757 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op AnoniemKinderwens
Onze dochter is 8, bijna 9 weken oud. Ze drinkt en groeit goed maar lijkt s ...
Of werkt het gewoon zo snel en goed dat nu alles loskomt? Ik weet niet wat nu goed is 🥺
15 dagen geleden
Reactie op Lauw1993
Mijn dochter is 8 weken en heeft dit exact precies ook. Wij fietsen en mass ...
Ah.. maar dus ook overgestapt op omneo, of niet? Ze heeft er maar één fles van gehad, ik durf nu niet meer dus ben nu een gewone fles aan het geven weer..
14 dagen geleden
Reactie op AnoniemKinderwens
Onze dochter is 8, bijna 9 weken oud. Ze drinkt en groeit goed maar lijkt s ...
Baby's hebben altijd even een paar dagen last als je wisselt van voeding, daar moeten ze een poosje aan wennen. Zou vooral niet binnen 2 weken of dezelfde dag al weer terug wisselen, dan maak je het nog moeilijker voor haar
14 dagen geleden
Wij gebruiken nu bijna 3 weken omneo (3 scheppen om 1 normale, om het wat dunner te maken, ze krijgt het anders niet door de flesspeen en een andere speen wil ze niet), maar blijft zo last hebben van obstipatie. Ze poept om de dag en de andere dag heeft ze echt heel veel last. We zijn al door de krampenpiek heen en sprong 2. Ze is 7 weken oud. Iemand nog tips? Fietsen helpt hier ook niet en infacol wordt ze weer misselijk van
13 dagen geleden
Onze zoon gaat vaak rond 19:00 zijn diepe slaap in, en komt dan rond 4 uur (soms half 4, soms half 5) voor de volgende fles. Heerlijk natuurlijk, maar eigenlijk heb ik dit liever van 9-6. Later de fles geven heeft eigenlijk geen zin, hij blijft rond 04:00 komen. Verder nog weinig ritme. Hij komt overdag om de 4 uur voor voeding.
13 dagen geleden
Hoe gaat het straks eigenlijk als een kindje wel van 7-7 slaapt? Hoe kom je dan aan 5 voedingen?
13 dagen geleden
Reactie op Minoesch96
Hoe gaat het straks eigenlijk als een kindje wel van 7-7 slaapt? Hoe kom je ...
Niet, dan heb je 4 wat grotere voedingen en evt wat oefenhapjes tussendoor. Onze zoon sliep klokje rond zo met 5 maanden. Hij kreeg toen ook al een fruit- en groentenhapje
13 dagen geleden
Reactie op LMvtE
O maar dat is toch super netjes? Of is het nog steeds harder poep die veel ...
Jaa het is inderdaad soms echt hard! Hij had laatst 2 dagen niet gepoept en toen kwam er gewoon een klei achtige drol uit.. maar het is gek want het ging 1.5 maand goed en toen in een keer weer omgeslagen, hoop dat het een fase is
13 dagen geleden
Reactie op Liss.x
Oh ja maar dat is sowieso veel beter dan 3/3,5 dag niet. Ga toch maar eens ...
Zeker!! De krampjes zijn wel weg. Maar hij heeft wel nog moeite met poepen. Het ging 1.5 maand goed en nu sinds een weekje weer echt last. Maar misschien een fase! Ik zou het sowieso proberen
13 dagen geleden
Is het normaal dat een baby overdag eerder/vaker om de fles vraagt, maar wel de nachten doorslaapt?
Wij deden altijd 7 - 11 - 15 -19 en een nachtvoeding. Maar nu slaapt ze sinds een aantal dagen van 19.00 - 05.00 ongeveer.
Sindsdien merk ik dat ze overdag steeds wat eerder komt (soms al om de 2.5 uur, maar meestal om de 3 a 3.5 uur). Opvallend is dat ze dan niet altijd alles opdrinkt, meestal laat ze wel 20 a 30 cc staan (van de 170 cc). Maar ze lijkt wel weer eerder trek te hebben. Een grotere fles aanbieden heeft denk ik geen zin, aangezien ze ook wel eens wat laat staan. Iemand die dit herkent? 😇
13 dagen geleden
Hoi, heeft iemand iets soortgelijks mee gemaakt? Mijn zoon, nu 11+3 weken oud, weegt 5,5kg, krijgt Nutrilon. Voorheen dronk hij 120+4, totaal van 6 soms 7 per dag.
Nu heftig hij zo veel last van zijn voeding dat hij per keer maar 90cc krijgt, halverwege omhoog gehouden wordt en dan na afloop alsnog best wel wat terug geeft, wat ie teruggeeft is vaak ook dik van structuur. Met CB kom ik nog niet echt verder, dit is nu zo'n 1,5 week aan de gang. Dagtotaal wat hij binnen krijgt is dan vaak ook minder dan hij minimaal zou moeten.
12 dagen geleden
Onze dochter is 6 weken en ongeveer 5 kilo en krijgt 120+4. Nu heb ik het gevoel dat ze niet genoeg verzadigd is na de voeding en is heel onrustig daarna. Zit alleen maar te happen en te smakken na een voeding. Nu heeft ze ook behoorlijk last van darmkrampen en verborgen reflux. Maar ze drinkt de fles altijd leeg en zou denk ik nog wel meer willen heb ik het idee. Alleen dat durf ik niet zo goed ivm die krampen. We hebben een keer 150+5 geprobeerd als laatste fles maar dat was behoorlijk schreeuwen daarna. Misschien was het ook toeval. Ze krijgt nutrilon omneo sinds een week en heb ook een beetje het idee dat het haar niet echt vult. Maar ik wil haar ook niet “overvoeden”
Iemand die dit herkent?
12 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Is het normaal dat een baby overdag eerder/vaker om de fles vraagt, maar we ...
Ja hoor is normaal. Dan compenseert hij de nacht. Wat fijn dat je kindje al zo goed slaapt 😄. Ik zou zeker geen grotere flessen aanbieden. Mocht hij overdag onvoldoende krijgen wordt hij echt wel wakker snachts voor een voeding 😉
12 dagen geleden
Reactie op Roos26x
Onze dochter is 6 weken en ongeveer 5 kilo en krijgt 120+4. Nu heb ik het g ...
Onze is morgen 6 weken en we bieden wel 150+5 aan.. ene x laat ze 60 staan en andere x drinkt ze hem leeg.. zo kan ze zelf kiezen.. ze laat de fles gewoon los als ze genoeg heeft en krijgt dan in totaal ook niet teveel :)
11 dagen geleden
Reactie op Roos26x
Onze dochter is 6 weken en ongeveer 5 kilo en krijgt 120+4. Nu heb ik het g ...
Onze riv is 8 weken maar wij bieden al even 6x 150+5 aan. Hij drinkt altijd tussen 140-170 op. Gister cb geweest en weegt 4.8 kg dus drinkt eigenlijk te veel, maar moesten dit gewoon geven alshij honger heeft geef dus geef wat je denkt wat goed is