14 Reacties

vorig jaar

Zou voor mij geen belemmering zijn, als die naam zo goed voelde.

vorig jaar

Het zou mij echt niks kunnen schelen. Maar ik woon dan ook in Spanje waar dit soort dingen überhaupt niet uitmaken en veel kinderen dezelfde naam hebben.

vorig jaar

Zou ik geen belemmering vinden. En je collega vindt het waarschijnlijk alleen maar leuk!

vorig jaar

Zou mij echt helemaal niets uitmaken!

vorig jaar

Ik heb het zelf andersom gehad; een paar maanden na mijn komst in het team kreeg mijn leidinggevende een dochter met dezelfde naam als ik. Dat vond ik juist leuk! Als hij geen goed gevoel bij mij had gehad hadden ze vast voor een andere naam gekozen. Ik hoop dan ook voor je dat dit een hele leuke nieuwe collega is en je een goed gevoel bij de naam blijft houden! 😉

vorig jaar

Wij hebben dit maar dan met de kat van de overburen 😅 eindelijk op een naam gekomen en toen vroegen de overburen of we de kat wilde voeren tijdens hun vakantie. Zitten nu dus soms ook beetje in twijfel

vorig jaar

Hangt wat mij betreft een beetje af van hoe uniek de naam is. Als jullie een naam hebben gekozen die veel voorkomt en al langere tijd populair is, vind ik het helemaal niet gek. Dat heb je nou eenmaal met dat soort namen. Als het een heel weinig voorkomende naam is zou ik er nog even over nadenken; maar als dit echt DE naam is dan moet je die gewoon geven denk ik.

vorig jaar

Gewoon doen! Collega's komen en gaan (maar jullie dochter blijft altijd bestaan, kuch 😉).

vorig jaar

Oh ik heb een keer gehad dat een collega zijn dochter dezelfde naam gaf als die van mij. Ik had altijd goed contact met die collega en andere collega’s zeiden ook wel eens dat hij een oogje op mij had 🙈 Toen was het dus wel een beetje raar dat zijn dochter mijn naam kreeg en de andere collega’s vonden daar dus ook wel wat van 🤷‍♀️ Zelf heb ik bij mijn vorige zwangerschap gehad dat mijn nicht haar dochter de naam gaf die wij ook gekozen hadden. Na lang nadenken (we hadden nog 3 maanden) hebben wij besloten voor een andere naam te gaan. Duurde wel echt even voordat we er over uit waren, want het was toch een soort van mini rouwproces. We vonden de naam niet ineens lelijk natuurlijk, maar de glans was er wel een beetje vanaf! Wij zijn nu heel blij met onze keuze, maar dit is natuurlijk persoonlijk 😉 Iedereen zei toen ook tegen ons dat we gewoon bij onze eerste keuze moesten blijven, want wij hadden dat immers ook toen al besloten en noemden haar thuis ook al zo. Mensen vinden dit dus echt niet raar!

vorig jaar

Gewoon doen , gewoon nu al is heel luchtig zeggen dat je super blij bent dat de naam al vaststaat ofzo als de gelegenheid zich er toe doet. Als ze bijvoorbeeld vragen hoe het met de zwangerschap gaat , zeg je ooh super we hebben de naam ook al even vastliggen ofzo 😅

vorig jaar

Oooh ik kan me voorstellen dat het een beetje akward kan voelen. Maar als jullie voelen dat dit dé naam is dan zou ik er gewoon lekker voor gaan!

vorig jaar

Als het familie was zou ik het niet doen. Maar een collega, tja waarom niet? Ze staat toch verder weg dan een familie lid of goede vriendin?