757 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Wij volgen een beetje het volgende schema: 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 (verv ...
Ohja, waarom ik denk dat het honger gerelateerd is, is dat ze dan enorm veel zuigbehoefte heeft, soms ook zoekbewegingen maakt en de speen na een tijdje weer uitspuugt

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Na 2.5 a 3 uur weer een fles is vrij normaal.

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Twee-drie uur later een fles is oke hoor. Voed je op verzoek of rek je echt de voeding dat er vier uur tussen zit?

茅茅n maand geleden

Reactie op RM89

Twee-drie uur later een fles is oke hoor. Voed je op verzoek of rek je echt ...
Ik voed niet op verzoek, maar ik rek ook zeker niet altijd tot de 4 uur hoor. Maar aangezien ze al best grote flessen krijgt, leek 2,5 a 3 uur mij best kort op elkaar. Maar als het voorkomt, is het alleen de fles van 19.00 die ik dan eerder zou geven (na ongeveer 3 uurtjes dus). De rest laat ze er wel keurig 4 uren tussen. Dus dat is dan niet heel erg lijkt mij 馃槉

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Dit herken ik wel. Wij voeden ook volgens een soort van schema (150+5). Als ze korter - tussen de 2 en 3 uur- op de vorige fles komt kies er soms voor om een kleinere fles (120+4) te geven of om te rekken (dit ligt ook echt aan het moment). Aangezien wij nog twee kindjes van 3 en 1 jaar hebben rondlopen is het voeden op verzoek voor ons in ieder geval niet haalbaar.

茅茅n maand geleden

Reactie op Lala89

Dit herken ik wel. Wij voeden ook volgens een soort van schema (150+5). Als ...
Dat is inderdaad ook een goeie, daar had ik nog niet over nagedacht. Compenseer je dit dan weer met de fles erna of doe je dan weer gewoon 150+5? Snap ik hoor, je moet je aandacht verdelen. Voeden op verzoek klinkt heel leuk, maar het moet ook haalbaar zijn. Hier gaan we ook beter op een 'schema'

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Dat is inderdaad ook een goeie, daar had ik nog niet over nagedacht. Compen ...
De fles daarna wordt dan wel weer gewoon 150+5. Bij ons werkt dit prima!

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Ik voed niet op verzoek, maar ik rek ook zeker niet altijd tot de 4 uur hoo ...
Ja snap ik. Ook zo zoekende af en toe! Lees dat je al mooie tip had gekregen met dan flesje wat minder. En schema ziet er verder goed uit :)

茅茅n maand geleden

Hoi allemaal, Misschien een domme vraag, maar ik zie regelmatig berichten waarin aantal ml wordt gezegd en dan + 4 of +5. Wat houdt dit precies in? Ik ben vanaf borstvoeding langzaam aan het afbouwen naar flesvoeding, dus ben nog niet helemaal thuis in alle termen

茅茅n maand geleden

Reactie op Ddbv2024

Hoi allemaal, Misschien een domme vraag, maar ik zie regelmatig berichten ...
Hoi, Bijvoorbeeld 120ml+4 is 120ml water plus 4 scheppen melk.

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Ik zou graag een schema willen volgen, maar hoe dan? Wordt jouw kindje altijd om dezelfde tijd wakker? Hoe doe je dit als hij een uur eerder komt? Dan is het hele schema weer in de war toch? Mijn kindje komt om de 4 uur overdag (soms halfuurtje speling hier en daar), maar 鈥榮 nachts is dit enorm verschillend.

茅茅n maand geleden

Reactie op Minoesch96

Ik zou graag een schema willen volgen, maar hoe dan? Wordt jouw kindje alti ...
Ze komt hier overdag niet zelf voor de voedingen, 's avonds, 's nachts en 's ochtends vaak wel (19.00, 00.00 en 07.00). Maar de laatste dagen verandert het wel iets, ze komt 's avonds eerder (19.00 wordt nu vaak 18.00) en 00.00 wordt dan vaak 23.00 a 23.30 en 's nachts wordt ze ook al wel eens rond 4.30 wakker. Vaak neemt ze genoegen met een speentje, maar niet altijd. Maar ik begin de dag altijd om 07.00 met een flesje. Overdag kunnen we het schema heel strak volgen, want dan vraagt/komt ze zelf eigenlijk niet om een voeding. Wel valt het me op dat ze net voor het tijd voor een flesje is, ze wel al wakkerder is/wordt. Maar ik moet haar ook vaak genoeg nog echt wakker maken overdag voor de fles. Doordat we overdag het schema zelf in de hand hebben, kan ik 's avonds en 's nachts 'op verzoek' doen. Maar hier zit nooit heel veel verschil in qua tijden, hooguit 30 a 60 minuten. Ze heeft de afgelopen week de nachten voornamelijk doorgeslapen (00.00 - 07.00), maar de laatste dagen komt ze dus wel vaak weer om 04.30. Hier ben ik zelf ook nog wat zoekende in. Als ze morgenochtend 04.30 weer wakker wordt, geef ik haar een kleiner flesje zodat we daarna nog even kunnen slapen tot 07.00. Hoe doe jij het tot nu toe?

