757 Reacties
één maand geleden
Reactie op Mariska Hergt-de Waard
Op aanraden van het consultatiebureau even langs de dokter geweest om ander ...
Thanks voor je advies, Toevallig hebben we morgen een afspraak staan dus ga het gelijk even aankaarten kijken wat hun adviseren.
Las het inderdaad al , Ja precies vind het nu lastig dat ik haar niet kan helpen, Zo sneu om haar zo te zien..😓
één maand geleden
Reactie op Marleo
Hoi hoi,
Mijn dochter is nu 6 weken en een paar daagjes. Sinds vorige week ...
Hi, hier beetje vergelijkbaar met ons zoontje van 5 weken. Hij is al wel zo’n 5,7 kg (thuis gewogen). Ik zou persoonlijk niet ophogen na 1 of 2 dagen, kan ook maar zo een regeldagje zijn etc. Maar het blijft altijd proberen en afgaan op je gevoel. Onze kleine zit sinds twee weken op 120+4 en sinds een dag of 4 hebben we het idee dat dit wellicht opgehoogd kan worden. We hebben daarom gisteren de laatste fles opgehoogd naar 150+5 en weer afgegoten naar 150 ml (om op te bouwen en krampjes snachts te voorkomen) en dat ging prima op. De fles ervoor was wel 120 maar vanwege clusteren een uur erna ook 30 erbij. Kortom; ik kijk naar mijn kindje en probeer/doe maar wat 😅 donderdag moeten we naar het CB dus dan bespreek ik het weer
één maand geleden
Hoi allemaal,
Mijn dochter krijgt dagelijks 1 flesje nutrilon naast borstvoeding en ik heb het gevoel dat ze moeilijker poept sinds ze dat krijgt. Ook meer krampjes, hoewel dat ook moeilijk te zeggen is omdat ze daarmee nu zo’n beetje op het toppunt (of dieptepunt) zou zitten. Wie heeft ervaring met evt lichter verteerbare kunstvoeding?
één maand geleden
Reactie op cursor
Hoi allemaal,
Mijn dochter krijgt dagelijks 1 flesje nutrilon naast borstvo ...
Ik heb geen ervaring met de combinatie, maar weet wel dat de meeste kindjes een week of twee last hebben als je overgaat van borstvoeding naar kunstvoeding. Van kunstvoeding is de poep ook heel anders dan van borstvoeding. Dus als je er net mee begonnen bent, kan het goed dat het over een poosje weer bijtrekt.
De samenstelling van gewone zuigelingenvoeding (nr1) is in de wet vastgelegd en dus van elk merk hetzelfde.
één maand geleden
Reactie op Marleo
Hoi hoi,
Mijn dochter is nu 6 weken en een paar daagjes. Sinds vorige week ...
Hi! Snap ik. Je kan het altijd proberen. Ze stoppen vaak vanzelf met drinken als ze genoeg hebben. Soms is het net even die 5 of 10 ml meer, die ze nodig hebben.
Onze dochter is ook 6 weken en 3 dagen. Sinds 2 dagen ook opgehoogd naar 150+5, de ene keer drinkt ze 125 ml de andere keer 140 ml. In het begin 2x de hele fles van 165 ml, maar ik denk dat ze toen even aan het inhalen was. Merk wel nu dat ze wat tevredener is en minder tussendoor komt voor 20 of 30 ml.
één maand geleden
Wie kan mij vertellen hoe dat zit met spenen van flessen?
Die Difrax en Dr Brown spenen passen beide. In welke volgorde was dit ook alweer? Welke speen is het kleinst en gaat dus het minst snel?
één maand geleden
Reactie op Mary-am
Ik had deze gescreend, wellicht heb je er wat aan.
Ja top! Dit bedoel ik! En dan heb je volgens mij nog de transition speen tussen prematuur en 1 in?
één maand geleden
Hoi, ik heb als borstvoeding mama even een vraag aan jullie als ervaringsdeskundigen 🙂 omdat mijn zoontje van 5 weken nog niet efficiënt genoeg drinkt aan de borst, voed ik bij met een flesje (met afgekolfde moedermelk) na dat hij aan de borst heeft gedronken. De lactatiekundige zegt ik er zoveel in mag doen als hij wil drinken omdat hij vanzelf wel stopt als hij verzadigd is. Nu heb ik echter het idee dat hij dat flesje altijd opdrinkt en dus overvoed raakt. Na een kwartier aan de borst drinkt hij namelijk zo nog 90cc als ik dat aanbied terwijl dat volgens de richtlijnen is wat hij überhaupt zou moeten krijgen. Wat is jullie ervaring hierin? Gaat het flesje altijd leeg of stoppen ze met drinken als ze niet meer hoeven?
één maand geleden
Reactie op maria88x
Hoi, ik heb als borstvoeding mama even een vraag aan jullie als ervaringsde ...
Hm. Het hangt natuurlijk af van hoeveel je kindje uit de borst krijgt en dat is lastig om te weten. Mijn zoontje krijgt gecombineerd bv en kv (vanwege onderproductie) en die drinkt vaak inderdaad daarna nog wel 70-90ml kv na de borst, maar hij krijgt dus ook niet zo veel uit de borst. Allebei mijn kinderen spugen de fles uit als ze genoeg hebben, dus wat de lactatiekundige zei klopt hier.
Hoe lang doet hij over de 90ml? En houdt ie het binnen? Tekenen voor overvoeden zijn meestal dat de fles te snel leeg gaat met spugen tot gevolg (dwz, ze drinken dan sneller dan dat ze het signaal krijgen dat ze genoeg gehad hebben).
één maand geleden
Reactie op BoBo29
Bedankt voor je reactie!
Hoe zijn jullie er achter gekomen dat het verborge ...
Elke keer hoorde ik bij mijn zoontje melk omhoog komen en dan ging hij het herkauwen. Hij ging elke keer krijsen als het omhoog kwam. Vaak deed hij ook zijn tong naar buiten. Had veel de hik en soms spuugde hij het wel uit, dit deed dan minder dan, dan wanneer het omhoog kwam en het weer terug zakte.
Sinds 3 dagen doen wij nu zijn melk verdikken met jbpm (biologische), en sindsdien heeft hij er veel minder last van, het is nog wel aanwezig, maar we hebben er al een hele andere baby voor terug die veel minder pijn heeft!
één maand geleden
Reactie op lisannnnee
Elke keer hoorde ik bij mijn zoontje melk omhoog komen en dan ging hij het ...
Dan minder pijn bedoel ik.
één maand geleden
Wij volgen een beetje het volgende schema: 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 (vervolgens op bed) en dan de laatste fles rond 23.30 a 00.00.
Maar nu is het al een aantal middagen/avonden dat ze vanaf 17.30 a 18.00 honger(?) lijkt te hebben. Ze huilt dan veel, lijkt wat ontevreden. Het lijkt ook wel wat oververmoeidheid te zijn/dag verwerken. Ook zijn het volgens mij geen krampjes, want dat huilen klinkt heel anders bij haar (lees: schreeuwen 😉). Maar ze is heel moeilijk te troosten op dat moment.
Natuurlijk wil ik haar dan wel een flesje geven, maar is het niet te vroeg op de vorige fles van 15.00 als ik haar tussen 17.30 en 18.00 de fles van 19.00 al geef? Ik weet dat veel baby's einde van de dag een huiluurtje hebben. Wanneer we haar rond 19.30 a 20.00 op bed leggen, is ze echt binnen 15 a 30 minuten in dromenland.
Iemand herkenning of tips? 😇