757 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op Lauw1993
Kinderarts vond het pas vanaf 3 maanden oke voor de ontwikkeling en groei o ...
Hmm oké. Ik ben niet iemand die snel een arts zal tegenspreken maar ik trek dit wel een beetje in twijfel. Zolang een baby overdag goed z’n flesjes drinkt groeit hij toch ook goed? En een goede nachtrust lijkt mij ook heel belangrijk voor de ontwikkeling. Ik moet maandag naar het cb, ik zal mijn arts is vragen hoe zij hierover denkt.
23 dagen geleden
Reactie op irizs90
Wat fijn! Vraagje: geef jij de fles van 19:00 in de slaapkamer en dan metee ...
Die geef ik beneden en ik doe haar dan pas boven in de slaapzak. Als ze voor de fles al even wakker is dan is het na de fles naar boven. Als ze net wakker is dan hou ik haar na de fles nog even bij me.
23 dagen geleden
Reactie op saskia98
Hmm oké. Ik ben niet iemand die snel een arts zal tegenspreken maar ik trek ...
Wat gaf jou arts aan? Want mijn kleine meid sliep vandaag ook van 05:00 tot 09:30 nieuwe fles en zij is nu 6 weken. In de kraamweek werd mij al gezegd dat zij in de nacht gerust 4 tot 4,5 uur mocht doorslapen tot de nieuwe fles
23 dagen geleden
Wat zouden jullie doen? Onze zoon drinkt best gulzig. Nu hebben we de p speen van dr brown geprobeerd maar daar doet hij erg langzaam over. De t speen gaat beter maar hij drinkt zijn flessen niet altijd leeg terwijl hij dat eerder vaker deed. Hij lijkt ook sneller moe. Fase 1 gaat op zich goed, alleen je hoort de voeding wat meer 'vallen'. Maar drinkt wel vaker de flessen leeg. Difrax geprobeerd, maar is niks.
Zou jbp helpen zodat de voeding wat minder hard 'valt?
23 dagen geleden
Reactie op Huisje50
Toevoeging: hij is 9 weken oud, spuugt vrijwel nooit maar wel last van kram ...
Zou geen jbpm doen hiervoor. Hebben wij ook gedaan maar zorgde voor andere problemen. Zou de P-speen iets groter maken misschien met een naaldje. Misschien wat meer pauze bij de 1-speen?
23 dagen geleden
Reactie op mojdete
Wat gaf jou arts aan? Want mijn kleine meid sliep vandaag ook van 05:00 tot ...
Mijn arts gaf de vorige keer aan dat zolang hij slaapt, ik hem lekker moest laten slapen. Uitgezonderd in de kraamweek natuurlijk. Hij compenseert dit gewoon door overdag wat meer te drinken.
22 dagen geleden
Ik heb het idee dat ze steeds eerder voor een voeding komt, ze krijgt 150 cc.
Maar ik ben nog aan het kijken met schema s ook ivm dat mijn dochter naar school gaat en die om 14:15 moet worden opgehaald. Hoe doen jullie dit met andere kids?
Ik deed nu deze week 7:00-11:00-15:00-18:00/19:00 ( en daarna op verzoek) en dan kwam ze soms rond 21:00/22:00. Maar dan zou ze een fles te kort komen denk ik? Als 19:00 de laatste fles is.
Of
07:00-10:00-13:00-16:00–19:00 dan zou ze er 5 op de dag hebben maar zit ik weer met het middag slaapje ivm die fles van 13:00?
Iemand tips met naar school gaande kinderen?😊
22 dagen geleden
Reactie op irizs90
Ik heb het idee dat ze steeds eerder voor een voeding komt, ze krijgt 150 c ...
Ik kijk niet naar schema's en moet onze oudste zoon ook om 14.15 uur ophalen van school. Als de jongste rond 14.00 uur een fles nodig heeft, dan maak ik deze thuis klaar en dan geef ik 'm in de maxi cosi op het schoolplein als we staan te wachten. Ik ben daar vrij makkelijk in.
22 dagen geleden
Reactie op Huisje50
Wat zouden jullie doen? Onze zoon drinkt best gulzig. Nu hebben we de p spe ...
Welke speen van difrax heb je geprobeerd? Onze zoon had ook de P speen omdat hij gulzig drinkt. We zijn nu over gegaan op de 1-2-3 prematuur speen (xs) van difrax. Stand 1 is net wat sneller dan de P, maar wel een stuk minder snel dan de S speen
22 dagen geleden
Reactie op Zwaantjee
Ik kijk niet naar schema's en moet onze oudste zoon ook om 14.15 uur ophale ...
Same. Ik voed volledig op verzoek en zou gewoon op het schoolplein of in de auto even de fles geven. Ik heb de indruk dat schema's bedoeld zijn om ouders meer rust te geven maar dat ze toch wel erg vaak juist extra stress geven omdat het net niet past (in je leven, of bij de eetbehoeftes van je kind, bij een tijdelijke verandering bijvoorbeeld omdat je kind ziek is, of omdat er weer een ontwikkelingsstap is gezet).
22 dagen geleden
Reactie op L1310
Same. Ik voed volledig op verzoek en zou gewoon op het schoolplein of in de ...
Ik heb dezelfde kijk! En het lijkt vaak of je alleen met een schema een ritme kan krijgen, maar in mijn optiek staat dat los van elkaar. Elke drie a vier uur voeding ongeacht tijd of elke middag een stukje wandelen is ook een ritme.