748 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter is 15 dagen oud en bieden we elke 3 uur een fles van 100 aan. Meestal drinkt ze niet meer dan 75 of 80 op. Ze weegt nu 3300. Onze zoon dronk destijds altijd flesjes van maximaal 60, viel altijd in slaap. Maar hij groeide gewoon op normaal tempo. Denk dat t gewoon erg kan verschillen per kindje, wat ze nodig hebben en prettig vinden. Volwassenen eten ook niet allemaal exact 2000 calorieën per dag natuurlik 🙂
2 maanden geleden
Ons dochtertje is nu ruim 2 weken oud. Ze drinkt 7x per dag 90 a 95 cc. Heel soms iets minder, maar nooit minder dan 80. Ze zit gemiddeld wel op 630 a 650 cc totaal per dag.
Nu krijgt ze 's avonds om 00.00 een fles en dan om 04.00 en 08.00 weer. Aangezien ze genoeg (misschien zelfs wel 'te' veel) drinkt voor wat ze 'moet' drinken over de gehele dag, zou ik de fles van 04.00 wel op willen schuiven of eventueel laten vervallen (mits ze zelf doorslaapt natuurlijk..).
Iemand ervaring met hoe dit aan te pakken? Of is het echt nog te vroeg hiervoor? Ik lees wisselende verhalen over de nachtfles(sen), dus ben wel benieuwd naar jullie ervaringen 😉
2 maanden geleden
Reactie op Cosiness
Ons dochtertje is nu ruim 2 weken oud. Ze drinkt 7x per dag 90 a 95 cc. Hee ...
Ja, wij hebben hier wel ervaring mee. Bij onze beide kinderen hebben we, op advies van de kraamhulp, s nachts geen wekker meer gezet. Daar zijn we mee begonnen toen het gewicht goed begon te groeien. Bij mijn zoontje was dit in de 3e week, nu bij mijn dochter al op dag 8. Om 22u krijgt ze de laatse voeding, dan gaan we slapen. We worden steeds ergens tussen 2 en 4 wakker van wat gerommel en gesmak, en dan geven we haar de fles. En dan 's ochtends weer standaard tussen 7 en 7:30.
Als je twijfelt of het al kan, kun je ook altijd even bellen naar het consultatiebureau voor advies.
2 maanden geleden
Reactie op LMvtE
Onze dochter is 15 dagen oud en bieden we elke 3 uur een fles van 100 aan. ...
O wacht, nog niet helemaal klaar. Je kunt overdag iets grotere flessen gaan aanbieden, bijv van 120. Mss handig om hier even mee te wachten tot het eerste consult bij het CB, en er dan even over hebben. Het kan zijn dat ze daarmee dan nog wat meer uur achter elkaar doorslaapt. Je verdeelt dan dezelfde hoeveelheid voeding over 6 of 7 flessen per 24u, in plaats van over 7 of 8
2 maanden geleden
Reactie op Cosiness
Vaak wel! Heel enkel is ze zelf rond dat tijdstip wakker
Dan zou ik eens uitproberen wat er gebeurd als je haar laat liggen en de fles niet geeft zolang ze blijft slapen. Ik merk bij onze kinderen dat ze pas echt goed drinken als ze zichzelf melden en wakker worden.
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Dan zou ik eens uitproberen wat er gebeurd als je haar laat liggen en de fl ...
Wij zijn dit ook aan het proberen omdat we hem gewoon echt niet wakker kregen. Nu krijgt hij tussen 9 en 10 s avonds ergens de fles en dan slaapt hij vaak door tot n uur of 2 in de nacht en dan rond n uur of 7 pas weer zelf wakker. Ik vind het alleen eng omdat de kraamhulp bleef zeggen over een te ver dalende suikerspiegel met meer dan 4 uur tussen de flessen maar hij drinkt ze nu zo super goed..
2 maanden geleden
Reactie op xAnoniemm
Wij zijn dit ook aan het proberen omdat we hem gewoon echt niet wakker kre ...
Ik ben van mening dat jij als ouder je kind het beste 'leest'. Tussen 21-02 en 02-07 zit telkens vijf uur. Dat is ten opzichte van de geadviseerde vier uur maar iets meer. Ik zou dat niet eng vinden.
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Wij zitten op dag 4 van de flesvoeding. Iemand tips tegen de enorme stuwing ...
Echt even doorbijten, niet warm douchen en beha aanhouden. Ook even een dag niet douchen maar gewoon wassen. Na 24 uur neemt de piek af en wordt het snel minder. Ik droeg sportbeha’s
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Salie thee!! Bij mij bleef de stuwing dagen. Ben toen salie thee gaan drinken (max 2 kopjes thee per dag) en toen was het super snel weg
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Je kan je er echt ziek van voelen, dus paracetamol kan helpen om je iets fijner te voelen. Idd strakke sportBH 24/7 aan, evt ook onder de douche aan houden. Mijn kraamhulp gaf me nog ouderwets gekneusde bladeren van witte kool om in m'n BH te doen (moet je niet zoals mijn vriend eerst een zakje gesneden kool halen 😆). Proberen je borsten zo min mogelijk te stimuleren, dus zo min mogelijk er aan zitten of dingen er langs laten schuren. Geldt ook voor je oksels. Succes!
2 maanden geleden
Reactie op baby1994
Ik zit inmiddels op dag 7 en het is klaar met stuwing. Komt goed ondanks alle irritatie en pijn. Idd strakke BH aan. Zorgen dat het onder de douche er weinig warm water langs komt en helaas wat geduld 😅