15 Reacties

21 dagen geleden

Ik kolf ook fulltime. Ik bewaar en geef het flesje later op kamertemperatuur, dus ik hoef niet 's nachts naar de koelkast. Ik zorg dat alle spulletjes op mijn nachtkastje klaarliggen zodat ik niet eruit hoef. Ik gebruik een handsfree kolf (heb er 2) en die maak ik in de ochtend pas schoon. Ik heb dan dus nog een schone achter de hand.

21 dagen geleden

Ik kolfde bij mijn eerste fulltime en moet het nu bij de tweede ook weer gaan doen. Ik heb een koeltasje met diepvries element naast mn bed staan, waar ik de melk (in een bewaarzakje of -flesje) in bewaar. Zo blijft het koel en kan het in de ochtend de koelkast in. De kolf maak ik ook pas in de ochtend schoon, tenzij ik twee keer moet kolven in de nacht. Dan moet ik toch echt even naar de badkamer om.het ding om te spoelen en te drogen te leggen.

21 dagen geleden

Ik kolf helaas maar deels, maar probeer er alles uit te halen wat erin zit. (Door een borstoperatie helaas geen alternatief). Ik heb 2 kolven, een vaste die wat krachtiger is en een draadloze voor onderweg. Deze wissel ik snachts ook af om er dus idd niet uit te hoeven voor een uitgebreide afwassessie. Heb ze op marktplaats gekocht en alleen de schelpen nieuw om het toch een beetje betaalbaar te houden.

21 dagen geleden

Ik kolf ook fulltime omdat onze dochter niet goed aanhapt. Hoop dat dit snel wel lukt tot die tijd doen we het zo (ze is nu iets meer dan 3 weken). Ik kolf altijd vooruit, dus als we haar voeden dan kolf ik zodat er een flesje klaarstaat. Deze laat ik naast m'n bed staan omdat deze binnen zes uur gedronken wordt. De kolfaparaten Spoel ik af onder de kraan boven en leg ze te drogen. Ik maak ze 1xpd goed schoon.

20 dagen geleden

Ik heb alles op mijn nachtkastje liggen qua drinks en kolfspullen. Na het kolven maak om het schoon in de wasbak in de badkamer

20 dagen geleden

Ik kolf s nachts niet en we hebben zo'n klein koelkastje van action bovenstaan waar we ze melk in doen zodat ik niet elke keer naar beneden hoef. Overdag zet ik m'n kolfspullen vaak in de koelkast zodat ik niet elke keer alles hoef schoon te maken

20 dagen geleden

Bedankt voor alle tips! Ik ga ze zeker gebruiken! 😊

20 dagen geleden

Reactie op Daan2705

Ik kolf s nachts niet en we hebben zo'n klein koelkastje van action bovenst ...
Mag ik vragen hoe laat jij dan voor het laatst kolft en wanneer dan weer de volgende ochtend? Heb jij in de ochtend dan super veel of valt dat mee?

20 dagen geleden

Reactie op Kristina0501

Mag ik vragen hoe laat jij dan voor het laatst kolft en wanneer dan weer de ...
Voordat ik naar bed ga, dat is de ene keer 10 uur, andere keer 12 uur. Ligt er aan wanneer mijn zoon voor het laatst komt. 'S morgens net wanneer hij wakker wordt, dat was vanmorgen om half 9 maar ook wel eens om 10 uur pas, na de nachtvoeding maakt hij vaak nog wel een aantal uren. Ik kolfde vanmorgen 300 ml. Geen idee of dat veel is!? Dit is vanaf het begin al. Ik kolf zo'n 4 a 5x per dag en gemiddeld kolf ik dan 700 a 800 ml per dag

20 dagen geleden

Reactie op Daan2705

Voordat ik naar bed ga, dat is de ene keer 10 uur, andere keer 12 uur. Ligt ...
Ik heb bij mijn oudste fulltime gekolfd en doordat ik de nachten niet deed is na een tijdje mijn productie erg achteruit gegaan. Wil niet zeggen dat dit vij jou ook zo is maar ik zou er dus wel rekening mee houden. Daarnaast heb je rond 4 maanden een dip in de productie dus houd die vooral goed in de gaten anders keldert ie dubbel zo hard.

20 dagen geleden

Ik kolf ook fulltime. In principe om de 3 uur maar sla nu 1x in de nacht over om zo iets meer slaap te pakken. Als ik in de nacht kolf dan laat ik m’n kolf met inhoud staan en die leeg ik in de ochtend beneden of gebruik ik de eerstvolgende voeding. Als ik nog wel een 2de keer kolf in de nacht gebruik ik de kolf weer zonder het schoon te maken 😬. Als een flesje borstvoeding een tijd buiten de koelkast kan blijven dan geldt dat toch ook voor de kolf is mijn redenering. Deze melk geef ik sowieso gelijk de eerstvolgende voeding en vries ik bijvoorbeeld niet in.

19 dagen geleden

Reactie op Melaniem93

Ik heb bij mijn oudste fulltime gekolfd en doordat ik de nachten niet deed ...
Dank je. Ik kolf zolang het kan en ik ga niet alles uit de kast trekken om ervoor te zorgen dat ik kan blijven kolven, dus helemaal prima 😊

19 dagen geleden

Heb je draadloze kolven? Dat was hier wel heel erg fijn. Ik kolfde een voeding vooruit zodat ik gelijk een flesje kon geven als de baby wakker werd en ondertussen kolfde ik. Ik kolfde 1x per nacht. Deze melk deed ik dan in een schoon flesje die ik al meegenomen had en die kreeg hij dan tijdens een eventuele 2e nachtvoeding. S morgens dan met 2 gebruikte flessen en kolven naar beneden om af te wassen en dan weer kolven voor de ochtendvoeding. Zo hoefde ik s nachts niet uit bed!

19 dagen geleden

Misschien te ingewikkeld als je een grote kolf hebt maar dit werkte altijd wel goed voor mijn tepelhoedjes: twee bakjes of pannetjes naast je bed waarvan evt eentje met water en een beetje afwasmiddel en de ander alleen water. Dan dip je het eerst in de een en laat je het desnoods daarna liggen in de ander tot je het weer nodig hebt. Of je skipt een bakje maar legt wel een handdoek klaar waar het daarna op kan? Scheelt misschien wat naar beneden lopen!

19 dagen geleden

Reactie op Marla23

Ik kolf ook fulltime. In principe om de 3 uur maar sla nu 1x in de nacht ov ...
Ik heb begrepen van de kraamzorg dat dit snachts prima kom voor een keer. En overdag leg ik mijn kolf ik de koelkast..maak hem dan 2* per dag schoon. Na en voor de nacht