757 Reacties

één maand geleden

Reactie op Kimberley Eijkenboom

Is dit misschien een oplossing? Mijn moeder heeft dit vroeger ook bij mij g ...
Super lief dat je meedenkt! Dit heeft hij eerst gehad tot dat ze er achter kwamen dat hij dus koemelk allergie heeft. Nu krijgt hij speciale voeding die al ontzettend dik is dus nog dikker en je kan hem met de lepel voeden😂

één maand geleden

Reactie op JackieRay

Ik gebruik de difrax fles en als ik een speen groter wil wordt deze pas gea ...
Ik zou dat ook echt niet doen. Maat m van de difrax gaat veel te snel. Wij hebben dit ook geprobeerd. Ik zou echt voor een andere fles gaan. Die van ons kreeg niks uit de difrax maat s speen. Bij de dokter Brown dronk hij heel goed. Hebben ze gewoon bij kruidvat. (Kan ook ander merk proberen)

één maand geleden

Reactie op saskia98

Dit doet de milkmaker allemaal automatisch 😊
Ah oke! Ik zou dat niet prettig vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Als je de fles 'gewoon' handmatig maakt moet je wel echt de 30+1 verhouding aanhouden.

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Ah oke! Ik zou dat niet prettig vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Al ...
Klopt, maar deze is helemaal ingesteld op het gewicht van een schepje dus krijg ik heel nauwkeurig wat ik nodig heb.

één maand geleden

Reactie op saskia98

Klopt, maar deze is helemaal ingesteld op het gewicht van een schepje dus k ...
Ik snap het!

één maand geleden

Reactie op saskia98

Sorry ik bedoel 130, en dit is exclusief poeder. Wij hebben een milkmaker d ...
We zitten pas sinds 2 dagen op 120+4 dus vind het wat vroeg om dan 150+5 aan te bieden maar wellicht wel de oplossing.. ik wil hem indd ook geen honger laten lijden.

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

We zitten pas sinds 2 dagen op 120+4 dus vind het wat vroeg om dan 150+5 aa ...
Maar hij hoeft het niet op te drinken hè! Hij stopt vanzelf wel als hij vol is. Met dat clusteren kom je natuurlijk ook uiteindelijk op meer ml uit.

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

Hi, vraagje over clusteren. Ons zoontje van bijna 4 weken drinkt in een etm ...
Mijn dochter is 4 weken en 3 dagen en zij drinkt 5 flessen van 165cc en 1 fles ‘‘s nachts van 90cc Ik vind het best heel veel maar als ik haar minder geef dan heeft ze honger en huilt ze net zo lang tot ze meer krijgt 🙈

één maand geleden

Reactie op anne55

Ik zou dat ook echt niet doen. Maat m van de difrax gaat veel te snel. Wij ...
Ja ik las ook al op internet dat deze speen vrij snel gaat dus wil dat dan liever niet uitproberen. De brown spenen op de fles pakt die niet zo lekker omdat deze heel smal zijn. De difrax is wat breder. Misschien die Brown fles met bredere hals eens proberen. Dankjewel voor je reactie!

één maand geleden

Reactie op JackieRay

Ja ik las ook al op internet dat deze speen vrij snel gaat dus wil dat dan ...
Ja precies! Ik had de Brown met de brede speen inderdaad! Wellicht dat het helpt.

één maand geleden

Hoi allemaal, Een radeloze nieuwbakken mama hier, Ons kindje is bijna 4 dagen oud en heeft ontzettend last van darmkrampjes, is dit normaal voor zo'n jonge baby, ik lees overal dat het pas van 4 tot 6 weken begint vaak..

één maand geleden

Reactie op Lisaa1994

Hoi allemaal, Een radeloze nieuwbakken mama hier, Ons kindje is bijna 4 dag ...
Het begint vaak vanaf twee weken, maar dit kan altijd eerder. De piek ligt tussen de zes en acht weken. Laat je kindje zich goed troosten?

