757 Reacties

茅茅n maand geleden

Wij zitten sinds een paar dagen op 5 voedingen. De laatste tussen 18.00/19.00 uur en de volgende tussen 02.00/03.00 uur. Vervolgens komt ze tussen 06.00/07.00 uur. Hier dus ook geen droomvoeding.

茅茅n maand geleden

Reactie op irizs90

Ik vind navht voeding ook niet erg, vind die avond erger haha. Maar het gek ...
Hier exact hetzelfde haha

茅茅n maand geleden

Reactie op irizs90

Ik vind navht voeding ook niet erg, vind die avond erger haha. Maar het gek ...
nee gek is dat he? Loopt zoals die kleintjes zelf willen馃槣馃槣

茅茅n maand geleden

Reactie op Lala89

Wij zitten sinds een paar dagen op 5 voedingen. De laatste tussen 18.00/19. ...
Even benieuwd: Hoe zijn jullie hiertoe gekomen? Bewust de droomvoeding weggelaten of meldde ze zichzelf gewoon steeds later?

茅茅n maand geleden

Reactie op Sippie

Even benieuwd: Hoe zijn jullie hiertoe gekomen? Bewust de droomvoeding wegg ...
Wij hebben hier hetzelfde schema als Lala89. Ik merkte dat als ik hem wakker maakte om 22u hij heel weinig dronk en liever sliep dus toen ben ik ermee gestopt.

茅茅n maand geleden

Bewust weggelaten! Is uit ervaring die we hebben bij onze andere kindjes. Dit werkt bij ons het beste.

茅茅n maand geleden

Ons kindje is nu 3 weken en 3 dagen oud. We hebben de Brown fles met smalle hals, speen 1. Hij krijgt 6x120cc aangeboden. We merken dat hij met name in de nacht lang over de fles doet en gewoon in slaap valt. Internet geeft aan dat je vanaf 3 maanden ongeveer naar speen 2 gaat. Heeft iemand dus andere tips? Ik ben bang dat hij veel gaat spugen als hij met speen 2 de voeding te snel binnenkrijgt....

茅茅n maand geleden

Reactie op jufB

Ons kindje is nu 3 weken en 3 dagen oud. We hebben de Brown fles met smalle ...
Misschien gewoon moe? En voldaab? Ik zou een baby nooit pushen om te eten.. misschien kan je 6 voedingen overdag doen? En snachts hem lekker laten slapen?

茅茅n maand geleden

Reactie op jufB

Ons kindje is nu 3 weken en 3 dagen oud. We hebben de Brown fles met smalle ...
Bij ons drinkt hij ' s nachts ook minder en langer. Toen hij dit overdag deed zijn wij overgestapt op de s speen van Difrax op de dr brown fles. Er is hier ergens wel een schema van te vinden want ze passen dus op elkaar. Als het alleen de nacht is, dan is wisselen misschien niet nodig.

24 dagen geleden

Heeft iemand hier ervaring met nutrilon omneo mixen half om half met normale nutrilon? Zo ja: wat voor flesspeen is hiervoor top? We hebben difrax S normaal, die is te klein, met M weer te groot. En dr Brown flesspeen zijn te smal voor haar.... wat een zoektocht.

24 dagen geleden

Reactie op Lottie022

Heeft iemand hier ervaring met nutrilon omneo mixen half om half met normal ...
Misschien de difrax 1-2-3 speen?

24 dagen geleden

Reactie op Lottie022

Heeft iemand hier ervaring met nutrilon omneo mixen half om half met normal ...
Ik doe volledig omneo voeding (4 schepjes) met dr. Brown fles en wij hadden dit probleem ook, maat 1 ging te langzaam en 2 te snel ik heb nu bij speen 1 een sat茅prikker door het gaatje gedaan zodat die iets uitrekt en nu gaat het top.

