34 Reacties
één maand geleden
Ik doe ook fulltime kolven. Voed op verzoek. Dus gewoon als hij honger heeft een flesje geven. Zorg dat ik altijd minstens 1 voeding op voorraad heb in de koelkast. Bij ons gemiddeld 8 flesjes per dag (elke 3u). Wij weten inmiddels hoeveel hij ongeveer drinkt en maken dat dus gewoon warm in de flessenwarmer, heel soms blijft er een beetje staan, dat gooi ik dan weg of in een badje oid.
één maand geleden
Ik doe ook fulltime & voed op verzoek of elke drie uur. Meestal meldt hij zich namelijk 2/2,5 uur later en daarna weer en daarna weer, dus steeds kleinere beetjes. Maar hij heeft ook soms van die dagen dat hij wel om de drie uur drinkt. Ook weet ik dat hij voor het slapen veel meer drinkt dus daarop stel ik me af. Ik kolf zelf 160~ per sessie dus dat is net niet genoeg voor een extra voorraad, maar gelukkig heb ik wel snel het aantal ml wat hij wilt. Ben ook nog zoekende hoor. Maar zolang hij het aantal ml op een dag heeft vind ik het prima 😅
één maand geleden
Ik doe ook sinds 2,5 week fulltime kolven. Ik doe meestal of net voor haar voeding of na haar voeding kolven. Ik geef borstvoeding in flesje op verzoek, dit verschilt tussen 2 a 5 uur en heel af toe zit er 6 uur tussen. Ik bouw nu ook langzaam aan een voorraad op in de vriezer.
één maand geleden
Hier 4 weken fulltime kolven.
(Hoop binnenkort over te kunnen naar tepelhoedje/live voeden)
Ik bied 100-120 ml aan per voeding & hier komt ze om de 2,5-4 uur overdag & ‘s nachts wel eens na 5uur.
Ik kolf van te voren of net na voeding. Beetje afhankelijk van hoe snel ze weer komt.
Vind het wel lastig inschatten hoe veel ze precies drinkt/wilt drinken.
één maand geleden
Hallo kolvende mama’s, hoeveel ml kolven jullie per sessie? Hoe vaak kolven jullie en hoe lang? Doen jullie aan powerkolven?
Ik ben 2 weken na de geboorte pas begonnen met kolven (tot die tijd flesvoeding gegeven) en merk dat mijn melkproductie niet verder oploopt. Ik kolf overdag iedere 3 uur en produceer rondom de 70cc per keer. Daarnaast probeer ik 1x dgs te powerkolven
één maand geleden
Reactie op miesmies96
Hallo kolvende mama’s, hoeveel ml kolven jullie per sessie? Hoe vaak kolven ...
5-6x daags. Gemiddeld 130ml per keer ongeveer. 1x per dag echt leeg kolven lange sessie, rest 15-20minuten.
één maand geleden
Reactie op Boysmom__
Hoi, welke app gebruik je?
Ik gebruik de app van medela. Die kun je ook koppelen aan je medela kolf met Bluetooth. Maar je kunt ook alles handmatig invoeren dan werkt hij denkt ik ook zonder een medela kolf!
één maand geleden
Hoeveel ml bieden jullie per voeding aan en op hoeveel voedingen zitten jullie? En hoe oud is jullie kleine:)? Ben zelf nog zoekende in hoeveel ml ik per keer moet aanbieden, heeft nog 7 flessen per dag (op verzoek) en varieert van 90-145 wat hij drinkt…
één maand geleden
Reactie op Simba 1993
Hoeveel ml bieden jullie per voeding aan en op hoeveel voedingen zitten jul ...
Morgen 4weken oud.
100-130ml per voeding. Overdag 100 en vanaf 19u00 tot de nacht 120-130.
7 a 8 flessen per dag.
één maand geleden
Reactie op Simba 1993
Hoeveel ml bieden jullie per voeding aan en op hoeveel voedingen zitten jul ...
Er is een formule, je kan het lichaamsgewicht (dat zegt meer dan hoe oud je baby is) x150 doen en dan zie je de hoeveelheid vocht die je kindje moet drinken. Dus stel je baby is 3200 gram, doe je 3.2x150=480 ml over de dag, gedeeld door de hoeveel flessen. Dus stel je geeft 7 flessen dan is het 480/7=68 ml ofwel 70 per fles.
Alles wat daarboven zit en je baby kan dat hebben lijkt me prima omdat ze zoveel groeien. Onze baby kan wel iets meer aan, maar niet zóveel omdat teveel voeding ook weer krampjes en spugen kan veroorzaken. Geven ze zelf wel aan denk ik, wat ze wel of niet aankunnen. 😊 want dit is allemaal gemiddeld maar elke baby is weer anders.
Onze krijgt nu 70cc per fles (7 voedingen), weegt net aan 3 kilo maar is geboren met 35 weken dus is wat klein. 4 weken oud bijna en nu gecorrigeerd 39 weken.
één maand geleden
Reactie op matcha_1
Er is een formule, je kan het lichaamsgewicht (dat zegt meer dan hoe oud je ...
Ja deze gebruikte ik ook:) alleen leek hij niet verzadigd dus bied nu 120-130 cc per fles aan waarbij hij alles opdrinkt, maar met zijn 4,3 kilo zou dat volgens de berekening teveel zijn, hij is as donderdag 7 weekjes
één maand geleden
Ik kolf ook fulltime en ben inderdaad ook een beetje zoekende in hoeveel je dan aanbiedt en hoeveel voedingen.
Hij krijgt nu 7 a 8 voedingen per dag. Ik wil eigenlijk naar 7, hij wil eigenlijk gewoon 8 :-)
Ik deed 80cc in de flesjes ( naar de berekening van gewichtx150 gedeeld door voedingen) maar daar lijkt hij toch niet helemaal verzadigd door. Dus ik ga nu 90 proberen en kijken of hij dan naar de 7 voedingen wil.
Hoe gaan jullie qua kolven? Ik merk dat als ik terug ga naar 6 keer kolven dat mijn productie meteen terugloopt. Ik kolf nu dus braaf weer 7 keer per dag en dan 20-25 minuten. De afgelopen dagen ‘s avonds ook even powerkolven om mijn productie te verhogen. Ik kolf nu 90-100cc per voeding, maar de afgelopen dagen ook vaak maar 50/60.
Zou eigenlijk wel graag naar 5/6 keer kolven willen maar ik denk dat het nu nog te vroeg is? Kleine is nu 6 weken en ik kolf 5 weken fulltime.