28 Reacties

8 maanden geleden

Ik geef ook borstvoeding en begrijp je gevoel helemaal. Alleen vind ik het moeilijk om er aan toe te geven, maar als we eenmaal bezig zijn geniet ik er toch wel van. Voor mijn partner zet ik me er overheen en eigenlijk is dat achteraf meestal best wel n fijn momentje. Ik zeg voorzichtig. Geef je er aan toe en probeer er van te genieten.

8 maanden geleden

Reactie op NikkiFloor

Ik geef ook borstvoeding en begrijp je gevoel helemaal. Alleen vind ik het ...
Maar heb je dan niet het probleem dat niks leuk is als je jezelf er echt toe moet zetten? Ik moet er gewoon echt niet aan denken.. dan lukt toch ook niks lijkt mij?

8 maanden geleden

Hoe langer je wacht hoe hoger de drempel is mijn ervaring. Ik heb ook vaak geen zin, geef ook borstvoeding en ben blij als er even niemand iets van m’n lijf wil. Maar hoe langer ik wacht hoe groter het wordt in mijn hoofd en hoe moeilijker het wordt om de stap te zetten. Dat betekent dat ik me er af en toe overheen zet en uiteindelijk in het moment zelf is het gewoon hartstikke fijn en dan vraag ik me ook af waarom ik er zo tegenop zag. Het klinkt alsof het bij jullie echt al lang geleden is dus ik kan me voorstellen dat de drempel enorm is. In je hoofd heb je het waarschijnlijk ook veel groter gemaakt nog. Als jij libido verhogende chocola nodig hebt om weer eens in de juiste mood te komen dan is dat toch prima. Ik denk dat je zult merken dat de drempel daarna een stuk lager is en je er weer wat vaker zin in krijgt.

8 maanden geleden

Ook ik geef borstvoeding (tweede kindje) & begrijp je volledig. Ik ben soms gewoon lichaamsmoe en dan heb ik geen behoefte aan die intimiteit. Als ik dan eindelijk even een moment rust heb, dan besteed ik die liever aan gewoon even tijd voor mezelf of saampjes op de bank. Maar ik weet ook dat het juist wel goed is voor de relatie om mezelf er soms even overheen te zetten. Uiteindelijk is het dan ook gewoon een fijn momentje samen.

8 maanden geleden

Ik geef geen borstvoeding en voel me ook zo. Wij hebben wel af en toe seks maar het voelt voor mij een beetje een verplichting. Het doet pijn; ik voel me niet aantrekkelijk en ik voel me chronisch moe. Ik zou ook graag iets willen (doen) om het te verhelpen want een baby mag niet het einde van onze relatie zijn 😥

8 maanden geleden

Hier ook niet, grootste reden is dat ik door bepaalde omstandigheden een connectie mis en mijn dochter nu even belangrijker vind:)

8 maanden geleden

Hier ook weinig zin en geef bv. Inderdaad is lijf nu even van mij en zoontje. Maar vriend begrijpt het wel en z’n eigen libido is ook minder gezien vermoeidheid door slaaptekort. We bespreken het dus wel en accepteren dat het even zo is. Komt wel weer 😊

8 maanden geleden

Hier ook echt veeel minder. Partner snapt het maar soms ook best lastig :)

8 maanden geleden

Reactie op Fleur Karim-Legrandvallet

Ik geef geen borstvoeding en voel me ook zo. Wij hebben wel af en toe seks ...
Het is hopelijk geen dealbreaker want seks is natuurlijk niet het belangrijkste! Ik denk dat het voor ons als vrouw en moeder makkelijker is om nee te zeggen. Wij hebben (vaak) meer op onze bord of dat alles bij elkaar mentaal wat zwaarder valt. De zwangerschap en bevalling daarnaast gehad.. heel vervelend dat je je zo voelt en dat het pijn doet ): ik zie voor me dat het bij mij ook pijn doet.. dat deed het tijdens de zwangerschap wel. Ik had al nooit een heel hoog libido, ja toen ik rond de 16 jaar was, maar na mn 20e is dat helemaal veranderd op een of andere manier en nu heb ik nóg minder behoefte eraan

