789 Reacties
11 dagen geleden
Onze dochter, nu 8 weken, drinkt ineens heel onrustig. Haar hoofd gaat alle kanten op maar als ik de fles weghaal, gaat ze huilen en wil ze nog wel verder drinken. Voorheen dronk ze rustig. Na de fles is ze ook gewoon rustig en lijkt ze geen krampjes oid te hebben.
Iemand een idee waardoor dit komt?
11 dagen geleden
Reactie op KVD91
Onze dochter, nu 8 weken, drinkt ineens heel onrustig. Haar hoofd gaat alle ...
Sprongetje wellicht? Onze is 6weken en 4 dagen (met 41+1 geboren) en zit nu in sprong twee.. drinkt ook megaaaa onrustig precies wat jij zegt ook. Weet dit ook nog van mn oudste twee, ineens is het ook weer over
11 dagen geleden
Heeft iemand ervaring met Hero Baby Nutrasense Comfort+ AR kunstvoeding?
Ons zoontje heeft nog steeds (2 maanden oud) veel last van darmkrampjes, snel obstipatie en wordt met regelmaat kokhalzend/slikkend wakker zonder echt over te geven. Af en toe een klein mondje.
Ik ben bang dat de jbp wat hierin verwerkt zit voor meer obstipatie gaat zorgen.
Als het goed is ga ik vandaag (als de apotheek het nu op voorraad heeft) starten met movicolon op voorschrift van de kinderarts. Verder was de kinderarts geen voorstander van kv wisselen (nu kruidvat care tegen krampjes en buikpijn) omdat mijn zoontje goed groeit en aankomt. Maar ik vind dat hij te veel last heeft van de verborgen reflux.
10 dagen geleden
Mijn dochter is nu 8 weken oud. Ze drinkt sinds kort slecht. Ze drinkt uit de flessen van difrax. Uit speen maat s drinkt ze weinig en komt ze sinds kort elke 2 uur en valt ze in slaap. terwijl ze eerst wel haar fles wel bijna leeg dronk. Nu ben ik begonnen met speen m maar hierbij verslikt ze zich soms als ze moe is. Dr. Brown ook al geprobeerd maar hier drinkt ze niet uit.
Heeft er iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
10 dagen geleden
Onze baby is 9 weken oud en weegt 6 kg. We zijn laatst overgestapt naar 6 flessen van 180 ml per dag. Hij zou er ongeveer 4 uur tussen moeten laten, maar dat lukt nog niet echt. Hij blijft om de 3u komen en dan komen we uit op 8 flessen. Ik ben bang dat we 'm zo teveel geven. Anderen hier toevallig ervaring mee? Moeten we de flessen soms gaan verdikken?
10 dagen geleden
Reactie op Mamatobe93
Onze baby is 9 weken oud en weegt 6 kg. We zijn laatst overgestapt naar 6 f ...
Ik was hier ook bang voor. Heb een jeugdverpleegkundige gevraagd en zij gaf aan dat je een baby eigenlijk niet kan overvoeden mits jij zelf goed op de signalen let dat je kindje vol zit. :)
10 dagen geleden
Reactie op Mamatobe93
Wow ik vind 8 flessen van 180 wel erg veel hoor…😳 dat betekent dat je baby bijna 1,5 liter per dag krijgt. Als ik jou was zou ik gaan kijken naar een voeding die meer vullend is.
10 dagen geleden
Reactie op miesmies96
Heeft iemand ervaring met Hero Baby Nutrasense Comfort+ AR kunstvoeding?
On ...
Hier een baby met vergelijkbare klachten, alleen een andere vorm van reflux.
Geen ervaring met de door jou genoemde voeding, maar ook wel iets vergelijkbaars.
Bij vier weken zijn wij gestart met het mengen van de normale Nutrilon met Nutrilon Omneo, hierdoor kreeg ze direct andere ontlasting (van harde gele keutels naar dun/vloeibaar groene ontlasting). Ook de krampjes werden met de tijd minder. Helaas ook veel last van reflux en in overleg met het consultatiebureau sinds vorige week overgegaan op het mengen van Nutrilon Omneo en Nutrilon a.r.
De ontlasting is ook direct weer veranderd (van dun/vloeibaar groen 1x in de drie dagen naar gele tandpastadikte 2x per dag). Het kost haar iets meer moeite om deze ontlasting eruit te werken dan de diarree achtige substantie, maar voor haar buik is deze hoeveelheid een stuk fijner, ook minder krampen en de reflux is veel minder. Wij zijn blij met de overstap!
10 dagen geleden
Reactie op Mamatobe93
Ik zou met 8x180 toch even kijken of er wellicht een andere voeding mogelijk is die meer verzadigd, want dagelijks bijna 1.5 liter kunstvoeding geven lijkt me wat te veel..
10 dagen geleden
Reactie op L1310
Geef je toevallig de kv van Kruidvat? Daarvan hoor je namelijk wel vaker da ...
Ja idd die van de kruidvat. Nou moet ik zeggen dat het vaak 6 flessen va 180 zijn en nog 2x wat kleinere flessen. Qua gewicht zou ie 900ml per dag mogen, maar zit gemiddeld op 1200-1300ml..
Zijn er tips voor beter verzadigbare voeding?
10 dagen geleden
Reactie op LauraBra1993
Hier een baby met vergelijkbare klachten, alleen een andere vorm van reflux ...
Wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden! Ik ga hier even over nadenken.
10 dagen geleden
Reactie op saskia98
Ik weet dat mijn collega Nutrilon Content gebruikt voor haar hongerige baby ...
Thnx!