757 Reacties
22 dagen geleden
Reactie op mcflurrie7
Welke speen van difrax heb je geprobeerd? Onze zoon had ook de P speen omda ...
De s speen hebben we geprobeerd, maar ook de xs123 speen. Maar hij lijkt difrax minder goed te pakken. We laten nu de fase 1 speen erop. Soms drinkt hij keurig en soms wat rommeliger.
22 dagen geleden
Hee mamas.. vraagje.. riv is 7 weken oud.. en drinkt 6 flessen van 130-170ml… veel dus. Afbouwen lukt écht niet want overdag meld hij zich om de 3 uur en snachts slaapt hij van 21.00-3.45 ongeveer en daarna van 5.00-8.30… CB zei dat ik flessen van 135 absoluut nog niet mocht ophogen 2 weken geleden tot aan mijn volgende bezoek.. inmiddels dat dus wel gedaan want ik luister naar riv. Wat kan de reden zijn dat dit niet mocht?
22 dagen geleden
Reactie op lindseywee
Hee mamas.. vraagje.. riv is 7 weken oud.. en drinkt 6 flessen van 130-170m ...
Verschillende redenen. De babymaag is klein. Als je er steeds van die grote flessen in giet rekt dat enorm op. Houd maar eens zo'n 170 fles naast hem, dat is echt heel veel als je kijkt hoe groot zijn lijfje is. Daarnaast, als je echt te veel melk geeft, is dit slecht voor de nieren.
22 dagen geleden
Reactie op lindseywee
je wil ze niet overvoeden! maar als hij het nodig heeft is het nou eenmaal zo! ik ben zelf cb verpleegkundige en sommige zijn nogal ouderwets zou ik maar zeggen. als je zeker weet dat het honger is en geen zuigbehoefte.. hij spuugt niet overmatig lekker naar 150 gaan! Er zijn aanwijzingen dat wanneer kindjes hoog in de curve zit er een verhoogde kans is op overgewicht/obesitas later, denk dat ze daar ook op doelt.. Maar jij kent je kindje t beste en honger is honger!
22 dagen geleden
Reactie op Mary-am
Lukt het niet om hem rustig te krijgen met een speen?
Nope hahahah absolutely nott 🙉
21 dagen geleden
Reactie op lindseywee
Hier nog zn kindje.
Hij heeft de laatste 3 dagen echt niet genoeg aan de fles van 150. Maar ik vind 180 echt al flinke fles😆 met als resultaat dat hij nu elke 3 uur zich meld voor een fles... Robert het te rekken naar begint echt te piepen als een speenvarken zoveel honger heeft hij 🙈
21 dagen geleden
Reactie op Vlinder94
en niet over een liter gaan, want zoals al gezegd is dat slecht voor de nie ...
Ik wil hier toch even op reageren. In de richtlijn over voeding en eetgedrag staat dat de maximum van een liter niet wetenschappelijk onderbouwd is. https://www.ncj.nl/wp-content/uploads/media-import/docs/jgz-richtlijn_voeding-en-eetgedrag_de_samenvatting_.pdf
21 dagen geleden
Reactie op Debs46
Ik wil hier toch even op reageren. In de richtlijn over voeding en eetgedra ...
Dat klopt. toch houden veel kinderartsen dat wel aan. Ik moet even een correctie plaatsen; laten we het houden op om en nabij een liter😜 1,2 L zal dan geen ramp zijn. Net als de regel van 150 ml per kg; is ook een richtlijn en geen regel.
21 dagen geleden
Reactie op L1310
Waarom is het erg als hij zich elke 3 uur meldt? 😶
Nou omdat hij dan veel te veel drinkt voor zijn gewicht 😅
Hij mag 800 en zit dan op ruim 1000. Hij is nog maar 8 weken en teveel voeding is echt niet goed maar hij neemt geen genoegen met kleinere flessen .
21 dagen geleden
Reactie op Mommytobe1008
Hij mag 800 en z ...
Hoi! De 150 ml per kilo is een richtlijn. De behoefte verschilt per kindje. Onze oudste zat op een bepaald moment rond 1200 ml per dag. Als je kindje normaal groeit, zou ik me niet al te veel zorgen maken en naar behoefte voeden.
Andere optie is om te kijken naar voeding voor “hongerige baby’s”. Bij Nutrilon is dat de Content variant. Kindjes zouden daar meer verzadigd door zijn.
21 dagen geleden
Reactie op Mommytobe1008
Hij mag 800 en z ...
De vraag is of ie het de hele dag blijft doen he. Mijn zoontje meldt zich vaak om de 3 uur, soms zelfs na 2 uur alweer, en krijgt dan ook gewoon zn fles. Hij laat er dan later op diezelfde dag meestal ook opeens af en toe 4 uur tussen en 's nachts 6 uur. Dus uiteindelijk komt ie niet op een extreme hoeveelheid uit.