748 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Baby van 18 dagen oud en hij drinkt sinds gister pas 80ml om de 3/4 uur. Ik ...
Iedere dag 10 ml omhoog dus zeker goed!
Bij ons ging dat veel trager. Hij zit nu (morgen 4 weken) op 8 x 90ml per dag.
2 maanden geleden
Reactie op saskia98
Wow dat klinkt wel veel. Wat is het gewicht van je baby?
Die van mij is 1 ...
Mijn baby is geboren op 3.950 en zit nu terug op zijn geboorte gewicht. Ik vind dit zelf ook veel en hij krijgt dit niet op , als hij het wel op krijgt dan komt het er 2 minutrn later weer uit en heeft hij weer honger ..
2 maanden geleden
Hier sinds het weekend een beetje aan het strugglen. Onze meid is nu bijna 4 weken oud en drinkt 7x per dag 95 a 100 cc. Maar na de fles is ze eigenlijk steeds minder tevreden en lijkt ze nog honger te hebben.
Zonet dus 120 cc aangeboden en dit dronk ze op. Echter heeft ze daarna wel gespuugd, misschien was dat dus wel wat teveel nog..
Ik wil dit morgen met het consultatiebureau bespreken, maar ben benieuwd of hier iemand is met een soortgelijke ervaring of tips? Misschien richting de 6 flessen gaan van 120?
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Ja hier ook een tijdje op 60ml gehangen, maar onze zoon was tevreden dus ik ...
Ik zat in de stress want hij dronk die 60ml toen niet altijd op. Dat komt doordat we op de couveuse afdeling hebben gezeten omdat hij niet dronk..te moe om te drinken. En daar was het, als hij zn flesje niet opdrinkt dan moet hij een sonde. Van dag strenge regime (wat toen dus wel nodig was) af.
2 maanden geleden
Reactie op Zwaantjee
Snap je zorg (heb veel ervaring met prematuren). Voel je nu wel wat meer ru ...
Het gaat al beter! Maar nu zit hij dus nog steeds op 8 flessen. In de nacht komt hij zelf elke drie uur, dus er kan er geen een af.
2 maanden geleden
Reactie op Suznn
Hoihoi. Wat is bij jullie de reden geweest dat je bent begonnen met flesvoe ...
Ik heb een hoger risico om een postnatale depressie te krijgen. Grootste risico daarvoor is ververmoeidheid en teveel stress. Het was me daarom aangeraden om niet te lang door te blijven ploeteren met borstvoeding. Bij mijn eerste merkte ik hoeveel energie en stress het kan geven als het niet vanzelf gaat: 4 dagen elk voedingsmoment 15 minuten een gefrustreerde krijsende baby aan mijn borst, die daarna tevreden bij mijn vriend een fles lag te drinken terwijl ik nog een hele tijd aan het kolfapparaat hing (dat niks opleverde en zeer deed). Dat brak me snel op, hoewel ik me nog steeds schuldig voelde om ermee te stoppen. Besefte me na de overstap dat ik een betere en leukere moeder ben zonder die extra vermoeidheid en stress. Dat vind ik waardevoller dan het beetje extra dat borstvoeding misschien kan geven. Bij de tweede zijn we om die reden direct gestart met kunstvoeding. Voelt naar sommige mensen 茅n zorgverleners nog steeds alsof ik het moet verantwoorden, blijft jammer.
2 maanden geleden
Reactie op Sterretjex
Wat is jullie drinkschema ?
Mijn baby is nu 6 dagen oud en volgens de vk z ...
Dat vind ik ook wel heel veel! Onze dochter is nu 22 dagen en drinkt 7 flessen van tussen de 65 en 85 per keer.
Met 6 dagen is de maag toch nog veel te klein voor zulke grote flessen lijkt me.
2 maanden geleden
Reactie op LMvtE
Dat vind ik ook wel heel veel! Onze dochter is nu 22 dagen en drinkt 7 fles ...
Ik vond het zelf ook veel en dit is voor mijn zoon helemaal niet haalbaar ! Hij drinkt nu netjes 60-70 ml en laat soms wat staan . Maar volgens de vk zou hij nu al aan 90 moeten zitten ..
2 maanden geleden
Reactie op Cosiness
Hier sinds het weekend een beetje aan het strugglen. Onze meid is nu bijna ...
Wij hadden dit ook, echt enorm hongerig. Om de 3 uur 120 ml voeding en nog niet verzadigd. Nu johannesbroodpitmeel met een fles van 110 ml om de 4 uur. Gaat dus stukken beter!
2 maanden geleden
Reactie op LMvtE
Ik heb een hoger risico om een postnatale depressie te krijgen. Grootste ri ...
Dit is gewoon precies ook de reden bij mij . Lijkt alsof ik dit zelf heb geschreven.
Ik voelde me gefaald omdat er zo word gepushed op borstvoeding dat ik mezelf gewoon even helemaal verloor en toen we fles Voeding gingen geven was ik de vrolijke mama en vrouw die ik wilde en hoorde te zijn . Achteraf kijk ik heel positief terug op mijn keuze
2 maanden geleden
Reactie op xAnoniemm
Dit is gewoon precies ook de reden bij mij . Lijkt alsof ik dit zelf heb ge ...
Het is jammer dat we ons zo gepushed voelden eigenlijk. Want ik denk dat borstvoeding krijgen van een oververmoeide gespannen moeder toch echt minder gezond is dan flesvoeding van een relaxtere mama. We hebben de juiste keuze gemaakt voor onze gezinnen, daar kun je alleen maar trots op zijn 馃槝
2 maanden geleden
Hallo mama's!
Hoe pakken jullie het aan met het reageren op de voedingssignalen icm de fles? Onze meid hebben we eerst eigenlijk altijd wakker moeten maken voor de fles (prematuur). Ze begint zich nu ook wat vaker zelf te melden, maar gaat echt van 0 tot 100 qua huilvolume. Zodra ik de eerste signalen zie, ga ik direct het flesje maken, maar dit lijkt toch bijna altijd te lang te duren voor haar. Hoe doen jullie dit?
2 maanden geleden
Reactie op LMvtE
Het is jammer dat we ons zo gepushed voelden eigenlijk. Want ik denk dat bo ...
Ja idd. Ik wilde ook graag borstvoeding geven maar het werkt niet goed en krijg er ook spanning van. Dus ik ga nu gewoon nog door tot zaterdag en kijk niet meer echt naar de opbrengst vh kolven en dan zal het wel flesvoeding worden. Hebk er iig alles aan gedaan.. op een gegeven moment houd het op. Vervelend dat jullie je gepushed voelen voor bv. Terwijl de reden zo duidelijk is.
2 maanden geleden
Reactie op LauraBra1993
Hallo mama's!
Hoe pakken jullie het aan met het reageren op de voedingssig ...
Hier gaan er ook vrij weinig signalen vooraf aan het huilen. Hij wordt wakker, begint wat te happen en schiet vervolgens ook van 0 naar 100 qua volume. Ondertussen sta ik die fles natuurlijk al te maken, dus hij wacht maar even tot het klaar is. Onze oudste had precies hetzelfde en is extreem prematuur geboren (jongste is randprematuur).