8 maanden geleden

Reactie op AFH7

Hier ook weinig zin en geef bv. Inderdaad is lijf nu even van mij en zoontj ...
Hoe je dat omschrijft is precies zoals ik het ook zie. Mijn vriend zal gewoon nog borsten zien die hij mooi vindt terwijl ik het nu op een andere manier mooi vindt. Hij mag daar sowieso niet aanzitten want dat vind ik nu heel raar.. ik uit ook vaak dat ik het lullig vind tegenover hem maar ik er niks aan kan doen. Hij zegt dan ook heel nuchter, ja tuurlijk mag het van mij vaak gebeuren, maar als het niet lukt dan lukt het niet. Mijn vriend heeft niet snel last van slaaptekort en zijn libido is wel zo dat hij het iedere dag zou kunnen doen 😆 dus ik vind het heel knap en heb er serieus respect voor dat hij mij in mijn waarde laat wat dit betreft en niet zeurt/chagrijnig doet

8 maanden geleden

Reactie op Liefsgenn

Ook ik geef borstvoeding (tweede kindje) & begrijp je volledig. Ik ben ...
Heb echt precies hetzelfde.. ls ik even alleen ben denk ik alleen maar "laat me met rust". Maar ik stap wel zo nu en dan over de drempel.

8 maanden geleden

Reactie op ymsvw

Hoe langer je wacht hoe hoger de drempel is mijn ervaring. Ik heb ook vaa ...
Wat voor chocola is dit? #askingforafriend 😉

8 maanden geleden

Reactie op Lilalo

Wat voor chocola is dit? #askingforafriend 😉
Haha TS benoemde dit zelf. Heb er zelf geen ervaring mee, maar Google kan vast helpen 😜

8 maanden geleden

Reactie op Lilalo

Heb echt precies hetzelfde.. ls ik even alleen ben denk ik alleen maar "laa ...
haha nou precies! Soms het dan even zat dat iedereen wat van mijn lijf wil. Maar toch ook wil ik aan mijn man denken en zijn behoeftes, dus wat jij ook zegt, zo hier en daar stap ik over de drempel en dan is het ook wel weer heel fijn samen!

8 maanden geleden

Helemaal hetzelfde hier!!

8 maanden geleden

Niet alleen bv gevende mama's hebben hier last van :). Hier al vanaf het begin flesvoeding en ook hier geen party in de club hoor.. Ik zeg altijd "een baby is een goede anticonceptie". Echter gaan wij wel weer voor een 2e kindje bezig, dus zou er toch echt wel weer wat geklust moeten worden :P

8 maanden geleden

Misschien een gekke tip, maar je zou kunnen kijken of het voor jou werkt om een erotisch boek of verhaal (online) te lezen. Vaak kan dat er voor zorgen dat je toch in de mood komt en net die drempel over kan en wíl! Doe natuurlijk niks tegen je zin in. Maar zin maken kan ook positieve uitkomsten hebben. Het is soms als je eenmaal bent begonnen tóch fijn. Maar ik bedoel dit ook op geen enkele manier dwingend.

8 maanden geleden

Reactie op Liss.x

Niet alleen bv gevende mama's hebben hier last van :). Hier al vanaf het be ...
Ohhh wat leuk voor een tweede

8 maanden geleden

Reactie op tes manuaal

Hier ook echt veeel minder. Partner snapt het maar soms ook best lastig :)
Ohja ik heb wel als ik eenmaal begin dan gaat het wel gezellig. Wel wat pijntjes soms maaar goed eenmaal begonnen is het wel fijn. Vind alleen condooms zon gedoe 🤣