茅茅n maand geleden

Reactie op Cosiness

Ze komt hier overdag niet zelf voor de voedingen, 's avonds, 's nachts en ' ...
Hier puur op verzoek. 5 flessen van 150 cc per 24 u. Ook echt afgegoten naar 150, zodat we kunnen ophogen naar de volledige 165 als dit niet voldoende blijkt. Vaak valt hij 鈥榮 avonds in een diepe slaap weg zo rond 8 uur en slaapt dan vaak door tot 4 uur of later. Maar ook dit verschilt enorm per nacht haha. Hij komt hier wel echt zelf overdag keurig om de 4 uur, een enkele keer wat eerder. 鈥楽 nachts is dit dus enorm verschillend waardoor ik het lastig vind om de dag te beginnen met een fles op een vast tijdstip

茅茅n maand geleden

Reactie op Minoesch96

De tijden zijn bij ons het uitgangspunt. Tuurlijk komt hij ook wel eens eerder of later, maar vaak trekt dit dan weer recht bij een volgende voeding. Hier starten we de dag gewoon om 7 uur. Dan staan we op en bieden we flesje aan en zien wel hoeveel hij daarvan drinkt ongeacht de tijd waarop hij 's nachts kwam.

茅茅n maand geleden

Reactie op Lauravdb84

De tijden zijn bij ons het uitgangspunt. Tuurlijk komt hij ook wel eens eer ...
De rest van de dag komt hij rond die vaste tijden. Dat regelt zich vanzelf inmiddels. We maken hem niet wakker trouwens.

茅茅n maand geleden

Reactie op Minoesch96

Hier eigenlijk ook wel een redelijk vast patroon in flessen. Wat al gezegd is, soms is het een eens een half uurtje eerder of later, maar dat trekken we daarna wel weer recht. Flessen zijn 120+4. Als volgt: Tussen 6 en 7 9.30 12.30 16.00 19.00 22.00 2.30 Slapen zit overigens nog helemaal geen ritme in. Maar dat is ok茅. En... het kan zo weer anders zijn met tijden. Als je denkt een ritme te hebben... dan kan die zo weer veranderen. Ga lekker met je kindje mee 鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Als jullie kindje in de nacht er 6 uur tussen heeft gelaten, maken jullie je kindje dan 4 uur later ook wakker? Mijn zoontje heeft nu voor tweede nacht op rij er 6 uur tussen gelaten (jeeej wat een cadeautje 馃檶馃徏) Gisteren melde hij zich na 4,5 uur voor de fles en vanmorgen pas na 5 uur. Het was nu 21.00 de fles en de volgende om 3.30. Om 6.45 begonnen lichte krampjes wat ik met aaien over buikje wel kon helpen en nog met speentje. Om 7.15 viel hij weer als een blok in slaap en melde zich pas om 8.15. Zat er dus bijna 5 uur tussen. Hij drinkt goed, geeft goed aan wanneer hij zijn eten wil zo tussen de 3,5-4 uur en geeft ook goed aan als hij vol zit. Hij is overigens bijna 7 wk en goed op gewicht en bieden 150+5 aan wat eigenlijk alleen in avond en nacht op gaat. Ik kan mij dus totaal niet meer herinneren hoe we dit aanpakten bij andere zoontje 馃槄

茅茅n maand geleden

Reactie op RM89

Als jullie kindje in de nacht er 6 uur tussen heeft gelaten, maken jullie j ...
ik maak haar wel tussen 7:00 en 7:30 altijd wakker. Dit voor goed dag en nacht ritme ( straks nodig als ik weer ga werken) Hier ook rond 21 laatste flesje en vanmorgen was t 4:45. Toen bood ik ietsje minder aan om vervolgens de dag weer te beginnen.

茅茅n maand geleden

Hier nu sinds een paar dagen aan het overgaan van borstvoeding naar kunstvoeding. Het gaat op zich goed, alleen na de 2 kunstvoedingen is het echt een drama. Hij krijst echt alles bij elkaar. Zo sneu.. Wat denken jullie? Zijn dit krampjes? Moeten we hier doorheen? Kunnen we hier iets aan doen? 馃き

茅茅n maand geleden

Reactie op Rianne1997xo

Hier nu sinds een paar dagen aan het overgaan van borstvoeding naar kunstvo ...
Hoeveel drinkt hij? En in welk tijdsbestek? Het kunnen krampjes zijn, maar mogelijk is het ook een teken dat hij nog honger heeft.