49 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje is bijna 7 weken. Wij geven hem al weken 120 cc en hij komt vaak ok de 3 uur soms 4 uur. Hij zit soms op 8 flesje. . Ik maak mij et niet druk om. Je kind eet qat hij nodig heeft :) en bij mij op het consultatiebureau zeggen ze ook" zolang hij goed groeit gewoon geven! 🤗 Als je echt teveel geeft kunnen ze onrustig worden na een fles of veel terug geven..

één maand geleden

Mijn dochter is 6 weken en krijgt al bijna 3 wk 7 flessen van 120+4 Ze doet het daar nog steeds prima op Overdag komt ze iedere 3 uur maar de nacht meestal rond 22-22.30 laatste fles en dan komt ze rond 3 uur en half 7 weer

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Jaaa dan begint het hier idd ook ongeveer! Ja precies. Doen jullie dan alle ...
Ik zie rond dat tijdstip dat hij gewoon pijn heeft krampjes heeft heel zielig.. dus echt enkel troosten en lopen en praten etc.. Verder hou ik de tijd in de gaten 2,5 uur of 3 uur als hij dan wakker is dan krijgt tie zijn flesje als ik merk dat tie aan het jammeren is of zuigsingalen heeft

één maand geleden

Onze zoon is 6 weken en tussen de 5.5 en 6 kg. Hij kreeg vanaf 3 weken al 120+4. Nu ben ik een paar dagen geleden begonnen met de laatste fles ophogen naar 150+5 en denk dat zelfs alle flessen omhoog kunnen. Hij komt steeds eerder en lijkt minder tevreden. Hij komt vaak wel in de buurt van 1000 ml maar voor minder doet hij het echt niet… hij. Was trouwens bij de geboorte al 4kg. Vandaag ook een afspraak bij het CB dus dan ga ik het even bespreken :).

één maand geleden

Ah ja precies! Ik ben benieuwd wat ze zeggen 🤗

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

Onze zoon is 6 weken en tussen de 5.5 en 6 kg. Hij kreeg vanaf 3 weken al 1 ...
Mag ik vragen of je de 120+4 terugbrengt naar 120 of zo laat en hoeveel flesjes krijgt hij?

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Jaaa dan begint het hier idd ook ongeveer! Ja precies. Doen jullie dan alle ...
Het is ook goed mogelijk dat ze zuigbehoefte heeft. Onze dochter heeft dat in de avonduren ook meer dan overdag. Ergens op zuigen helpt vaak ook weer bij de darmkrampjes.

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Het is ook goed mogelijk dat ze zuigbehoefte heeft. Onze dochter heeft dat ...
Jaaa maar vaak werkt de speen of pink maar even en lijkt ze ‘boos’ omdat er geen melk uitkomt denk ik dan?

één maand geleden

Reactie op Clue_lessx

Onze zoon is 6 weken en tussen de 5.5 en 6 kg. Hij kreeg vanaf 3 weken al 1 ...
En wat zeiden ze op het cb? Onze kleine man is 5+2 en doet het ook niet meer met 120+4, vanaf vandaag maar met 150+5 begonnen 6x daags. Ben even benieuwd wat ze tegen jou hebben gezegd. Nino was bij de geboorte ook 4 KG. Maandag op CB woog hij 4,5 kg.

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Jaaa maar vaak werkt de speen of pink maar even en lijkt ze ‘boos’ omdat er ...
Hmm ja, het zou kunnen dat ze dan gewoonweg aan het clusteren is. Kan ze de fopspeen wel goed inhouden?

één maand geleden

Reactie op DaisyL88

Hmm ja, het zou kunnen dat ze dan gewoonweg aan het clusteren is. Kan ze ...
Niet altijd, meestal spuugt ze hem uit in de avond. Verder van de dag houdt ze hem goed in

één maand geleden

Reactie op Mariska Hergt-de Waard

Mag ik vragen of je de 120+4 terugbrengt naar 120 of zo laat en hoeveel fle ...
Nee we gieten niet af, dus echt 120+4 wat vaak neerkomt op 130 ml. Hiervan krijgt hij 6 flesjes en dan nog 1 van 150+5.

één maand geleden

Reactie op lisannnnee

En wat zeiden ze op het cb? Onze kleine man is 5+2 en doet het ook niet me ...
Onze zoon weegt nu 5695, 6 weken oud. Flinke kerel dus. 58 centimeter en dus ook wat langer dan gemiddeld. Ze vonden dat zijn gewicht snel gestegen is. Als ik het terugreken is hij gemiddeld 270 gram per week aangekomen wat mij juist heel netjes lijkt… ze gaf me ook een beetje het gevoel dat we honger verwarren met bijv. krampjes, maar dat is echt niet zo😵‍💫.. voorlopig proberen we op 6 flessen van 120+4 en 1 fles van 150+5 te blijven, en evt. overgaan op voeding voor hongerige baby’s.

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Niet altijd, meestal spuugt ze hem uit in de avond. Verder van de dag houdt ...
Als het overdag goed is, dan zal de maat wel goed zijn. Wij gebruiken de difrax fopspeen en hadden eerst de newborn. Gebruiken nu een maatje groter, deze blijft beter in haar mondje.

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Hi! Onze dochter is met 4 weken 4970 gram. Echter, omdat ik van bv naar kv ...
Wij zijn inmiddels overgestapt naar 6x 150cc. Zonder overleg met cb. Ze leek gewoon niet tevreden nadat ze 120 helemaal op dronk. Daarnaast dronk ze de 150cc ook niet op maar was daarna ook niet tevreden.. nu ben ik vandaag voor het eerst overgestapt naar een andere speen. Lijkt nu (afkloppen) goed te gaan; fles leeg en slaapt nu al 2 uur haar middag dutje terwijl ze de afgelopen dagen overdag bijna niet sliep 🥳

één maand geleden

Reactie op Renee1992

Wij zijn inmiddels overgestapt naar 6x 150cc. Zonder overleg met cb. Ze lee ...
Ah fijn!’ Hoe zwaar is jouw kindje nu? En welke speen gebruik je nu? 🥰

één maand geleden

Ons kindje is 7 weken oud, drinkt 5 flessen van 165cc en weegt 5 kilo. Ik kijk gewoon naar wat zij aangeeft en ga daar in mee 👶🏼

één maand geleden

Reactie op Lisa dj

Ah fijn!’ Hoe zwaar is jouw kindje nu? En welke speen gebruik je nu? 🥰
Afgelopen week woog ze 4850 gram. We hebben de dr. Brown flessen. Hadden eerst speen 1. Had gelezen dat speen 2 wel een grote overgang is en dat van difrax speen S een tussenmaat is van speen 1 en 2 van Brown. Tot nu toe lijkt dit goed te gaan 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op Renee1992

Afgelopen week woog ze 4850 gram. We hebben de dr. Brown flessen. Hadden ee ...
Ahhh wat fijn. Goeie tip! Was ze ook erg veel gegroeid? Want ze krijgt dan wel 165 per dag ‘te veel’?

één maand geleden

Reactie op Renee1992

Afgelopen week woog ze 4850 gram. We hebben de dr. Brown flessen. Hadden ee ...
En wij geven ook te veel, ben bang dat ze te zwaar word, omdat ik het idee heb dat ze door kan blijven drinken haha