24 Reacties
2 dagen geleden
In het begin slapen ze veel maar hoe ouder krijgen ze iets meer wakkertijd. Hierdoor verandert ook he slaapritme weer. En de meeste kinderen gaan pas slaapjes koppelen na de 4 mnd slaapregessie.
Hier ook alleen maar hazenslaapjes. Ik geef mij er aan over. Ik oefen nu net met dutje in bed. Een slaapcyclus slaapt hij in bedje en daarna verder op de arm voor nog een slaapcyclus.
2 dagen geleden
Geen tips wel herkenbaar! Had het hier eerder deze week over op het CB en die zeiden dat het heel normaal is dat die slaapjes nog zo kort zijn. Die worden vanzelf langer en dan gaan ze de slaapjes clusteren tot langere blokken. Is ze verder een blije baby? Slaapt ze in de nacht goed? Ik maakte me er ook best wel druk om dat mijn zoontje hazenslaapjes doet (20/30 min). Maar hij is gewoon een hele alerte, blije baby en slaapt vooral in de avond en nacht heel erg veel
één dag geleden
Herkenbaar..
Wij hebben sinds kort white noise aan overdag en ‘s nachts en ik zie vaak haar ogen even open gaan na 45 min en daarna ook weer rustig dicht gaan en valt ze weer in slaap. Ook wordt ze minder snel wakker door andere geluiden daardoor. We hebben een Numsy.
Een draagzak en blijven lopen doet ook wonderen hier
één dag geleden
Hier gaat t beter sinds we dochter op haar zij laten slapen. Ze schrok zichzelf elke keer wakker als ze op haar rug sliep. Ik zorg wel dat ik haar in de gaten kan houden. ‘s nachts slaapt ze vaster en ligt ze wel op haar rug.
één dag geleden
Reactie op maria88x
Slaapjes van 45 minuten zijn echt super normaal voor baby’s. Je kindje vert ...
Omdat ze anders oververmoeid raakt. Het is beter als er 1 langer slaapje tussen zit. Vandaar mijn vraag.
één dag geleden
Dus als ik mijn baby wegleg (9weken) dan slaapt hij super kort en word huilend wakker als het lukt om hem in zn bed/ bank of ergens neer te leggen. Maar op mij of in de draagzak slaapt hij wel 1,5 tot 2 uur
Zo moeilijk om dan nu te beslissen: laat je hem bij mij slapen en heb je een heerlijk groeiende en ontspannende baby heledag of ga je trainen en blijf je oefenen met wegleggen en super korte slaapjes van maximaal een kwartier….
Lastig hazenslaapjes
één dag geleden
Reactie op juiceee
Dus als ik mijn baby wegleg (9weken) dan slaapt hij super kort en word huil ...
Je kunt ook beide doen? Dan doe je 1 langer contactslaapje op jou/in de draagzak en de andere slaapjes probeer je op een andere plek.
Snap het dilemma zo goed. Liet mijn zoontje eerst ook alleen maar op mij slapen waardoor ik de hele dag op de bank vastzat. Maar doet nu wel hazenslaapjes in de kinderwagen of z’n babynestje. Overigens heb ik geen oververmoeide baby tussendoor dus misschien wat makkelijker hier
één dag geleden
Het is echt heel normaal babygedrag. Veel mensen denken vooraf dat babys veel slapen, maar je merkt juist dat vanaf een week of 4/6 de slaapjes korter worden en ze het echt moeten leren. Inderdaad meestal na de 4 maanden slaapregressie, of soms zelfs pas na 8 maanden, kunnen kindjes de slaapjes koppelen. Allemaal leuk die voorbeeld schema's waarin kindjes vaak 3x per dag een lang blokje slapen. Maar in de praktijk werkt dat niet. Onze zoon ging de slaapjes pas koppelen met 7/8 maanden. Onze dochter slaapt nu meestal 5 slaapjes per dag. 2 ochtend, 2 tussen 11u en 15u en 1 nog ergens rond 17u. Om 19u slaapt ze in bed voor de nacht.
één dag geleden
Zolang mijn baby rustig is of jengelt laat ik hem liggen op zijn wat donker gemaakte kamer, hij valt soms zo weer in slaap.
Daarnaast gebruik ik de app babytracker en houd ik daar onder andere zijn slaap bij. Al met al slaapt mijn 11 weken oude baby zo’n 12 a 13 uur per dag. Dat is volgens mij prima.
één dag geleden
Heel herkenbaar hoor. Die schema's zien er allemaal heel mooi uit, met sowieso twee langere slaapjes per dag en kortere. Maar hier komen we vaak maar aan 2 a 3 slaapjes (eind middag wil ze sowieso niet meer slapen), en mag ik blij zijn als ze overdag tussen 08.00 en 19.00 in totaal 2.5 a 3 uurtjes slaapt 🙈 vaak duren ze ook maar 45 minuten, met soms een uitschieter zowel naar boven als naar beneden
één dag geleden
Mijn oudste deed dit ook, en geloof me. Ik heb echt alle trucs en tips geprobeerd. Ze is gewoon altijd een slechte slaper overdag gebleven, ze vond de wereld veel te interessant.
Daarintegen was ze savonds zo total loss dat ze met een half jaar 19u - 7u ging slapen. En daarna nooit meer wakker is geworden snachts. (Oke op 2 handen te tellen).
Hoe vervelend en frustrerend het ook is soms, ik denk dat je er niet altijd evenveel aan kunt doen om het te beïnvloeden
één dag geleden
Het is best normaal. Wat ik echter soms merk bij mijn baby is dat hij heel even (2-3 minuten) huilt en dan toch weer in slaap valt. Dus geef het heel even de tijd. Het kan ook gewoon in het kind zitten; bij mijn oudste werkte helemaal niks en pas toen hij op 2 slaapjes per dag zat sliep hij langer.