757 Reacties

21 dagen geleden

Reactie op Lauw1993

Hoe snel gaat het bij jullie en hoeveel wordt er gedronken? Mijn dochter do ...
Mijn zoontje drinkt 180ml maar met die spenen loopt het gewoon compleet langs z’n mondje en verslikt hij zich steeds. Dus gebruik ik nu de 123 speen van difrax. Maar ik vind stand 1 ook net te snel eigenlijk. Als hij gulzig drinkt in het begin loopt het ook een beetje langs z’n mondje

21 dagen geleden

Reactie op anne55

Mijn zoontje drinkt 180ml maar met die spenen loopt het gewoon compleet lan ...
Zuigt hij goed vacuüm? Mijn dochter had dit vanaf twee weken. Toen lactatiekundige laten komen en ze zoog niet goed vacuüm dus loopt alles er naast. Ze had ook eerst een check op tongriem, want daar kan het ook bij voorkomen.

21 dagen geleden

Reactie op Lauw1993

Zuigt hij goed vacuüm? Mijn dochter had dit vanaf twee weken. Toen lactatie ...
Het lijkt soms van niet inderdaad, maar hoe kan ik hier iets aan doen? Zijn tongriempje is verschillende keren nagekeken ook op aandringen van mij, maar zag er goed uit zeiden ze…

21 dagen geleden

Mijn baby drinkt normaal 6/7 voedingen van 180ml per dag. Sinds vannacht drinkt hij ineens maar 60 tot 100ml meer lukt echt niet want dan duwt hij de fles echt weg met zijn tong. Het is ook niet zo dat er een boer dwars zit, want ik laat hem altijd heel goed boeren. daarna valt hij ook gauw genoeg weer in slaap. Is dit normaal dat het wel eens wat minder is of zou hij toch iets onder de leden hebben?

21 dagen geleden

Hier sinds 1,5 week volledig over op flesvoeding. Het ene moment drinkt hij z'n fles in 1x leeg andere keer maar net de helft.. hij zit nog op acht voedingen (elke 3 uur, ook 's nachts). Zou het graag oprekken alleen vind het lastig omdat hij nog zo onverschillig drinkt. Daarnaast ook veel last van krampen. Fopspeen gebruik ik liefst zo min mogelijk ivm kort tongriempje en lipbandje. Hij is echt nog aan het leren te drinken zonder te veel lucht te happen. Iemand tips?

21 dagen geleden

Reactie op Debs46

Hoi! De 150 ml per kilo is een richtlijn. De behoefte verschilt per kindje. ...
Ja ik kijk het nog deze week nog even aan en anders start ik volgende week met de content voeding. Cb wil dat ik nu al start en minder flessen ga geven. Maak me ook niet perse zorgen alleen wil het wel in de gaten houden ivm zijn nieren. 😄

21 dagen geleden

Reactie op L1310

De vraag is of ie het de hele dag blijft doen he. Mijn zoontje meldt zich v ...
Ja klopt en dat doet hij ook. Als hij het ergens anders compenserende is het prima, naar dat doet hij niet..Hij meldt zich om de 3 uur, alleen in de avond laat hij er 1x 4 uur tussen.

20 dagen geleden

Hi mama’s, onze zoon drinkt 7 x 90 + 3. Hij is 6 weken en 4 dagen en woog op 25 oktober 4,3 kilo (nu weet ik het niet precies). Hij is wel tevreden na z’n flesje, maar hij drinkt ook graag door. Nu heb ik een aantal keer 120 + 4 geprobeerd (ik gooi dan wel een beetje terug, want ik vind de overgang anders te groot) en hij geeft bij al die flesjes kleine mondjes terug. Bij 90 + 3 doet hij dit niet. Hoe was dit bij jullie? Of is het gewoon nog te vroeg en moet ik lekker bij 90 + 3 blijven? Hij drinkt de 120 ml dus wel op…

20 dagen geleden

Reactie op anne55

Het lijkt soms van niet inderdaad, maar hoe kan ik hier iets aan doen? Zi ...
Wij moesten oefeningen doen en zijligging voeden. Dus je knieën in een hoek, dun kussen op je benen, baby op de zij en dan vinger onder de kin ter ondersteuning bij het drinken, zodat ze de vacuüm niet kwijt raakte. Deze oefeningen deden we: https://m.youtube.com/watch?v=ABSUpcmWpZ0

20 dagen geleden

Reactie op Unbelievable018

Hi mama’s, onze zoon drinkt 7 x 90 + 3. Hij is 6 weken en 4 dagen en woog o ...
Kleine mondjes teruggeven is heel normaal en doen veel kinderen. Als er echt hele golven uitkomen, is het echt te veel voor hem. Misschien moet hij gewoon even wennen, of iets langer rustig en wat rechtop blijven na de voeding.

