34 Reacties

één maand geleden

Hier gaat de voeding (nu 5 weken) op verzoek. Dit betekent dat er soms maar anderhalf uur tussen zit en soms 4-8 uren (nacht of lange slaap). Hoe langer ze slaapt, hoe groter de fles zodra ze wakker is, dus dit compenseert wel. Meestal heeft ze hier overdag standaard ongeveer 3 uur ertussen, ‘s avonds vanaf etenstijd tot slapen anderhalf tot 2 uur, dan een nacht van 8 uren zonder. En dan beginnen we dus weer met 3 uren overdag.

één maand geleden

‘S ochtends na 8 uur slaap drinkt ze 150-180 cc op. De fles erna wordt alweer minder, maar een goeie 110-130 gaat er dan nog wel in. ‘s avonds drinkt ze vaker, maar dus kleinere beetjes per keer; 60-120 per fles. Ik maak altijd op de gok. Soms blijft er over, dat is dan maar zo en soms moet ik een beetje bijmaken.

één maand geleden

Vraag: hebben jullie ook van die gevoelige tepels door het kolven? Smeer al veel lanoline maar blijft wel gevoelig. Benieuwd naar ervaringen 😊

één maand geleden

Reactie op Snacktomaatje

Ik kolf ook fulltime en ben inderdaad ook een beetje zoekende in hoeveel je ...
Mijn kleine is nu 5 weken en drinkt 120 cc en soms zelfs 150 cc om de 3 a 4uur en zit dus op 6 voedingen. En dit is op vraag en aanbod. En borstvoeding

één maand geleden

Reactie op matcha_1

Vraag: hebben jullie ook van die gevoelige tepels door het kolven? Smeer al ...
Ja same! Niks aan te doen voor mijn gevoel helaas. Vooral de rand waar de tepel overgaat in t tepelhof..

één maand geleden

Reactie op Marla23

Hoe oud is jouw kleine?
Sorry late reactie. Ze is morgen 5 weken (12-9 geboren)

één maand geleden

En zie de formule voorbij komen: dat is niet wat je per voeding aanbiedt; maar minimale wat ze nodig hebben om te groeien 😊. Dus stel er komt 75ml uit, dan kan is dat minimaal nodig om te groeien

één maand geleden

Reactie op matcha_1

Ja heel erg! Ik kan er niet aan wennen nog en m’n tepels aan de kolf schijnbaar ook niet. Moet de eerste minuten echt even doorbijten en daarna gaat het vaak wel.

één maand geleden

Reactie op matcha_1

Ja, maar wel vooral links. Rechts gaat goed. Alsof het schild daar net niet goed past..

één maand geleden

Hier ook overgegaan op fulltime kolven omdat mijn zoontje helemaal gefrustreerd is aan de borst. Iemand tips hoe je een extra voorraadje kan kolven? Hoelang willen jullie het fulltime kolven doen? Lijkt me best een opgave🫠

één maand geleden

Reactie op Soesje88

Hier ook overgegaan op fulltime kolven omdat mijn zoontje helemaal gefrustr ...
Ik tot het mij tegen gaat staan.. Wil wel als grote broer weg is met tepelhoedje proberen tot ze hem pakt & door heeft. En dan hopelijk uiteindelijk zonder hulpmiddel voeden. Maaar voor nu, tot ik moet werken wil ik sowieso aan de bv blijven met haar.

één maand geleden

Reactie op Melaniietjj

Ik tot het mij tegen gaat staan.. Wil wel als grote broer weg is met tepel ...
Ja bij mij werkt tepelhoedje niet. Baal er echt van. Lactatiekundige geweest die wist ook niet wat het was en raadde fulltime kolven aan. Hoop ook even te kunnen volhouden.

één maand geleden

Reactie op Soesje88

Hier ook overgegaan op fulltime kolven omdat mijn zoontje helemaal gefrustr ...
Ik probeer zolang mogelijk, maar bekijk het per maand. Zo hou ik het voor mezelf behapbaar merk ik.

13 dagen geleden

Hier sinds gisteren pakt de kleine meid de borst met tepelhoedje 🥳 Ze is morgen 2 maanden oud. Ben gewoon blijven proberen & er geen strijd van gaan maken. Wie weet pakt ze de borst ook ooit zonder tepelhoedje. Maar het fulltime kolven is gelukkig voorbij.