757 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Clue_lessx

Hi mama鈥檚, mijn zoontje is 5 weken oud en weegt (denken we, thuis even gewo ...
Mijn dochter is 6 weken oud, weegt 4,7 kilo en drinkt 5 flessen van 165cc (150+5) volgens de richtlijnen zou ze minder moeten drinken maar dan is het alleen maar huilen omdat ze nog honger heeft. Ik zou gewoon af gaan op je gevoel en luisteren naar de signalen van je kindje!

茅茅n maand geleden

Reactie op BABY12MVSO

Mijn dochter is 6 weken oud, weegt 4,7 kilo en drinkt 5 flessen van 165cc ( ...
Wat is hun reden dat ze het te veel vinden dan? Heeft het verder nadelen?

茅茅n maand geleden

Mijn dochter heeft sinds twee dagen tijdens het drinken van de fles dat ze wel wilt drinken want ze hapt toe alsof ze enorme honger heeft maar tijdens het drinken begint ze te krijsen en spuugt de melk uit. We hebben al andere fles/speen geprobeerd maar geen resultaat ze meld zich nu ook weer na een uur met honger. Iemand hier ervaring mee? Ze doet het niet elke flesvoeding het zijn altijd de eerste 3/4 voedingen van de dag馃檲

茅茅n maand geleden

Reactie op BoBo29

Mijn dochter heeft sinds twee dagen tijdens het drinken van de fles dat ze ...
Hier deed onze dochter (nu 3,5 jaar) dit ook. Het bleek achteraf dat ze verborgen reflux had. Het drinken deed zeer (door het zuur wat blijkbaar steeds omhoog kwam maar er nooit echt uitspuugde waardoor haar slokdarm zeer deed) dus werd het krijsen en alles eruit gooien van de pijn. Niet iedere voeding want op een gegeven moment had ze echt honger en bleef ze drinken. En bleek de pijn iets gezakt.

茅茅n maand geleden

Mijn zoontje van 3 weken woog bij de geboorte 3350 gram. Is afgevallen en bleef lang op het gewicht steken van 3120. Uiteindelijk overgestapt op flesvoeding en woog hij nog geen week later 3500 gram. Nu heb ik hem zelf gewogen en weegt hij 1,5 week later al 4000 gram. Ik heb het gevoel dat hij nu wel erg veel en snel aankomt dan de bedoeling is. Hij is een flinke drinker en drinkt zo鈥檔 6 flessen van afwissslend 100-135 ml. Hoe zien jullie dit? Of ben ik aan het overvoeden?

茅茅n maand geleden

Reactie op BABY12MVSO

Mijn dochter is 6 weken oud, weegt 4,7 kilo en drinkt 5 flessen van 165cc ( ...
Hoe snel drinkt ze haar fles op? Ik merk namelijk hoe sneller het gaat hoe minder verzadigd ze zijn. Een speen met een kleinere gat of afwisselen met spenen kan ervoor zorgen dat ze wel dat volle gevoel krijgen en moe worden met drinken.

茅茅n maand geleden

Reactie op Mariska Hergt-de Waard

Hier deed onze dochter (nu 3,5 jaar) dit ook. Het bleek achteraf dat ze ver ...
Bedankt voor je reactie! Hoe zijn jullie er achter gekomen dat het verborgen reflux was? Hier doet ze het inderdaad ook niet iedere voeding

茅茅n maand geleden

Reactie op BoBo29

Bedankt voor je reactie! Hoe zijn jullie er achter gekomen dat het verborge ...
Op aanraden van het consultatiebureau even langs de dokter geweest om andere dingen uit te sluiten. Maar het cb dacht zelf aan reflux. Je kan altijd even contact opnemen met je cb voor advies. Wij hebben gelukkig een heel fijn cb die dezelfde dag terug belt. Ondanks er niet heel veel aan te doen is (buiten bepaalde tips om) is het wel fijn te weten wat het is.

茅茅n maand geleden

Hoi hoi, Mijn dochter is nu 6 weken en een paar daagjes. Sinds vorige week dinsdag haar flesje op mogen hogen naar 130cc. Dit drinkt ze nu goed op. Ik merk sinds gisteren dat her lijkt alsof ze meer wilde. Nu vandaag komt ze echt iedere 3 uur. Is het verstandig om.over te gaan aar 150cc? Volgens de schema's qua gewicht zou dit teveel zijn, maar ik heb toch echt het vermoedde dat ze meer wilt. Vorige week.maandag woog ze 4,3kg. Iemand de me adviseren kan?

