757 Reacties
één maand geleden
Reactie op Zwaantjee
Hoeveel drinkt hij? En in welk tijdsbestek? Het kunnen krampjes zijn, maar ...
We maken 120 klaar, meestal drinkt hij 100/105 op..
één maand geleden
Onze dochter woog afgelopen week 3410 met bijna 5 weekjes.
Nu krijgt ze 6 flesjes van 120
Van het cb mogen we haar eigenlijk maar 90 aanbieden maar naar elke fles had ze nog honger dus zelf naar 120 gegaan.
Nu heeft ze nog altijd honger na de fles.. ze heeft verborgen reflux en we zijn de melk gaan indikken(inmiddels nutrilon a.r gehaald) zou het ook zo kunnen zij dat ze iets zit in te halen?
Ze dronk voorheen met veel knoei en huil werk en kwam toch ook veel eruit..
Of toch een teken dat ze te weinig krijgt als ik haar meer aanbied drinkt ze dit ook gewoon op..
één maand geleden
Reactie op BoBo29
Nu krijgt ze 6 ...
Wat vervelend dat de voeding niet vanzelf gaat. Dat kan best wat spanning en stress opleveren, weet ik uit eigen ervaring. Bij ons leek het ook alsof de kleine nog hoger had na de fles doordat hij zoekbewegingen bleef maken, smakte of ging huilen. We kwamen erachter dat hij niet perse altijd nog honger had maar nog wel sabbel drang. Een speentje bleek de uitkomst. Hebben jullie dat ook geprobeerd?
Wat voor ons ook geruststelling was is dat de arts zei dat babies alsnog wel genoeg melk binnen krijgen, ookal geven ze een mondje terug. Onze kleine had last van projectielbraken, toen kwam dus de hele fles er weer uit na de voeding. Daarna had hij weer honger en konden we weer opnieuw beginnen met de fles. Maar hou de moed erin; ook dat gaat uiteindelijk vanzelf over! Onze kleine is nu een goede drinker.
één maand geleden
Reactie op BoBo29
Nu krijgt ze 6 ...
Hoe lang doet ze over haar flesje? Mijn zoon had dit ook maar houden nu echt een timer er naast dat hij er 25-30 min over doet. Steeds de fles eruit, speen erin. Ze hebben tijd nodig dat seintje aan te maken dat ze vol zitten, als je te kort over het flesje doet kunnen ze dat niet en hebben ze na een korte periode het gevoel dat ze weer honger hebben. Wellicht dat dit helpt
één maand geleden
Reactie op Cosiness
Wij volgen een beetje het volgende schema: 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 (verv ...
Herkenbaar! Hier wel iets anders maar soort gelijke. Overdag laat ze er vaak 3,5 tot 4 uur tussen en na de fles van 19:00, meld zij zich alweer na 1 uur. Wij geven van een klein bodempje van 30 + 1. In de avond is onze dochter echt aan het clusteren en wil ze meer drinken. Soms lastig aangezien de ook verborgen reflux heeft dus dan krijgt ze daar ooit weer meer last van…
één maand geleden
Reactie op Cosiness
Wij volgen een beetje het volgende schema: 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 (verv ...
Heel herkenbaar! Je hoort inderdaad vaak dat kindjes in de avond en namiddag willen clusteren. Wat je kunt doen is misschien een deelvoeding geven. Wij doen soms om 17.30 een halve fles, en de rest van de fles om 18.45.
één maand geleden
Weten jullie of er johannes broodpitmeel in de etos extra care en Kruidvat extra care (beide tegen buikkrampjes en obstipatie) verwerkt zit?
één maand geleden
Hi meiden vraagje , ik probeer een vast schema maar weer zelf niet helemaal wat slim is met de laatste fles, wij gaan het liefst altijd vroeg naar bed. Rond 21:00/21:30. Ik heb een paar keer de laatste fles in 22:00/23:00 geprobeerd maar ik val al 10 keer in slaap op de bank 🤣 nu heb ik ook wel eens een deel voeding gedaan om 18:00 en 20:00 alleen merk ik dat ze dan echt heel moe is om 18:30/19:00 zouden jullie haar dan op bed doen of beneden laten? Ik had haar nu maar beneden gelaten maar dan word ze heel onrustig omdat ze moe is denk ik. Maar goed omdat ik de laatste fles vrij ‘vroeg’ geef komt ze natuurlijk altijd in de nacht. Ik weet niet zo goed wat handig is en daarom wissel ik in de avond best veel van tijden. Hebben jullie een idee? 😊
één maand geleden
Reactie op irizs90
Hi meiden vraagje , ik probeer een vast schema maar weer zelf niet helemaal ...
Geen oplossing wel herkenbaarheid! Wij hebben nu de laatste fles om half 8 gedaan en hij komt dus nu ook sowieso keertje snacht (en soms zelfs twee keer).. wij wisselen ook met tijden nog, hebben geen schema. Wij doen die fles in de vroege avond wel beneden, meestal is hij daarna namelijk ook nog wel een uurtje goed wakker en spelen we met hem (hij is 7 weken).
één maand geleden
Reactie op irizs90
Ik geef ca 17.30 150+5. ( niet altijd op ), dan rond 20.30 120+4 boven! 21.15 slaapt hij dan. Ingebakerd in co sleeper. Wij gaan dan ook slapen. Hij sliep vannacht door tot 4.10! Riv is 6 weken
één maand geleden
Reactie op irizs90
Wij hadden dat ook, overdag zaten we in een schema en de avond en nacht was rommelig en met wisselende tijden. We hebben toen toch even doorgezet ook al was het pittig en nu gaat ook dat goed. We leggen hem na de fles van 19 uur boven in bed. Om 22 uur flesje boven en allemaal naar bed. De nacht schuift ook steeds meer op en inmiddels slaapt hij tot 5/6 en enkele keer tot 7.
één maand geleden
Reactie op irizs90
Wij gaan ook vroeg naar bed. Wij geven de fles rond 21:00 en dan komt ze zo rond 3:30.
Overdag komt ze tussen de 3 en 4 uur. in de avond iets eerder dus we komen eigenlijk altijd uit tussen 21:00 en 22:00. Maar als je haar echt niet wakker krijgt zou ik die fles eerder rond 19:00 lekker naar bed brengen. Ik vind persoonlijk een nachtvoeding niet erg. Denk dat je het t beste kan uitproberen!
één maand geleden
Reactie op Vlinder94
Wij gaan ook vroeg naar bed. Wij geven de fles rond 21:00 en dan komt ze zo ...
Ik vind navht voeding ook niet erg, vind die avond erger haha. Maar het gekke is dus als ik de avond niet doe is het +6/7 en gister had ik hem er wel tussen omdat ik een fles om 18:00 had dus ik dacht ik doe dan 21:30 . Komt ze nu exact 4 uur later? Ik snap er niks van