757 Reacties
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Hoi Allen,
Wij lopen enorm aan te klooien met onze hoeveelheden flesvoeding ...
Pff heel herkenbaar met het verwarren van de signalen. Ik zou dan toch gewoon een flesje van 120 maken en hem zoveel laten drinken als hij daarvan op kan. Ons kindje dronk toen ook al zoveel. Hij dronk het niet altijd op, maar ik maakte wel altijd flesjes van 120. Sommige kindjes hebben ook meer nodig dan andere. Als je merkt dat hij er veel last van heeft kun je altijd weer terug gaan toch? ( drinkt hij wel tussen de 15 en 20 min? Want ik merkte ook dat als mijn zoontje sneller dronk dat hij dan ook sneller honger had)
één maand geleden
Bijna 6 weken en ruim 4800 gram.
Sinds 1,5 weken bieden we 150+5 aan (wat ze drinkt, drinkt ze). Ze liet vaak 30 ml staan (wat dan ook neerkomt op 120+4 en een beetje extra).
Nu sinds twee dagen drinkt ze 150+5 op. Als ze korter dan 3,5 uur komt (en de nacht) geven we 120+4.
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Dankjewel voor de vele tips, hier ga ik mee aan de slag. Mag ik vragen welk ...
Wij gebruiken de dr brown fles en speen maat 2. Deze hebben we doorgeprikt/iets groter gemaakt met een sateprikker🙈🤣. Het is soms even zoeken naar de juiste speenmaat
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Hoi Allen,
Hier een dochter van 4 weken en ongeveer 4700 gram. Sinds een week geven wij 120+4, zo'n 7 flessen. Iedere 2,5 a 3 uur overdag en 's nachts tussen de 3-5 uur. Ze drinkt wat ze op kan. Ene keer leeg, andere keer laat ze 30-40 cc staan.
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Hoi Allen,
Onze dochter is 6 weken en krijgt 5 flessen van 165cc. Ze weegt nu ongeveer 4700 gram. Volgens het cb kreeg ze te veel voeding en is ze te zwaar maar zij doet het prima, spuugt bijna niet enzo en als ik haar minder geef is ze alleen maar aan het huilen omdat ze honger heeft.
Ik zou op je eigen gevoel af gaan en luisteren naar je kindje zijn signalen ;)
één maand geleden
Reactie op mamaEs1993
Hier een dochter van 4 weken en ongeveer 4700 gram. Sinds een week geven wi ...
Hier precies hetzelfde verhaal bij onze zoon van 6 weken met hetzelfde gewicht.
één maand geleden
Reactie op Lauw1993
Mijn dochter van vier weken drinkt overdag 4 keer 120 en voor de nacht 1 ke ...
Mag ik vragen of je de flessen terugbrengt naar 120 en 150 of ze in het geheel geeft? Ik ben een beetje zoekende voor ons zoontje. Hij lijkt met 120+4. (Terug gebracht naar 120) niet meer te vrede. Maar ben bang dat hij anders te veel krijgt ofzo🙈
één maand geleden
Reactie op anne55
Pff heel herkenbaar met het verwarren van de signalen. Ik zou dan toch gewo ...
We zijn ondertussen een beetje bang dat hij sowieso de flessen leegdrinkt. Vannacht een fles van 120+4 gegeven welke zonder moeite erin ging en zonder braken. Hij drinkt zijn fles rondom 10 minuten leeg met de kleinste speen.. daarnaast kwam hij nog steeds na 3 uur weer voor de fles.
één maand geleden
Reactie op L1310
Oef, ingewikkeld he? Onze zoon van 5 weken en ruim 5 kilo krijgt meestal 90 ...
Ja echt heel lastig.. vooral de onzekerheid omdat we het idee hadden ons zoontje te leren kennen en het eigenlijk helemaal verkeerd in hebben geschat.
We hebben vannacht eenmaal een fles van 120ml gegeven welke er zonder moeite in ging, echter kwam hij alsnog na 3 uur opnieuw voor de fles.
Geef jij borstvoeding uit de borst of afgekolfd? Ik geef nl ook nog afgekolfde borstvoeding (afhankelijk van mijn productie hoe vaak). Kies je dan voor het aantal ml water of de eindconcentratie van je flessen?
