757 Reacties
19 dagen geleden
Reactie op ZoJaLu
Honger is honger.. er kunnen ook nog dagen komen dat die wellicht minder wi ...
Is zeker zo ja! Drinkt hij/zij ze allemaal op? Ik blijf het inderdaad maar gewoon geven, maar vind het wel een stuk meer dan wanneer ik mij houd aan 150 ml per kilo….
19 dagen geleden
Reactie op Anne288
Zolang hij niet teveel teruggeeft of er heel erg last van heeft lijkt het m ...
Nee klopt, hij spuugt zelden / af en toe een mondje. Hetzelfde ook dus, fijn! Ik vind een beetje boven de 150 ml per kg ook niet erg, maar dit is wel echt aanzienlijk meer..
18 dagen geleden
Ons meisje is nu 10 weken en doet het goed op het 7.00 - 11.00 - 15.00 - 18.00 schema. Ze gaat rond 19.00 op bed. Normaal gesproken krijgt ze een nachtvoeding op verzoek, ze kwam dan altijd rond 23.30 a 01.00. Nu heb ik haar al twee nachten wakker moeten maken om 02.00, omdat ik bang ben dat acht uurtjes zonder voeding te lang is (bloedsuikerspiegel.. ). Maar zou ik haar ook langer kunnen laten liggen? Vind het zelf eerlijk gezegd wat spannend, zo lang zonder voeding. Grote kans dat ze alsnog om 04.00 ofzo zou zijn gekomen, maar ben dan toch bang dat dit niet gebeurt en ik 06.30 wakker schrik 😝
18 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Ons meisje is nu 10 weken en doet het goed op het 7.00 - 11.00 - 15.00 - 18 ...
Zit je meisje goed op gewicht? Cb zei deze week tegen ons dat we er maximaal 12 uur tussen mogen laten zitten snachts. Dat is voor ons nog heel ver weg, want hij wordt zelf tussen de 3 en 5 uur na de laatste voeding wakker 😅
18 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Als je baby al 10 weken is hoef je je echt geen zorgen meer te maken over de bloedsuikerspiegel hoor! Lekker laten doorslapen. Onze kleine van 8 weken doet regelmatig 10 uurtjes zonder voeding
18 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Zelfs als ze pas om 6:30 komt is het goed hoor, tenzij ze niet goed groeit. Er mag op deze leeftijd 12 uur tussen zitten. Je kunt altijd voor jezelf een wekker na 8 uur zetten als je het nog een beetje spannend vindt.
17 dagen geleden
Ben ik nog een keer 🙈. Ons meisje drinkt opeens heel snel/gulzig. Ze drinkt binnen 10 minuten 170 cc op. Dit is sinds een kleine week dat het mij opvalt. Ik heb de dr Brown fles met speen 1. Vandaag dacht ik, ik probeer de p speen (prematuur). Maar toen moest ze wel heel veel moeite doen, toen had ze binnen 10 minuten nog maar zo'n 60 cc op en was ze erg moe.
Ik heb nu de newborn speen besteld van dr Brown (deze zit tussen de p en 1 in). Iemand hier ervaring mee? Of andere tips voor gulzige drinkers? Het tussentijds laten boeren e.d. probeer ik al, maar ze wordt woest 🤣
17 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Ben ik nog een keer 🙈. Ons meisje drinkt opeens heel snel/gulzig. Ze drink ...
Toevoeging: ze had vandaag ook weer erg veel last van krampjes (terwijl het de afgelopen twee weken juist veel beter ging). Dit wijt ik aan het snelle en gulzige drinken. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing
17 dagen geleden
Reactie op Cosiness
En de difrax S speen erop? Dat hielp bij ons!
17 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Ons zoontje is ook erg gulzig! De xs speen (1-2-3 newbornspeen) stand 1van difrax zit precies tussen dr brown P en speen 1 in!
Niet te verwarren met de normale 1-2-3 speen van difrax
17 dagen geleden
Reactie op J_hp
Hier krijgt mijn zoontje van 7 weken (4800 gram) 6 keer 120 ml en 1 keer 13 ...
Onze riv is morgen 8 weken woog 2 weken geleden 3.9 kg en drinkt 6x 170 cc… gewoon meer geven als jij denkt dat dat moet!!!
17 dagen geleden
Zijn er mensen die ervaring hebben met HiPP of DuoBalans?
16 dagen geleden
Reactie op J_hp
Hier krijgt mijn zoontje van 7 weken (4800 gram) 6 keer 120 ml en 1 keer 13 ...
Ons zoontje is ook 7 weken en weegt ongeveer hetzelfde als jouw zoontje. Hij krijgt 6x 135 ml (dus gieten niet af) en dit is perfect voor hem! Gewoon doen als je het gevoel hebt dat het te weinig is 🩵.