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Hoi hoi, Mijn dochter is nu 6 weken en een paar daagjes. Sinds vorige week ...
Mijn persoonlijke mening is dat je zelf heel goed aanvoelt waar je baby behoefte aan heeft en dat ik je niet teveel zou laten leiden door die formules. Ik zou gewoon 150cc proberen. Je kan altijd nog terug.

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Onze dochter is 7 weken en drinkt ook grotere flessen dan het advies is. In overleg gedaan met het consultatiebureau. Haar groei blijft wat achter als je het op de groeicurve bekijkt. En ze kan de grote flessen aan. Hun advies was om het eerst te proberen met de ochtend- en avondfles. Je merkt het als ze die hoeveelheid niet kan hebben als ze echt veel uitspugen, niet een mondje maar echt een golf. Ik zou zelf even het CB bellen om eventjes te overleggen, want het hangt ook af van hoe de groei van jouw dochter verloopt.

茅茅n maand geleden

Reactie op saskia98

Mijn persoonlijke mening is dat je zelf heel goed aanvoelt waar je baby beh ...
Ik vind het spannend want ze heeft best last van reflux. Dus ik ben er wat angstig over. Maar ophogen zal toch een keer moeten. Is de overgang van 130 a 135cc naar 150cc niet teveel dan?

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Ik vind het spannend want ze heeft best last van reflux. Dus ik ben er wat ...
Ik ben misschien wat nuchter, ik heb zoiets van mocht ze veel spugen , dan weet je dat je beter nog even terug kan naar 120. qua schepjes is naar 150 gaan wel het aller makkelijkst. Nu heb ik de luxe dat ik een Easybaby milkmaker heb en op kan hogen per 10cc.

茅茅n maand geleden

Reactie op LMvtE

Onze dochter is 7 weken en drinkt ook grotere flessen dan het advies is. In ...
Ja, ze hadden vorige week al gezegd dat we naar 135cc konden en dat ze dan verwachten dat ze dan dus aankomende week naar 150cc kan gaan. Maar ik vraag me dus af of dat dus nu is aangezien mijn dochter zo snel weer komt.

茅茅n maand geleden

Reactie op saskia98

Ik ben misschien wat nuchter, ik heb zoiets van mocht ze veel spugen , dan ...
Ik ga het gewoon proberen dan kom je er inderdaad achter. Wellicht slaapt ze dan ook wat langer door. Tot nu toe kwam ze na de laatste fles ongeveer na 4,5 uur.

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Ik ga het gewoon proberen dan kom je er inderdaad achter. Wellicht slaapt ...
Ok茅! 4,5 uur is ook netjes hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat鈽猴笍 succes!

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Ik persoonlijk zou niet op basis van 1 dag ophogen. Maar ik vind het dan ook heel normaal dat baby's op deze leeftijd elke 3 uur komen. Het is echt iets van kunstvoedingsouders om te denken dat weinig grote flessen beter is en dat het doel is om zo snel mogelijk flessen te laten vallen. Ik geef liever meer flesjes met kleinere hoeveelheden, vergelijkbaar met hoe je borstvoeding geeft. Maar goed, dat is dus een persoonlijke voorkeur.

茅茅n maand geleden

Hoi! Onze zoon is 6 weken en krijgt sinds een aantal dagen alleen nog flesvoeding (gestopt met borstvoeding om meerdere redenen). Nu puzzelen we erg met tijden/flessen. Hij meldt zich tussen de 2/3uur, maar drinkt soms maar 50cc en soms 120.. hij krijgt 9 flessen per 24u. Ik vind het erg pittig met de nachten ook zo snel op elkaar dat hij komt. Dit was met BV ook, dus misschien heeft hij tijd nodig? Herkent iemand dit? (Zijn groei was tot nu toe goed en hij heeft voldoende poep/plas luiers)

茅茅n maand geleden

Reactie op Marleo

Ieder kindje is natuurlijk anders. Wij zaten op 120 + 4 schepjes. Zijn nu zelfs terug gegaan omdat onze dochter heel slecht ging op een grotere hoeveelheid en minder flesjes. Het is en blijft toch een beetje uitproberen

茅茅n maand geleden

Reactie op from1997

Ieder kindje is natuurlijk anders. Wij zaten op 120 + 4 schepjes. Zijn nu z ...
Ja, en ik ben voor het eerst moeder geworden. Dus het is erg wennen want je hebt een gevoel maar je twijfelt of je er goed aan doet. Maar ik ga het aanbieden en kijk dan wel war ze drinkt. Als ze niet wilt duwt ze het wel weg.