374 Reacties
2 maanden geleden
Naam: Erina
Datum: 2 september
Gewicht: 3225 gram
Weken: 37
Eerste kindje
2 maanden geleden
Julia
31 augustus 2024
3112 gram en 49 cm
Geboren met 38+2 weken
Julia is geboren na een supersnelle bevalling van 1,5 uur. Een dag wat meer harde buiken, om 2 uur 's nachts had ik hele lichte weeën die wel in een regelmatig ritme kwamen. Om 7u vertrokken richting ziekenhuis, nadat mijn ouders er waren om ons zoontje op te vangen. Bij aankomst in het ziekenhuis om 7:30 werden de weeën binnen een half uur al heel pijnlijk. Mijn wens was een ruggenprik maar daar leek geen tijd voor omdat de anesthesie het erg druk had. Had al 5 cm ontsluiting. Plan B was remifentanil, maar ook dat kwam maar niet. Ondertussen probeerde ik onder de douche weeën op te vangen, met mijn vriend die in mijn rug duwde. Het werd al snel heel moeilijk op te vangen. Helaas geen goede steun van het personeel ervaren, waardoor met mij overweldigde. De remifentanilpomp kwam maar niet, toen al 9 cm ontsluiting. Ik moest gaan persen zonder pijnbestrijding, en had er zelf helemaal geen vertrouwen in. Na 3 min persen was mijn dochter er, om 9:10. Ik had helemaal niets, zelfs geen schaafplek te ontdekken. Op de kraamkamer werd ik al gauw erg bleek en slap. Er werden twee keer hele grote stolsels uit mijn buik geduwd. Daarom kreeg ik een infuus met weeënopwekkers, om de baarmoeder te laten samentrekken. Dat leverde 4 uur aan naweeën op, en was echt niet leuk. Ondertussen kwamen mijn ouders met onze zoon op bezoek, zijn reactie was zo prachtig en hartverwarmend. Helaas ben ik nog 10 dagen heel beroerd gebleven. Thuis Hb laten prikken door de huisarts, was 4.9. Begonnen met ijzerpillen maar na een week toch weer aan de bel getrokken bij het ziekenhuis. Na 11 dagen heb ik alsnog een bloedtransfusie van 1 liter gekregen en voel me inmiddels een stuk beter.
2 maanden geleden
Senna 🩷
Geboren op 12-09-2024 om 06.32 met een gewicht van 3100 gram
40+2
2 maanden geleden
💙 Noah
📅 12-09-2024 15:34 uur
📏 50 cm
⚖️ 3980 gram
⌛️ 41 weken + 4 dagen
2 maanden geleden
🩷 Hannah
📅 12-09-2024
📏 50 cm
⚖️ 3536 gram
⌛️ 38+ 6
Snelle bevalling. Bij aankomst ziekenhuis al volledige ontsluiting. Na vier persweeën werd ze geboren met de vliezen nog intact. Heel heftig en snel, maar o zo bijzonder. 🩷👶
2 maanden geleden
Op 12-9 met 41+3 en een lange pittige bevalling is onze prachtige dochter Yinte Elin geboren om 7.44, 53cm en 3956 gram. Intens gelukkig met elkaar❤️
2 maanden geleden
🩷 Laurien Susan Marijn
📅 12 september
📏 54 cm
⚖️ 4340 gram
🕰 12.11 uur
🫄🏼 40 weken 2e kindje
02.45 uur begonnen de weeën en na 4 weeën kwamen ze al om de 2 minuten. Ziekenhuis gebeld en oma zodat ze op de oudste niet alleen thuis was.
Rond 04.00 uur in het ziekenhuis en al 4/5cm!! Weeën waren goed op te vangen, ookal kwamen ze om de 2 minuten.
Om 09.00 uur controle, nogsteeds 4/5 cm, enorme domper, vliezen gebroken en kreeg gelijk een enorme druk.
Ik heb het een uur aangekeken en daarna in overleg met de verloskundige aangegeven, dat ik het gevoel heb dat het niet past en over wil gaan op een keizersnede. Dit ook ivm vorige bevalling, zelfde verhaal qua gevoel maar toen veelste lang doorgegaan.