één maand geleden
Reactie op Mariska Hergt-de Waard
Mag ik vragen of je de flessen terugbrengt naar 120 en 150 of ze in het geh ...
Wij geven ze in het geheel, maar bij die van 150 stoppen wij zelf echt rond de 150/160. Want we gebruiken het puur als extra, zodat ze lekker slaapt in de nacht. En we willen niet te veel boven de hoeveelheid zitten qua wat ze mag.
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Ja echt heel lastig.. vooral de onzekerheid omdat we het idee hadden ons zo ...
Ik snap de onzekerheid maar maak jezelf niet gek. We doen allemaal wat ons het beste lijkt, en meestal klopt dat ook (bij jullie ook) en soms zit je ernaast... maar tis niet alsof andere mensen precies weten wat ze moeten doen hoor. 😅
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Ja echt heel lastig.. vooral de onzekerheid omdat we het idee hadden ons zo ...
Oh vergeten op je andere vraag antwoord te geven. Ik geef borstvoeding aan de borst dus ik weet niet precies wat ie binnen krijgt. Ik weet wel dat ik flinke onderproductie heb. Bij m'n eerste kwam er zo'n 20-30 ml uit bij elke 3 uur 20 minuten kolven, dus ik denk dat ie zoiets krijgt maar je weet het natuurlijk nooit precies aan de borst. We hebben een babyweegschaal thuis dus we kunnen zien dat ie goed groeit en hij plast een boel, dus het zal wel goed zijn.
één maand geleden
Reactie op miesmies96
We zijn ondertussen een beetje bang dat hij sowieso de flessen leegdrinkt. ...
Je hebt ook spenen voor kinderen die eerder zijn geboren. Misschien die eens proberen als andere te snel gaan? En het ligt ook aan het merk want mijn kindje dronk met difrax maat s 45 min over een flesje en met dokter Brown 20 min met speen 1 dus daar kan ook echt wel verschil in zitten..
één maand geleden
Hi mama’s, mijn zoontje is 5 weken oud en weegt (denken we, thuis even gewogen) al 5,7 kg. Hij is met 4 kg geboren. Hij krijgt sinds hij 3 weken oud is 120+4 en drinkt hier zonder moeite 7 flessen van per etmaal, minder doet hij het echt niet voor.. ik begin nu te merken dat hij weer kortere tijd tussen de voedingen laat en ben even benieuwd: wat geven jullie je kindjes van 5 weken oud of wellicht zijn er andere mama’s met grote baby’s? En hoe doen jullie dit met flesvoeding? Als je zijn leeftijd aanhoudt, is 120+4 prima. Maar als je naar zijn gewicht kijkt zou je al snel neigen naar 150+5
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Hi mama’s, mijn zoontje is 5 weken oud en weegt (denken we, thuis even gewo ...
Ook bij zijn gewicht past 120+4 beter. Op deze leeftijd is de richtlijn gewicht in kg keer 140ml per 24 uur. Dus 5.7 x 140 = 798. Als je dit over 7 flessen verdeelt zou hij 114ml per fles moeten drinken. Nou is dit natuurlijk maar een richtlijn, en je bent vrij om ervan af te wijken, maar ik wilde alleen maar even zeggen dat in theorie 120+4 prima past bij zijn gewicht als je 7 flessen geeft op een dag.
één maand geleden
Reactie op Clue_lessx
Hi mama’s, mijn zoontje is 5 weken oud en weegt (denken we, thuis even gewo ...
Hoi! Hier ook een baby van bijna 5 kg (5 weken) sinds deze week toch overgestapt na 150 en hij doet het super goed! Meld zich om de 4 uur nu soms terwijl die eerst om de 2/3 uur deed melden. Vandaag 4 flesjes gegeven (nu heeft die ook lang uitgeslapen vannacht) en heeft hij net z’n laatste fles gehad. Ik zou zeker proberen om na die 150 te gaan. Je merkt t echt als je kind t nodig heeft
één maand geleden
Reactie op L1310
Ook bij zijn gewicht past 120+4 beter. Op deze leeftijd is de richtlijn gew ...
Dankjewel voor je antwoord! As donderdag afspraak met consultatiebureau, ben benieuwd. Gisteren en vandaag zit hij opeens op 8 flessen, hij lijkt wel steeds meer te gaan drinken…