757 Reacties
één maand geleden
Reactie op Cosiness
Ons meisje slaapt soms de nacht (langer) door, waardoor ze dus haar nacht f ...
Dit hebben wij ook inderdaad, onze kleine slaapt al 6-7 uur door iedere nacht, we leggen haar vaak rond 21:00/21:30 weg en dan meldt ze zich rond 3:30/4:00. Daarna maak ik haar rond 8:30 wakker voor een fles. Ik merk wel dat ze dan overdag soms iets eerder meld dat ze wil eten, en dan geef ik haar gewoon een fles omdat ze in de nacht ook eentje mist. Als ze vol is, stopt ze wel met drinken is mijn ervaring want ze drinkt die “extra” fles vaak niet helemaal leeg maar zo krijgt ze wel wat extra voeding binnen 😃
één maand geleden
Reactie op Lauravdb84
Wij hebben onze easy baby milkmaker inmiddels ingesteld en zijn heel benieu ...
Ik vind dit echt een life saver en geweldig apparaat. Must have voor veel gemak! 🙏🏼
één maand geleden
Dag dames
Volgende.. onze zoon is nu bijna 4 weken. Hij kreeg voorheen 8 keer een fles van 90ml. Hij is ‘s avonds aan het clusteren. Nu gaven we hem van de week flesjes van 100/110ml en toen kwam hij om de 4 uur. Nu is het weer een paar dagen dat hij zich om de 2/3 uur meldt. Wij geven hem nu ‘s nachts 120+4 (3 keer) en de rest 90ml. We hebben al een paar keer geprobeerd om die van 90 ook 110 te maken maar dan blijft hij zich alsnog iedere 2,5 uur melden. Wat zijn jullie adviezen want ik zie door de bomen echt het bos niet meer
één maand geleden
Reactie op anne55
Maar om de 2 a 3 uur melden moet toch?
Nee hoor, ligt aan je kindje. Die van mij groeit goed en komt vanaf zijn derde week al om de vier uur. En nu met sprongetje wisselend tussen de drie a vier uur.
Ik hoef hem ook niet wakker te maken. Hij geeft goed aan wanneer hij voeding nodig heeft. Maar bij ander kindje die dat minder goed aangeeft of nog niet goed groeit kan je beter wel 'strakker' zijn.
één maand geleden
Reactie op Liss.x
Dag dames
Volgende.. onze zoon is nu bijna 4 weken. Hij kreeg voorheen 8 k ...
Hoi! Hier precies hetzelfde verhaal. Ook een meisje van 4 weken en zelfde struggle vorige week gehad. Wij hebben besloten om gewoon altijd 120 aan te bieden. De ene keer drinkt ze het wel op, andere keer niet. Daarbij heb ik losgelaten wat ze officieel mag. Ik volg haar. 🩷
één maand geleden
Reactie op anne55
Nee precies maar hun gaven aan dat hun kindje om de twee a drie uur zich me ...
Dat is inderdaad normaal.. als dat voorheen ook zo was. Hij meldde zich altijd iedere 3 uur en dat is hartstikke fijn. Later is hij over gegaan op 4 uur en nu weer iedere 2/2,5 uur. Het verschil tussen om de 4 uur melden en om de 2/2,5 uur is wel iets te groot in mijn ogen. Zeker als je uitrekent dat je op 10 voedingsmomenten uitkomt ipv 6.. dan is het niet raar dat je in de war bent met hoeveelheid voeding lijkt me?
één maand geleden
Reactie op Liss.x
Ja maar uiteindelijk gaat er wel steeds langer tussen zitten. Dus 4 uur etc ...
Mja, ook dat is heel normaal. Bij baby's geldt gewoon heel vaak dat het als je denkt dat je het ritme door hebt, ze het ritme weer veranderen. Binnen een paar weken is het weer anders.
één maand geleden
Hebben er meer kindjes enorme last van reflux? Mijn zoontje is er ook echt slechter van gaan drinken, zat op 120cc per fles, nu drinkt hij met moeite 90 cc (soms niet eens) en veel jammeren/boeren/ omhoog komende melk.. Hij is bijna 7 weken. Van CB ben ik tot heden nog niet echt wijzer geworden. Iemand tips?