374 Reacties
2 maanden geleden
🩵 Mees
📆 18 september
⚖️ 3570 gram
⏱️ 18.33 uur
📏 51 cm
🤰🏻 40+3 (1e kindje)
Op maandag waren mijn vliezen gebroken maar helaas wilde de bevalling/weeën niet starten. Op woensdag ochtend ingeleid en na 1,5 uur begonnen de wee-opwekkers te werken. Na 3 uur zat ik op 3 cm ontsluiting maar niks voelde goed of prettig. Na flink wikken en wegen toch voor een ruggenprik gegaan en toen die eenmaal zat, zat ik binnen 1,5 uur op 9 cm ontsluiting. De arts had nog net genoeg tijd om haar handschoentjes aan te doen want na 3x persen (2 weeën in 3 minuten) was onze kleine Mees er! Bizar en heftig snelle bevalling en ik ben er wonder boven wonder zonder al te veel scheuren vanaf gekomen (overigens is deze snelheid geen aanrader). Mees en ik zijn voor observatie een nachtje gebleven in het ziekenhuis maar zijn nu beide gezond thuis.
Wat een dag!
2 maanden geleden
🩵 Bodhi
19 september, met precies 40 weken
3360 gram
Na 12 uur weeën zonder vordering heb ik uiteindelijk voor een keizersnede gekozen. Bodhi lag in stuit en ik was al ruim 30 uur wakker, dus de energie en het vertrouwen in mezelf was op. Super blij met mijn keuze, heb hem geboren mogen zien worden dmv gentle sectio.
De geplande keizersnede stond overigens ook al vast, want tot 40 weken wilde ik het nog natuurlijk proberen, daarna vond ik het te spannend worden. Blij dat hij zichzelf dus heeft gemeld en ik gedeeltelijk een natuurlijke bevalling heb mogen ervaren.
2 maanden geleden
💙 Chez
📆 15-09-2024
⏱️ 3.52 uur
📏 47 cm
⚖️ 2440 gram
🤰 39+5 (1e kindje)
2 maanden geleden
Onze zoon Duko is geboren op 11-9-2024. 51 cm. 3535 gram. Geboren met 41+4 weken.
Drie dagen ervoor begonnen met inleidingen via een ballon. Herbeoordeling de volgende dag. Geen resultaat. Volgende dag ballon eruit. Baarmoedermond stond nog dicht. Wel 2 cm ontsluiting. Dus in het zh blijven en medicatie gekregen om de baarmoedermond te laten verstrijken. Dit deed ook niks. Op Duko zijn geboortedag werd sochtends een ballon geplaatst en de medicatie meer verdeeld om een spiegel te bouwen meer. Hopen dat mijn lichaam daar wel op zou reageren. Echter bleek de ballon op een grote ader van mij te drukken en zakte Duko zijn hartslag naar 40. Na 2 minuten was hij weer geklommen naar 60,80 en weer 120. De rest van de dag ging het goed maar de basis lijn in de CTG was soms twijfelachtig. Om 21.59 uur die avond is Duko gehaald met een keizersnee. Een uur hiervoor braken mijn vliezen en bleek hij in het vruchtwater gepoept te hebben. Dus goede keus om hem te halen. Super fijne sfeer in de OK. Duko en papa en mama maken het goed 🤗
Xx
2 maanden geleden
🩵 Noud
📅 20 september
⚖️ 3054 gram
⏰ 10:41 uur
📏 49 cm
🤰 40 + 2 (eerste kindje)
Pittige bevalling. Maar wat zijn we blij en trots 🥰🩵.