757 Reacties
16 dagen geleden
Hi dames, ik ben even benieuwd naar jullie mening.
Mijn zoontje is 9 weken oud en 5,5 kilo. Wij gaven hem eerst 6x 150 cc. Echter zijn wij gezegend dat het (meestal) een goede slaper is ‘s nachts en hij daarom vaak maar 5 flessen kreeg ipv 6. Daarom wilde ik sinds gisteren maar 5x 180 cc gaan geven, wat dus beide neerkomt op alsnog 900 cc. Toch vind ik 180cc wel heel veel lijken in een fles voor een baby van 9 weken oud.
Blijkbaar vult die 180cc zelfs zo goed dat hij gisteren maar 4 flessen heeft gehad, maar dan krijgt hij dus weer te weinig.
Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
16 dagen geleden
Reactie op saskia98
Hi dames, ik ben even benieuwd naar jullie mening.
Mijn zoontje is 9 weken ...
Wij geven al wekenlang 5x 150, is nu ook 5,5 kilo en morgen 11 weken. Ik zou het bij 5 flessen van 150 houden en pas als hij niet meer verzadigd is ophogen
16 dagen geleden
Algemene vraag; merkten jullie dat er vanzelf een fles wegviel bij het ophogen van ml? Ik ben gisteren voor het eerst 150 ml gaan aanbieden elke fles (150+5 en terug afgieten naar 150) maar nog steeds 7 voedingen, waarmee je dus boven de liter komt.
Ik ben ontzettend aan het stuntelen met voeding momenteel. Ging een aantal weken erg goed met 7 voedingen (6x 130 en 1x 165) en soms werden dit er maar 6 als ons zoontje de nacht doorsliep. Nu lijkt hij sinds een paar dagen echt weer meer hongerig en komt vaak na 2-2,5 uur al (als hij 130 heeft gehad). Hij is 8 weken en weegt ongeveer 6200 gram, flink kereltje dus…. Geboren met 4065.
16 dagen geleden
Reactie op Clue_lessx
Algemene vraag; merkten jullie dat er vanzelf een fles wegviel bij het opho ...
Ja, uiteindelijk zal er een fles afvallen. Wie weet heeft hij wel behoefte aan die volledige 165ml voordat er een volledige voeding wegvalt. Ik zou er wat relaxter instaan en kijken naar wat je zoon aangeeft. Ook die 1L grens is niet zwart-wit; 1050 of 1155ml lijkt mij prima. Zodra je 6x165ml bereikt zit je er alweer onder.
15 dagen geleden
Reactie op Clue_lessx
Algemene vraag; merkten jullie dat er vanzelf een fles wegviel bij het opho ...
Ja valt vanzelf wel weg. Hier viel er eentje in de nacht weg. Ik bied nu 5 x 150+5 aan. Hij drinkt hiervan ook niet alles op. Soms blijft er nog 20-30 over. Meestal in de nacht.
15 dagen geleden
Reactie op J_hp
Zijn dit bij jou 5 dagvoedingen en 1 nachtvoeding?
Ja!
15 dagen geleden
Onze baby heeft vanaf het begin al moeite met poepen.
De kinderarts gaf van de week aan dat wij hem wellicht teveel voeding gaven waardoor hij niet zo goed poept, maar aan het begin kreeg hij eigenlijk te weinig en liep het ook niet.
Hij krijgt hier nu ongeveer 6/7 keer per dag 120+4 met 5,1 kg bij 7,5 week.
Zij gaf het advies terug te gaan naar 110 ml maar dan komt hij iedere 2 uur en lijkt hij de hele dag nog honger te hebben.. dus dit lijkt mij ook niet ideaal.
Terwijl het Cb zegt dat er eventueel mogen ophogen naar 150+5 om te kijken of hij er meer tijd tussen laat.. en dat hij wel neemt wat hij nodig heeft..
Ik weet het even niet meer
15 dagen geleden
Reactie op Liss.x
Onze baby heeft vanaf het begin al moeite met poepen.
De kinderarts gaf v ...
Ben je al overgestapt naar voeding voor moeizame stoelgang? Je hebt het van nutrilon (omneo) en van kruidvat (extra care). Voor onze zoon hielp dat. Voor onze dochter niet, die heeft mogelijk koemelkallergie.
15 dagen geleden
Reactie op Liss.x
Nee nog niet. Denk dat we dat inderdaad gaan doen. Raad je dan Kruidvat aan ...
Volgens de kinderarts die wij spraken is er niet rot nauwelijks verschil, behalve de marketing. Nutrilon is veel duurder dan kruidvat, dus de tweede keer zijn wij voor kruidvat gegaan
15 dagen geleden
Reactie op Nr01
Ik gebruik omneo hij heeft geen krampjes meer maar ben nog niet tevreden ov ...
O maar dat is toch super netjes? Of is het nog steeds harder poep die veel moeite kost?
Onze zoon ging van eens per 3 dagen moeizame harde poep naar elke of om de dag, zachter en minder kramp met omneo
15 dagen geleden
Een uurtje terug echt een ontroostbare baby, maar ook echt super kwaad! Nog nooit zo erg meegemaakt. Ze werd wakker uit een dutje van een uur en ze zette het toch op een krijsen. Ze maakte zoekbewegingen. Een flesje klaargemaakt en hier heeft ze 100 cc van gedronken. Normaal krijgt ze rond 7 - 11 - 15 - 18 een fles (170 cc) en 's nachts nog eentje. Dus 5 flessen op een dag. Na deze extra fles was ze weer tevreden en nu ligt ze al bijna een uurtje tevreden in de box te spelen en is ze net in slaap gevallen zie ik.
Hebben jullie kindjes dit ook wel eens tussen de voedingen door? En moet ik misschien al bijna weer op gaan hogen? Ben bang dat ze dan juist teveel voeding krijgt. Ze is 10 weken en nu zo'n 5 kilo gok ik. Ik vind het soms lastig (wel of niet een extra flesje of ophogen, en wat geef ik haar dan zometeen?), maar een ontroostbare en hongerige baby is ook niet fijn 😇
14 dagen geleden
Onze dochter is 8, bijna 9 weken oud. Ze drinkt en groeit goed maar lijkt soms wat moeite te hebben met poepen. Enerzijds hoort een beetje ongemak/krampjes er misschien bij? Maar anderzijds wil ik het graag voor haar verlichten. Ze ligt dan zo te ‘duwen’ en te kreunen zonder dat er iets komt, en vervolgens komt er veel ontlasting in een keer. En vaak heel dun dan ook.
Daarom in overleg met het cb vandaag gestart met nutrilon omneo. Maar nu huilt ze het afgelopen uur zo hard, zo huilde ze niet eerder😔 Was de omneo misschien toch te voorbarig?