24 dagen geleden

Ik kom er echt even niet uit 馃槗 Mijn zoontje is 6 weken oud. Hij krijgt flesvoeding en als ik de berekening van het CB volg, zou hij 130ml per keer mogen. Maar daar hij heeft hij echt niet genoeg aan. Sinds een paar dagen geven we hem 150+5, dit is genoeg voor hem. Het liefst willen we een vast schema ivm de opvang over een tijdje, maar ook omdat we merken dat Mille hier goed op reageert. Alleen overdag 5 flessen van 150, dan is die in de nacht toch eigenlijk te veel? Iemand tips? En kunnen we dan beter om de 5 uur geven of om de 4 uur? Ik kom er even niet uit.

24 dagen geleden

Reactie op mcflurrie7

Ik kom er echt even niet uit 馃槗 Mijn zoontje is 6 weken oud. Hij krijgt fle ...
lekker je kindje volgen! als hij niet veel teruggeeft zou ik het gewoon geven! ( als je hebt uitgesloten dat het geen zuigbehoefte is) want wat is het alternatief? een ontevrede kind? Ik ben zelf CB verpleegkundige. Het is een richtlijn geen regel馃 en niet over 1 liter gaan

24 dagen geleden

Reactie op Vlinder94

lekker je kindje volgen! als hij niet veel teruggeeft zou ik het gewoon gev ...
Nee hij geeft alleen terug als hij daarna gaat persen om te poepen. En soms laat hij ook wat staan. Ik heb inderdaad gekeken of het geen zuigbehoefte is, maar hij blijft onrustig als hij te weinig heeft, en met die 150 is het een heerlijk tevreden mannetje馃グ Bedankt!!!

24 dagen geleden

Nog een vraag: heeft iemand tips om wellicht de nachtvoedingen wat ruimer te krijgen? Ze kon voorheen echt wel lang slapen maar sinds start met half om half omneo e normale niet. Haar ritme ziet er ongeveer zo uit: 0800-1100-1400-1600-1900-2100 (avond komt ze nu wat sneller helaas) - 0230 - 0500 Ze krijgt 120+4 aangeboden, maar drinkt vooral overdag niet meer dan 90. 's avonds drinkt ze hem wel sneller leeg.. hoe doen jullie dit? Ze is vandaag 5 weken + 3 dagen en woog vorige week bij CB 4210 gram / 53 cm

23 dagen geleden

Reactie op Lottie022

Nog een vraag: heeft iemand tips om wellicht de nachtvoedingen wat ruimer t ...
In basis zou ik haar gevolgen en zijn er vrij weinig dingen die je 1 2 3 even aanpast. De voeding van 16.00u zit echter wel dichter op de vorige dan de rest. Mocht je die naar 17.00 uur krijgen, dan schuift de rest ook met +/- een uur op en heb je in de nacht alleen die van 03.30 uur.

23 dagen geleden

Wij zitten op 5 voedingen waarvan de laatste rond 19.00 uur. Afgelopen nacht kwam ze om 03.45 uur. Hierdoor zitten we ruim over de 6 uur heen. Dit is natuurlijk al erg knap, maar het maakt me ook wel onzeker (ondanks het ons 3e kindje is). Hebben meer kindjes dit al? Ik had de indruk dat het CB 5 flessen ook al wel vroeg vond.

23 dagen geleden

Reactie op Lala89

Wij zitten op 5 voedingen waarvan de laatste rond 19.00 uur. Afgelopen nach ...
Bij ons werd gezegd, de nachtvoeding overslaan is geen probleem, als ze dan in 24u tijd maar 5 flessen krijgt. Dus volgens mij is jullie situatie helemaal goed 馃グ

23 dagen geleden

Reactie op Lala89

Wij zitten op 5 voedingen waarvan de laatste rond 19.00 uur. Afgelopen nach ...
Die van ons doet dat ook en ze kwam vannacht zelfs pas na 7 uur. Haar schema is 3:00/4:00 uur 7:00/8:00 uur, 12:00, 17:00 en 21:00