Flesvoeding kan net als borstvoeding veel vragen, struggles en onzekerheden met zich meebrengen.
Dit topic is voor alle mama’s die flesvoeding geven of willen geven. Of wellicht combineer je het met borstvoeding. Stel hier al je vragen of deel je tips!
Veel succes en liefs! 🥰🍀
Hoeveel melk geven jullie je kindje nu ? Onze baby is nu 5 weken (as dinsdag 6weken) en drinkt nu 150ml ongeveer 5/6x per dag. Hiervoor dronk hij 120ml en veel vaker maar het leek alsof hij altijd honger had.
Oké ja het lijkt wel echt op honger. Hij meld zich dan al naar 1,5 a 2 uur ...
Mijn kleine had ook altijd nog honger na de fles. Hij krijgt 120+4.
Hij is vandaag 4 weken, weegt 4950 (bij geboorte woog hij 4090) dus vanaf begin al best een groot kereltje. Aantal dagen geleden merkte ik dat hij nog steeds niet “genoeg” had met zijn fles en meldde zich ook dan ook om de 1,5 uur en sliep ook niet door. Wij zijn toen overgestapt na nutrilon content en sindsdien zitten we per dag op 6 soms 7 flesjes per dag. Hij slaapt ook door, soms wel 6 uur. Vandaag zijn we bij de cb geweest en daar zeiden ze dat het een goed initiatief van ons was dat we waren overgestapt, omdat sommige ouders snel geneigd zijn om hun kind dan vaker te voeden op een dag en dan krijgen ze dus teveel. 😊
Is dit normaal?
Mijn zoontje van 3 weken dronk ander halve week geleden een aantal dagen lang 100 cc per fles. Dit 8 flesjes per dag. Nu sinds een aantal dagen drinkt die 60,80 of 90 en zelden 100. Hij komt elke 3 uur en soms zelfs 2,5 waardoor je denkt drink dan ietsjes meer zodat je het wat langer uithoudt maar dit doet die niet. Vol is vol haha.
Hi, vraagje over clusteren. Ons zoontje van bijna 4 weken drinkt in een etmaal 7 flessen van 120+4 leeg. Hij laat er overdag 3-3,5 uur tussen, maar wil ‘s avonds vaak clusteren vanaf circa 19:00 uur. Herkenbaar? En hoe gaan jullie hiermee om? Hij komt dan soms wel elk uur voor voeding. Met de 7 flessen drinkt hij al behoorlijk aantal ml
135 ml bedoel je? Met 120+4 kom ik op 130 ml aan en dit bieden wij ook aan ...
Sorry ik bedoel 130, en dit is exclusief poeder. Wij hebben een milkmaker dus kunnen heel makkelijk per 10cc ophogen. Als ik jou was zou ik dan ‘s avonds 150 aanbieden
Sorry ik bedoel 130, en dit is exclusief poeder. Wij hebben een milkmaker d ...
Kloppen de verhoudingen nog wel als je per 10ml ophoogd? Je kan toch geen 1/3 schep afmeten of doet die milkmaker dit wel? In principe is het 120+4, 150+5 etc, maar geen 130+..