20 dagen geleden

Reactie op CGoris

Hier sinds 1,5 week volledig over op flesvoeding. Het ene moment drinkt hij ...
Ik zou eerst focussen op goed leren drinken en wie weet als dat goed lukt hij ook uit zichzelf er meer tijd tussen komt. Hoeveel krijgt hij per fles en hoe oud is je kindje? Om de drie uur voeden is niets mis mee. Komt vanzelf wel meer tijd tussen. Maar kan soms wel pittig zijn ❤️

20 dagen geleden

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer, over wat nou wel of niet goed zou zijn wat betreft tijden en hoeveelheid… Onze dochter is bijna 8 weken nu en krijgt flessen van 150+5. Vandaag dronk ze om: 01.50u 07.45u 11.30u (30ml laten staan) 15.30u 19.15u (10ml laten staan) Volgens mij mag ze 5 flessen van 150ml per 24 uur, toch? Dan zou bovenstaande ongeveer goed zijn. Ik zou echter graag de laatste voeding proberen te verschuiven richting 23.00/00.00u zodat ze de nacht slaapt (ze slaapt nu eigenlijk altijd rond de 6 uurtjes ‘s nachts). Zal ik haar om die reden straks rond 23.30u een extra flesje geven? Of hoe schuif ik dit het beste op?

20 dagen geleden

Reactie op AnoniemKinderwens

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer, over wat nou wel of niet goed ...
Ik zou geen extra fles geven, maar juist de fles van 1.50 met een half uur vervroegen en dan kijken of ze m nog opdrinkt. Wat wij vaak doen is mijn zoontje wat eerder eten geven, of wat later als dat beter uitkomt. (Wel voeden we hem op verzoek als hij dat wilt, maar dat gaat eigenlijk altijd wel goed)

20 dagen geleden

Reactie op Rileysmommy

Ik zou geen extra fles geven, maar juist de fles van 1.50 met een half uur ...
Oké. Ja als ik haar straks rond 01.00u ongeveer de fles geef inderdaad dat is natuurlijk ook een optie. En dit dan steeds een beetje terug schuiven richting 23.00. We proberen er enerzijds een beetje structuur in aan te brengen en anderzijds proberen we te volgen wat zij aangeeft. Dat maakt dat vooral de tijden overdag nog wel eens schuiven en daarmee veranderd ook de tijd in de avond/nacht steeds.. Dat maakt het lastig soms.

20 dagen geleden

Reactie op AnoniemKinderwens

Oké. Ja als ik haar straks rond 01.00u ongeveer de fles geef inderdaad dat ...
Nou… ik had mijn wekker gezet maar ik vond het zo sneu om haar wakker te maken uit haar diepe slaap… dus ik heb haar gelaten en gewacht tot ze zichzelf zou melden. Dat was pas om 03.00u dus ruim 7, bijna 8 uur na de laatste voeding..!

20 dagen geleden

Reactie op RM89

Ik zou eerst focussen op goed leren drinken en wie weet als dat goed lukt h ...
Hij drinkt nu tussen de 90/100 per fles en is 8 weken oud. Als ik naar z'n gewicht kijk is dit prima. Nu maar hopen dat de hoeveelheid per keer gaat toenemen en het aantal keer afnemen

20 dagen geleden

Zijn er nog meer die difrax Lovi gebruiken als fles? En ook al over op volgende maat? Mijn zoontje is nu 8 weken maar lijkt al wel door te kunnen naar de volgende maar die gaat nog te snel en die andere valt hij in slaap, of loopt er op te kauwen. Net alsof die te langzaam gaat.

19 dagen geleden

Hello! Hier een zoontje van 4,5 week. Hij was 2 weken geleden 4060 gram. Als ik kijk naar hoeveel ml hij aan flesvoeding nodig zou hebben komt hij daar echt wel flink boven. Hij krijgt 6/7 keer 135 ml (120+4). Wanneer we hem dat niet geven blijft hij zoekende en echt honger signalen afgeven en uiteindelijk echt brullen totdat er een fles komt. Hij heeft de afgelopen dagen vaker 6 flessen dan 7 flessen. Zoals na de fles net (135 op) bleef hij zo onrustig, zoeken en uiteindelijk huilen dat ik nog maar 60 ml heb gegeven. Maar dat is toch véél te veel per keer voor een baby van deze leeftijd en gewicht..? Uiteindelijk komen we vaak tussen de 750 en 850 ml per 24 uur. Wat vinden jullie? 🤭

19 dagen geleden

Reactie op Rianne1997xo

Hello! Hier een zoontje van 4,5 week. Hij was 2 weken geleden 4060 gram. A ...
Honger is honger.. er kunnen ook nog dagen komen dat die wellicht minder wilt drinken. Zou er gewoon aan toegeven 😊 Onze is even oud en krijgt ook 7x 120/4 aangeboden.

19 dagen geleden

Reactie op Rianne1997xo

Hello! Hier een zoontje van 4,5 week. Hij was 2 weken geleden 4060 gram. A ...
Zolang hij niet teveel teruggeeft of er heel erg last van heeft lijkt het me helemaal prima! Ons zoontje was met 4 weken ook rond de 4 kilo en wij zijn toen ook gaan ophogen. Hij begon met 7 flessen 120 en zit nu ondertussen op 6. Hij is bijna 8 weken en waarschijnlijk gaan we binnenkort een paar flessen 150 aanbieden, omdat hij de 120 helemaal opdrinkt. Hij doet het hier goed op, dus lekker geven als hij vraagt.