19 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg! Heb precies hetzelfde

2 dagen geleden

Ik volg zelf de richtlijnen van het cb, de onzekerheid zal altijd ontstaan wanneer je meerdere bronnen gaat volgen, die zullen namelijk altijd wel wat verschillen van elkaar.

2 dagen geleden

Hier inmiddels 3 zonen rijk en ik maak me totaal niet druk over lijntjes en groeicurves. Vind het leuk om een beetje te zien maar ik houd me enrgens aan vast. Ik zie zelf dat mijn kindje groeit en ontwikkeld en ik voel dat hij zwaarder word. Hij is alert en tevreden wat wil ik nog meer? Dan kan iemand achter een bureau wel zeggen dat hij net boven een lijntje zit of eronder of weet ik veel wat, maar de natuur volgt nou eenmaal niet altijd een lijntje. Vertrouw op jouw moeder gevoel. Zolang je kindje groeit en of dat nou in een geleidelijke lijn is of met groei spurtjes, gaat het goed.

2 dagen geleden

Ik heb me hier in het begin ook druk over gemaakt, omdat de lactatiekundige zei dat de borstvoeding dan niet optimaal is en hij dan meer zou moeten drinken. Maar ik zie hier een baby (nu 11 weken) die elke nacht doorslaapt, tevreden is, goede plasluiers heeft en gewoon prima groeit volgens de CB curve. Ik heb het dus maar lekker los gelaten!😊

2 dagen geleden

Mijn meisje groeit precies volgens het CB lijntje en buigt ook af op de WHO curve. Ze is tevreden en groeit, dat is wat nodig is. Niet druk om maken dus!

2 dagen geleden

Goed om te horen! Bedankt:) Ik las overal: meer/vaker aanleggen, maar hij wil dan gewoon niet drinken en weigert als ik dat doe😅

één dag geleden

Maak je niet te druk lieve mama, als het CB lijntje goed is en je baby tevreden is lekker doorgaan hoe je het nu doet! Mijn dochter van 2 is volgens CB in haar lijntje mee gegaan en ik heb gewoon een goed groeiende gezonde meid! En mijn dochter nu groeit ook i haar lijntje van het CB. Maak je daar echt geen zorgen om je doet het goed zo!

19 uur geleden

Ik heb dat nog nooit gehoord, dat ze harder moeten groeien. Geef nu 2e kindje borstvoeding. Sowieso als ze gewoon groeien en zelfde lijntje blijven volgen is het volgens mij goed. Heb wel eerder gehoord dat cb gemiddeldes op kv gebaseerd zijn en het bij bv juist verwacht mag worden dat die kindjes iets minder zwaar zijn

19 uur geleden

Reactie op Dee89

Ik heb dat nog nooit gehoord, dat ze harder moeten groeien. Geef nu 2e kin ...
Onze oudste zat trouwens vanaf geboorte qua lengte stabiel op de +1 lijn en gewicht even stabiel op -1 Zij is nu 2 jaar en dronk vaak slecht, maar bleef dus wel stabiel. Daarom geloof ik nu 100% dat die kleintjes het zelf wel regelen. Gezonde kindjes nemen wat ze nodig hebben, niet meer en niet minder. Haar zusje was bij geboorte een stuk zwaarder en ze was bij eerste cb bezoek met zowel lengte als gewicht op de +1 Volgende week mogen we voor de 2e keer naar het cb dus ben benieuwd. Ze is sowieso dikker dan haar zus. Maar misschien dat gewicht langzaam meer naar het gemiddelde verschuift aangezien ik volledig bv geef 🤷🏻‍♀️

19 uur geleden

Afgelopen dinsdag inderdaad gehoord dat hij volgens CB ineens hard boven het lijntje gaat. ik moet hem nu anders gaan voeden wat mij eigenlijk ook weer onzeker maakt.

