374 Reacties
2 maanden geleden
🩵 Mook
📅 22 september
⏱️ 17.33
⚖️ 4550
🤰 40+1, tweede kindje
Spontaan thuis begonnen, in de ochtend rond half 5 met lichte weeën. Deze werden in de loop van de ochtend sterker. Om half 11 was onze Doula er en om half 1 de verloskundige. Toen ben ik in bad gestapt. Vliezen bleven intact. Ontsluiting gecheckt, 7 cm. Vliezen gebroken, ontsluiting direct 9 cm. Snel daarna volledige ontsluiting. Echter vorderde deze fase niet. Wellicht sterrenkijker of gedeeltelijk. Op indicatie meconium, dropping harttonen en niet vorderende persfase per ambulance naar het ziekenhuis. Daar 5 persweeën op mijn linkerzij, wat niet vorderde. 3 persweeën op handen en knieën,wat niet vorderde. Dus wilden we vacuüm gebruiken. Na terugdraaien op rug, kreeg ik effectieve persweeën en heb ik in een paar persweeën Mook zonder vacuüm op de wereld gebracht.
Na 1,5 uur speculeren over het gewicht, bleek bij een grote jongen te zijn.
Nu heel verliefd met elkaar genieten!
2 maanden geleden
🩷 Romée
🗓️ 26 september
🕞 15.30
📏 50 cm
⚖️ 3640g
🤰🏼41+0
Geslaagde vaginale bevalling na eerdere keizersnede (3 jaar geleden).
Woensdagavond ballon geplaatst, 3cm ontsluiting.
Donderdag 09.00 uur gestart met weeënopwekkers.
12.00 uur 4 cm ontsluiting.
13.00 uur ruggenprik.
13.30 volledige 10cm ontsluiting
14.00 begonnen met persen.
15.30 geboren
Eindstand scheur, knip en 45min hechten.
De ontsluiting ging in 1.5 uur van 4 naar 10cm. Verklaarde waarom mijn weeën zo snel zo pijnlijk werden.
Placenta geboren toen ze nog vast zat aan de navelstreng. (Halve lotus)
2 maanden geleden
🩷 Maia Johanna
🗓 26 september
🕓 16.02
⚖️ 3640g
🤰 40+2
Om 9:45 voor de tweede keer gestript. Had gelijk resultaat en om 13:00 vliezen gebroken. Binnen iets meer dan een uur van 3 naar 10 cm en na ongeveer 45 min persen was ze er. Ondanks dat het snel ging, voel ik mij goed en slechts 1 kleine hechting. Helemaal verliefd.
2 maanden geleden
🩷 Lena Juul
📅 24 september
🕙 09:41
⚖️ 3928
📏 50 cm
🤰🏻39+6 (2e kindje)
Na een keizersnede bij mijn eerste kindje, deze keer een vaginale bevalling. Om 04:00 begonnen de weeën, ontsluiting wilde niet vorderen, dus om 23:00 mijn vliezen gebroken. Ruggenprik gehad. Uiteindelijk om 09:00 uur had ik volledige ontsluiting en na 41 min persen was ze er 💕 Heel blij en trots!
