewoon je kindje volgen, wanneer zij aangeeft dat ze voeding wil, dan voeding geven. Je komt op den duur vanzelf in een vaster ritme. Hier voed ik zoontje op verzoek. Soms zit er 2 uur tussen ( meestal), dan keertje drie uur en sporadisch vier uur. Hier dus elke dag andere tijdstippen van voeding. Weet bij mijn andere zoontje dat het vanzelf wel in een ritme komt.

één maand geleden

Reactie op Cosiness

Na de fles van 06.15 weer 3 a 4 uur afhankelijk van wanneer hij zich meldt en dan weer zo door. Ik ben niet van de vaste schema's en tijden.

één maand geleden

Reactie op RM89

Ik zou gewoon je kindje volgen, wanneer zij aangeeft dat ze voeding wil, da ...
Hoeveel drinkt jouw kindje per keer? ☺️

één maand geleden

Reactie op lindseywee

Hee, hoe oud zijn jullie kleintjes? Wn hoeveel ml drinken zij? En om de hoe ...
Hey, 6x 120 ml. Ze is nu 3,5 week en laatste keer woog zij 4.1 kg. Dit was 4 dagen geleden. En jij?

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Na de fles van 06.15 weer 3 a 4 uur afhankelijk van wanneer hij zich meldt ...
Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Nee ik wijk er ook wel vanaf hoor, maar ik vroeg me af of ik die nachtfles nog ergens in moest halen zeg maar 😅

één maand geleden

Reactie op mamaEs1993

Hoeveel drinkt jouw kindje per keer? ☺️
Ik maak flesje van 90+3. Ene keer gaat die op dan zit er ook wat langer tussen dan 2 uur maar blijft meestal nog wat in flesje zitten.

één maand geleden

Reactie op vdb1991

Ik volg dit even want wij hebben precies hetzelfde “probleem”. Hoeveel ml ...
Ons meisje krijgt 135, 6x per dag. Maar drinkt het niet altijd op, meestal rond de 120. Ze is bijna 5 weken. Lastig soms hé? Hoeveel voedingsmomenten hebben jullie?

één maand geleden

Reactie op from1997

Hey, 6x 120 ml. Ze is nu 3,5 week en laatste keer woog zij 4.1 kg. Dit was ...
Riv weegt 2.9 kg is 2 weken en 2 dagen oud. Drinkt tussen 90-100 en heeeeel soms 110..

één maand geleden

Reactie op Cosiness

Ons meisje krijgt 135, 6x per dag. Maar drinkt het niet altijd op, meestal ...
Wij zitten nu op 6x 120ml, wat eigenlijk altijd wel met gemak op gaat. Ik ga toch is kijken of we het kunnen rekken met speen en sussen bij ons in bed tot kwart voor 7/7 uur voor weer het eerste moment!

één maand geleden

Iemand ervaring met Nutrilon omneo? Onze dochter heeft veel last van krampen. Heb laatst 1x Omneo geprobeerd maar die kreeg ze slecht weg. Veel zuigen, weinig resultaat. Nu lees ik op de verpakking dat het wat dikker is. Hebben jullie een 2 speen erop gezet als jullie Omneo gebruiken? Ik gebruik dr brown flessen en m'n dochter is 3 weken oud.

één maand geleden

Reactie op saskia98

Ik wil je nogmaals even ontzettend bedanken!!!! Zojuist voor het eerst de D ...
Hoi Saskia, heb je misschien een linkje van de speen die je bent gaan gebruiken? Ik heb hetzelfde probleem momenteel.

één maand geleden

Reactie op Mary-am

Hoi Saskia, heb je misschien een linkje van de speen die je bent gaan gebru ...
Hoi! Ja dat is deze: https://www.etos.nl/producten/difrax-flesspeen-natural-small-0%2B-maanden-110914225.html?&src=baby&utm_source=google&utm_medium=cpc_btl&gad_source=1&gbraid=0AAAAACfj46xmYbtRQUTRxrIwl-RiYf7bK&gclid=Cj0KCQjw3vO3BhCqARIsAEWblcAtTPRpkP1xJYC6-5hCrdaqtX83kWp2yy5LC7nldjdsK-QZYqPHEMwaAtQsEALw_wcB Ik weet niet welke Dr. Browns fles jij hebt, maar deze is specifiek voor de smalle hals.

één maand geleden

Reactie op CindyEM

Iemand ervaring met Nutrilon omneo? Onze dochter heeft veel last van krampe ...
Klopt ja, is een stuk dikker dus een andere speen is wel nodig. Heb bij mijn twee kinderen gemerkt dat ze de eerste paar keer altijd even moeten wennen aan andere voeding, dan drinken ze even onrustig. Om te weten of het effect heeft, moet je het minimaal 2 weken gebruiken. Ik heb nu Kruidvat Extra Care ipv Omneo. Dat is juist een stuk dunner (en veel goedkoper). Het is verder hetzelfde als Omneo zei de kinderarts

één maand geleden

Reactie op saskia98

Hoi! Ja dat is deze: https://www.etos.nl/producten/difrax-flesspeen-natural ...
Dankjewel!

één maand geleden

Mijn zoontje spuugd en verslind steeds zn flesje als ik een maatje kleiner pak dan duurt het een uur voordat hij zn fles leeg heeft. Iemand tips?