17 uur geleden

Reactie op Crocs lover

Afgelopen dinsdag inderdaad gehoord dat hij volgens CB ineens hard boven he ...
Geef je borstvoeding? Want dan kan je gewoon op verzoek blijven voeden. Met flesvoeding is het iets anders en kan je inderdaad gaan overvoeden. En voor TS: ja je baby KAN met borstvoeding de eerste tijd heel snel groeien. Betekent niet dat het moet. En die lijntjes zijn maar een indicatie, het is ook echt niet erg als ze een beetje afbuigen op een gegeven moment. Het is vooral naar je kindje kijken, zolang die tevreden is zal het wel prima zijn qua voeding

17 uur geleden

Nooit van de WHO lijn gehoord maar ik zou het ook lekker loslaten. Als je productie goed gaat, je kindje goed en fijn drinkt, er voldoende plas en Poe luiers zijn zal ik al die andere zaken wat betreft het gewicht lekker langs je heen laten. Al helemaal als je voed op verzoek!

16 uur geleden

Reactie op LittleOwl

Geef je borstvoeding? Want dan kan je gewoon op verzoek blijven voeden. Me ...
Ja ik geef borstvoeding, het consultatiebureau gaf aan dat ik een kant moest gaan voeden. Verschonen (normaal deed ik dan de andere kant) de zelfde kant en dan de volgende voeding andersom.

15 uur geleden

Mijn dochter is 10 weken. Ik geef ook borstvoeding. Het gaat prima, maar haar curve zakt langzaam iets ten opzichte van de 0 lijn. Dus nee geen hard groeiende baby, maar wel een meisje wat prima drinkt en zich goed voelt volgensmij😊

15 uur geleden

Bij mijn eerste afspraak bij het cb gaf ze ook aan dat, omdat ik borstvoeding geef, mijn zoontje (op dat moment perfect op de lijn) waarschijnlijk er tijdelijk ver boven komt en dan weer terugzakt. Kwam ik daar de laatste keer zit hij nog steeds precies op de lijn, dus geen groeispurt. Maakte me er ook een beetje druk om, maar er werd niets negatiefs over zijn groei gezegd dus dacht dat het dan wel goed zou zitten. Wel fijn om te lezen dat er meer precies volgens het cb kv lijntje groeien.

14 uur geleden

Hier net het zelfde op de who curve gezakt op die van het CB gewoon haar eigen lijntje , onze arts zei dat bij borstvoeding idd vaak er eerst een groeispurt is , en de lijn van het CB is borst en fles kindjes gemengd... ik ga nu ook gewoon verder op die van het cb anders wordt iki gek van die curve en is alleen maar nefast voor mijn productie

14 uur geleden

Hier kwam die groeispurt bij m’n dochter wat later na drie maanden ofzo en merk dat dat nu ook bij m’n zoontje die kant op gaat. En hij is twee keer al flink verkouden en ziek geweest. Dus who curve gaat hij nooit redden. Maar echt laat het los! Het is zo funest voor je productie als je er op focust. Ik deed dit dus bij m’n dochter en kreeg echt een obsessie met wegen en genoeg aankomen. Terwijl als ze niet drastisch gaan afwijken is het echt geen probleem als ze wat minder snel groeien. Ze pakken gewoon hun eigen lijntjes en het is een gemiddelde. Geen kind is het zelfde

14 uur geleden

Reactie op Crocs lover

Ja ik geef borstvoeding, het consultatiebureau gaf aan dat ik een kant moes ...
Dit is dus echt onzin wat ze zeggen sorry kan daar echt pissig om worden😉 Als je voed op verzoek geef je nooit te veel en trekt dat gewoon later weer bij! Alleen als je afkolft en geeft kan je minderen. Dat heet dus moeder natuur wat dat allemaal regelt voor je kind Blijf alsjeblieft op aanvraag van je kind voeden anders kan je heel je productie om zeep helpen en zijn jij en je kind niet tevreden. Op la legue en borstvoeding.com kan je hier veel over lezen.

11 uur geleden

Onze dochter zit op de -1,5 lijn met borstvoeding. Is tevreden en plast goed. Het is een klein fijn dametje. Haar grote zus groeide destijds veel harder en zat op de +2.5 lijn en is daar gebleven met lengte en gewicht. Het kan me soms best onzeker maken omdat zij mijn referentie kader is maar CB gaf aan dat, dat niet nodig is omdat ze groeit en tevreden is.