2 maanden geleden
Sev🩷
19/09
3800gr / 54cm
40+1
2de kindje
Om 15:48 kreeg ik de eerste wee, die kwamen direct om de 3 minuten. Om 17:00 mijn man naar huis gebeld en om 17:10 de verloskundige gebeld. Verloskundige gaf aan even te douchen, dit gedaan en om 17:38 terug gebeld. Verloskundige arriveerde om 17.50 en toen had ik al hele krachtige weeën ik kon weinig rust tussen de weeën door vinden en ben in mijn beval bad gegaan, hier is half uur later om 18:50 onze prachtige dochter geboren🩷
Bevalling heeft dus in totaal 3 uur geduurd vanaf de eerste wee maar waarvan voor mijn gevoel maar 2 uur ‘echt’ gevoeld als een bevalling
2 maanden geleden
💙 Huub
📅 25 september
🕘 17:39
⚖️ 4090
📏 51 cm
🤰🏼41 + 1, eerste kindje
2 maanden geleden
💙 Bram
📅 27 september
🕖 18:59 uur
⚖️ 4220 gram
📏 53 cm
🤰🏼40+3
👶 3e kindje
Nadat ik al sinds gisterenavond met voorweeën liep en daardoor ook een slechte nacht had gehad toch ervoor gekozen gewoon de dag te beginnen. Omdat ik niet goed wist wat ik met mezelf aanmoest en het niet door leek te zetten maar ik wel heel erg moe begon te raken, kwam de verloskundige op controle. Om 15:00 uur zat ik net zoals gisteren op 3 cm ontsluiting en was er over de hele dag voorweeën niks veranderd. Toen ze weg ging nog maar even in bad gaan zitten en die weeën kon ik daar helemaal niet meer opvangen dus eruit. Dan maar proberen zittend in bed nog iets te slapen, dit werd hem ook niet. Toch maar weer timen, tsja het gevoel is hetzelfde maar wel heftiger en elke 3 minuten. Manlief wilde al oppas in gaan schakelen zodat hij me naar het ziekenhuis kon brengen om een nachtje goed te gaan slapen met medicatie. Ik zei doe maar niet, je moet de oppas bellen om de jongens op te halen en de doula/geboortefotograaf want het gaat hard en word heftig. Dan bel ik de verloskundige terug. Die moest al lachen aan de telefoon met de vraag wat ik dan in godsnaam had gedaan. Zowel mijn man met kids als de verloskundige en de oppas kwamen tegelijk aan om 17:50 uur. Na toucheren bleek ik nu op 4 cm ontsluiting te zitten. Er gebeurde dus wel wat nu dan maar meteen vliezen breken. Kids mee met de oppas, en man met verloskundige het bad opzetten samen en de kraamzorg opbellen voor assistentie. Er volgden wat heftige weeën met amper pauze, en toen om 18:50 de doula/geboortefotograaf eindelijk aanbelde ging ik net het bad in want ik kreeg persdrang. Ze heeft nog net op tijd de geboorte op foto kunnen zetten, en heb hem zelf aangepakt na een hands off bevalling die overging in halve lotus. Helaas bleef ik veel bloeden en na 1.5 liter verlies ben ik met spoed met ambulance en sirene naar het ziekenhuis gebracht voor medicatie. Buiten dat ik extreem moe ben en erg zwakjes en duizelig, maken we het allebei heel goed. Nu toch lekker thuis gauw eigen bedje in.
2 maanden geleden
🩵 Noah William (2e kindje)
📅 18 september 2024
⚖️ 3520 gram
⏰ 10:15
📏 54 cm
🤰🏻 39.0 geplande keizersnee
Helaas een geplande keizersnee omdat het bij mijn eerste kindje bij de bevalling flink mis ging (hij was er bijna niet geweest omdat hij vast zat in het geboorte kanaal en het te laat was voor een spoed keizersnee en de vacuümpomp maar niet werkte). Ze dachten dat dit kindje 4kg zou zijn bij de geboorte en dat het dus mogelijk weer mis zou gaan met een gewone bevalling omdat ik zelf nogal smalle bekken heb (maar ze weten nog steeds niet wat er is mis gegaan de vorige keer).
Dus een geplande keizersnee was de meest veiligste optie en ik heb er achteraf geen spijt van maar zag er flink tegenop. Wij hebben gevraagd om muziek te draaien tijdens de operatie en dit mocht! De zon scheen ook door het raam van de OK dus een heel mooi teken. Onze kleine begon meteen te huilen toen die er uit kwam , had zijn ogen na 5 minuten open en zodra wij terug op de kamer waren na 30 min begon hij te drinken! Wow wij zijn zo trots op hem. Toen nog 5 dagen in het ziekenhuis en kraamhotel gebleven wat hier (in Zwitserland) de norm is na een keizersnee. Ik wens alle andere mama’s ook nog veel succes en sterkte!
2 maanden geleden
🩷Elise Rosanne Jasmijn
📅 25/09
⚖️ 3056 gr
⏰ 18:20 uur
📏 50cm
🤰🏻 39+3
Geboren na een inleiding die na het breken van de vliezen overging in een stortbevalling, zonder weeën opwekkers en geen tijd voor pijnmedicatie🙈 wat zijn wij intens gelukkig met onze dochter en zusje😍🩷