10 Reacties
19 dagen geleden
Succes! Hier een kleintje van 5 weken, een zoon van 1.5 en een zoon van bijna 4. Vanmorgen was een echte maandag ochtend en tijdens het nakomen na het voeden was het alledrie huilen en de 2 oudste voorsl doen wat niet mag en het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Ik plak ze tegenwoordig niet meer achter het behang, ik metsel ze het liefst in op dat soort momenten. Vooral fijn als je zelf nog een lege maag hebt, te laat bent en nog met een volle blaas zit. Om nog maar te zwijgen van een rustige douche die je al even niet hebt gehad omdat het altijd haasten is. Het hoort erbij. Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Vanmorgen heb ik gedreigd om mijn oudste dan niet naar de peuterspeelzaal te brengen en dat we allemaal maar terug naar bed moesten om het later opnieuw te proberen. Hielp even maar niet te lang. Dit soort dagen horen erbij en het gaat vanzelf over. Als je er de tijd en ruimte voor hebt kan het helpen te zeggen dat je nu even de baby eten moet geven, en of je zoontje misschien intussen alvast een mooi boekje kan uitkiezen om daarna samen te lezen?
19 dagen geleden
Reactie op Celiie
Succes! Hier een kleintje van 5 weken, een zoon van 1.5 en een zoon van bij ...
Had hem idd een taakje gegeven als in boekje uitzoeken en alvast beginnen met z’n Kapla toren en dat ik dan na het voeden mee ging helpen.
Ipv dat ging hij een baby flesje pakken, vullen met water en zelf uit drinken. Opzich niks mis mee… maar de inhoud van het flesje belandde dood leuk over een bordje op de tafel en de tafel. Vervolgens een halve rol met keuken papier erop en een trotse kleuter met armen over elkaar die zegt zoooo zie je niks meer van.
Ergens allemaal heel leuk en mooie manier van ontdekken maar gewoon precies op het verkeerde moment en na een opstapeling van meerdere verkeerde acties zeg maar. 😔
18 dagen geleden
Zo herkenbaar. Ons dochtertje van 2 gaat ook stout doen als ik aan het voeden ben. Ze is soms ook echt jaloers en gaat huilen dat ik haar moet optillen en maakt dan echt een scène.
Enerzijds kan ik haar wel achter het behang plakken, maar aan de andere kant vind ik het ook zo sneu dat ze het soms zo lastig vindt om de aandacht te delen.
18 dagen geleden
Het ging hier heel goed, maar sinds kort toch ook stout gedrag vooral tijdens voeden (telefoon op de grond gooien, drinken omgooien etc). Hoewel ik m dan ook achter het behang kan plakken probeer ik niet boos te worden. Dat is namelijk precies wat hij wil want negatieve aandacht is ook aandacht. Het lukt me ook niet altijd hoor, maar ik probeer dit voor mezelf dan te bedenken ;)
16 dagen geleden
Mijn oudste is niet heel erg veranderd, die was al grote zus natuurlijk :) de middelste moet wel erg wennen merk ik. Ze is mega lief voor haar zusje en oudere zus, maar ze heeft driftbuien die niet te evenaren zijn. Ze heeft ook echt schijt aan me als ik haar iets uitleg, iets vraag of zeg dat iets niet mag.. ze is ook 2,5, zal er wel mee te maken hebben, maar mn oudste is nooit zo heftig geweest.. 😅 hiervoor was ze ook pittig, maar vooral leuk pittig, nu vind ik het soms wel heftig 😅
16 dagen geleden
Reactie op MZwanger
Zo herkenbaar. Ons dochtertje van 2 gaat ook stout doen als ik aan het voed ...
Hier ook! Kleine dingetjes in haar mond stoppen bijv. En net zolang huilen/zeuren tot de baby weg wordt gelegd. Vervolgens met een grijns van oor tot oor met mij willen knuffelen.
Verder is ze wel heel lief voor de baby
16 dagen geleden
Hier ook echt ineens een kleine stouterik van bijna 2, vooral tijdens het voeden, maar gisteren blijkbaar ook op de opvang. Ze slaat de baby, maar gaat bijv ook op de bank staan. Ze weet dat het niet mag, want vandaag zei ze tegen een ander kindje dat hij niet op de bank mocht staan en dat hij zou vallen 😂 We zeggen het dus genoeg, maar ze doet er niks mee. Ze vind het vooral heel leuk, want als ik er iets van zeg is het vast iets wat niet mag! Ze wil ook ineens alleen nog maar getild worden. Ik denk ook omdat ze dit ziet van de baby.. Vandaag weer een dagje alleen met ze. Eens kijken hoe “leuk” het wordt 🤦♀️
9 dagen geleden
Reactie op YMSB
Maar wacht, je kind van bijna 2 kan al communiceren! Weet niet hoe je het g ...
Haha gaat vanzelf! Ze kan echt al heel goed praten, dus het is ook geen frustratie dat ze het niet zeggen kan, want dat kan ze echt wel. Qua motoriek is ze wel op alle vlakken heel traag hoor, maar met praten is ze heel snel!