Op de OK zei de gynaecoloog dat ik goed had gehandeld en mijn lichaam door en door ken, want ze had idd niet door mijn bekken gepast! Trots! 💪🏻
Naar 24 uur weer naar huis en ze doet het super goed! Eten, slapen, poepen en daarna herhaalt zich het weer. Zo blij dat ze niet volledig was opgeput, want onze vorige dochter wel was. 🩷
2 maanden geleden
🩷 Freya
🗓️ 9 september
🕗 20u04
📏 50 cm
⚖️ 3kg180
⌛ 40+4 (2e kindje)
Ik moest de avond op voorhand binnenkomen voor een inleiding. Mijn eerste was een keizersnede ivm stuitligging. Nu zat ze wel juist en mocht ik gewoon proberen. Met het litteken mocht ik niet te hard ingeleid worden. Savonds dus een ballonnetje gekregen en de volgende ochtend is die eruit gehaald. Toen had ik 4 cm ontsluiting. Maar het vorderde niet. Ze zijn toen toch met de laagste dosis medicatie gestart en ze hebben tot de helft gegeven dat normaal is toegestaan. Dan is het toch in gang geschoten. Tegen de late namiddag had ik 7 cm ontsluiting. Ik was super blij want de gyneacoloog kreeg ook goede moed dat het ging lukken. Het was hele dag toch nog bang afwachten dat het terug in een keizersnede zou eindigen. Vanaf die 7 cm ging het heel snel. 1,5u later had ik al 10 cm ontsluiting. Ik moest nog een uurtje wachten zodat ze nog helemaal kon indalen. Na een uurtje mocht ik beginnen persen. Dit ging heel vlot en na een half uur was ze er. Het was een hele lang aanloop maar na 24u was ze er dan eindelijk. Ik ben mijn gyneacoloog super dankbaar dat hij mij deze kans heeft gegeven!
2 maanden geleden
Kai 💙
13 september 2024
3560 gram & 51 cm
40 weken
Woensdag 11 september had ik een afspraak staan om te strippen, echter lag mijn baarmoedermond nog iets te ver naar achteren waardoor dit niet ging. Diezelfde middag verloor ik mijn slijmprop en in de avond braken mijn vliezen. Helaas kwamen de weeën niet vanzelf op gang waardoor ik na 24 uur medisch werd. De controles waren allemaal goed, dus ik mocht het tot 72 afwachten. Vrijdag (13 september) hadden we in de middag weer een controle in het ziekenhuis, daar werden al plannen gemaakt om de volgende dag om 7:00 te starten met inleiden. Inmiddels had ik alle hoop op een natuurlijke bevalling verloren, dus op dat moment begon ik me al voor te bereiden op een inleiding. Na de controle zijn we nog even op bezoek geweest bij onze dochter, die logeerde bij oma i.v.m. mijn gebroken vliezen. Echter kreeg ik na een uur wat krampen, deze zette zich in een half uur tijd door tot weeën die om de 3 a 4 minuten kwamen. Aangezien we wat verder weg van het ziekenhuis wonen, mocht ik al eerder bellen en nadat ik gebeld had mochten we dan ook meteen komen. Om 18:00 uur aangekomen in het ziekenhuis zat ik al op 4-5 cm. Na de controle in bad gegaan, hier heb ik heel relaxed (onder de sterrenhemel-lamp) voor zo'n 2 uurtjes weeën op kunnen vangen. Daarna de weeën opgevangen in bed, lopend of op de skippybal. Rond 22:30 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Meneer draaide zich tijdens de uitdrijving nog waardoor hij ter wereld kwam als sterrenkijkertje. (Staat leuk op de video, ineens "koek koek, hier ben ik dan!") Al met al heeft de uitdrijving maar 10 minuten geduurd en ben ik er zelfs zonder schaafwondje vanaf gekomen. In totaal duurde de bevalling (vanaf de eerste wee) 6,5 uur. Ik kijk heel positief terug op de (voor mij droom)bevalling en ben zo ontzettend trots dat mijn lichaam en kindje zich toch nog uit zichzelf gemeld hebben.💙
2 maanden geleden
💙Hidde
📅14 september
🕰️ 12:37 uur
⚖️ 3286 gram
📏 51 cm
🤰🏼 38+5, 3e kindje
Ingeleide bevalling ivm te hoge bloedsuikers. Vrijdag ballon geplaatst. ‘s avonds uitgevallen. Volgende ochtend 7 uur begonnen met weeënopwekkers, en om half 1 werd hij geboren. En nu heerlijk thuis 🧸
2 maanden geleden
💖Emma
📅6 september
🕰️04:35
⚖️ 3382
📏47 cm
🤰🏻39+5
Spontaan bevallen.