één maand geleden

Reactie op Zwaantjee

Het begint vaak vanaf twee weken, maar dit kan altijd eerder. De piek ligt ...
Vind het echt hartbrekend, zo overstuur.. Nou moet ik zeggen dat ik echt ontzettend last heb van stuwing en m'n keizersnede. Dus dat maakt het ook niet makkelijker. Ik heb tussen de andere 2 voedingen hem tussen me ingelegd met m'n pink in z'n mond, uiteindelijk viel ie lekker in slaap, maar heb daardoor natuurlijk zelf amper geslapen om hem in de gaten te houden 😅

één maand geleden

Reactie op Lisaa1994

Wat bij ons erg helpt is de kipkep. Dit is een pittenzak die je fijn op het buikje kunt leggen. Hierdoor ontspant ons zoontje tijdens de darmkrampjes. Ook kun je je kindje met het buikje op de onderarm nemen en wiegen of met zijn beentjes fietsen. 😊

één maand geleden

Reactie op Lisaa1994

Dat zei de kinderarts tegen ons ook, maar onze beide kindjes hebben het ook sinds de eerste week. De kraamhulp en verloskundige waren er niet verbaasd over, vonden het normaal. Dus ik denk dat het vaker voorkomt. Heel veel sterkte, ik zit er ook weer middenin en het is zo naar. Misschien een geruststelling voor de toekomst: mijn oudste is nu 4, en zo zielig als tijdens die krampjes is ie sindsdien niet meer geweest

één maand geleden

Reactie op Lisaa1994

Vind het echt hartbrekend, zo overstuur.. Nou moet ik zeggen dat ik echt o ...
Ja erg sneu is het ook! Heb je een partner? Zo ja, even laten overnemen hoor tussen die voedingen door. Jij voedt, hij/zij slaapt. Hij/zij troost, jij slaapt.

één maand geleden

Hoi mama’s, wij lopen een beetje tegen een probleem wat betreft voedingen aan. We zijn een week over op flesvoeding, voorheen borstvoeding. Ons meisje is bijna 3 weken oud. Iedere keer als ze een beetje onrustig is/buikpijn heeft of een poepluier heeft gehad wil ze drinken. Dit zijn dan vaak kleine beetjes, ze heeft het ook nodig om in slaap te vallen. Dit resulteert in ieder uur maximaal 2 u 50/70 cc drinken. Ze wil geen speentje.Het is een beetje een vicieuze cirkel waar we niet uit komen. Als ze savonds een flinke fles drinkt, kan ze 5 u zonder voeding (hebben we in het begin ervaren) maar nu wordt ze snacht ook steeds vaker wakker voor een klein slokje.. Hebben meer mama’s dit? Of tips?

één maand geleden

Reactie op baby078

Hoi mama’s, wij lopen een beetje tegen een probleem wat betreft voedingen a ...
Ah dat kan slopend zijn! Zou een pink geven eventueel tijdelijke oplossing kunnen zijn? Dat heeft hier ook wel wat geholpen omdat het om zuigbehoefte ging en niet perse om voeding. Dan kan je het wat 'rekken' om uit de vicieuze cirkel te komen? Hier wilde ons zoontje in het begin ook geen speen. Inmiddels een maandje oud en pakt hij deze nu wel tijdens krampjes. Verder ook geen behoefte aan speen.

één maand geleden

Reactie op baby078

Hoi mama’s, wij lopen een beetje tegen een probleem wat betreft voedingen a ...
Wij hadden dit ook , wou ook geen speentje. Toch maar die bibs speen geprobeerd, die ronde met bruine speen. En nu zuigt ie er heel de nacht op ... misschien eens proberen? Of die grote speentjes in de vorm van een beer , zijn ongeveer hetzelfde als een pink..

één maand geleden

Onze dochter is ook kieskeurig wat spenen betreft. Een pink sabbelt ze wel op. We hebben een heel aantal verschillende spenen gebruikt. De bibbs speen gaat bij haar het beste. Die zijn vrij lang, en kan ze goed vastzuigen in haar mond