4 Reacties

één maand geleden

Je kunt je melk productie verhogen door te gaan power kolven! 20 min kolven 10 min rust 10 min kolven 10 min rust 10 min kolven. Dit doe je dan 1x per dag, het liefst 2x. Ook in de nacht kolven, zoals ik nu doe terwijl ik dit typ (03:20). Je kolf spullen kun je in de koelkast bewaren zodat je niet steeds hoeft af te wassen. (Scheelt tijd) Voor de rest heb je verschillende supplementen die je kan gebruiken: boezemvriendjes, soya lecithin en Moringa. En dan heb je nog pillen van de huisarts: Domperidon. En kolf ieder uur tot 2 uur om je productie een boost te geven. Heeft je kindje regeldagen? Dan kolf je zoveel mogelijk mee met de behoefte van je kindje. Succes! En zoals veel full time kolvers zeggen: het wordt makkelijker dus hou vol! Ik ben nu 8 week fulltime aan het kolven.

één maand geleden

Hoi topper. Wat goed staat je dit doet voor je kleintje. Er is ook een groep van fulltime kolvers op Facebook. Vind ik heerlijk als support groep en ook waar je ervaringen van anderen kan lezen. En power kolven kan je proberen 🤗🍀

één maand geleden

Reactie op FamilieHofman

Je kunt je melk productie verhogen door te gaan power kolven! 20 min kolven ...
Hi, hoe bedoel je in de koelkast bewaren? Ik was ze elke keer af, maar zo'n rot werk

één maand geleden

Hoi lieve mede mama! Ik kolf nu ook al bijna 7 weken fulltime voor mijn zoontje. Mijn productie is ook niet voldoende, ik geef op het moment vaak 50/50. Ik denk dat het belangrijkste is hoe je er mentaal in staat. Vind je het belangrijk dat hij die 1/3 toch van jou krijgt? Anders moet je gaan afvragen of je het wel wilt doorzetten. Ik vind elke moedermelk druppel is er 1 en ga met liefde nog voor hem door ❤️ Mocht je je productie willen verhogen zijn hieronder al goeie tips gegeven. Je kan eventueel met een lactatiekundige ook overleggen voor bepaalde kruidentabletten. Ik mocht de pillen niet van de huisarts vanwege mijn huidige depressie 🙏🏻 Ik zit ook in de Facebook groep van fulltime kolvende mama's en haal daar veel inspiratie uit. Heel veel succes met het maken van je keuze ❤️ Maar vergeet niet je mentale gezondheid is ook belangrijk! Als je het niet ziet zitten, dan is dat oke. Niemand straft je af, en kindjes worden ook groot met kunstvoeding ❤️