19 Reacties

vorige week

Ik heb altijd veel gehad aan Snuggles en Dreams en ik weet dat zij ook een vroege vogeltjes cursus hebben. Misschien dat je daar tips uit kunt halen. Succes

vorige week

Hier momenteel ook vaak rond 05;00uur wakker. Eerder was dit altijd rond 6uur. Ik gok een fase. Maakt t niet minder zwaar offcours

vorige week

Hier maanden lang tussen 4:30 en 5:00 opgestaan. Toen ging het wat beter en werd het soms 6:00 en later zelfs 6:30. Toen kwam sprong 9. Nu is het weer tussen 4:30 en 5:15. We proberen zelf erg vroeg naar bed te gaan om onze slaap te pakken. Ik denk dat het enige wat je kan doen, is het accepteren. Hopen dat het een fase is. Als je denkt dat je het meeste al geprobeerd hebt, dan is het nu gewoon even zoals het is. Niet het leukste antwoord maar wel even de realiteit. Misschien kun je nog even slapen bij het middagdutje

vorige week

Ik snap dat het voor je zoontje ook vervelend is, maar het is even zoals het is. Hier bieden we altijd een dutje aan om 8:30 of 9:00. Ze gaat slapen of niet. Als ze slaapt, slaapt ze max een uur. Dan maak ik haar wakker. Daarna om 13u weer. Als ze niet slaapt, dan gaat ze om 12 u naar bed voor het eerste dutje

vorige week

Reactie op Noorr94

Hier maanden lang tussen 4:30 en 5:00 opgestaan. Toen ging het wat beter en ...
Oh nee ik vraag ook om realistische antwoorden hoor☺️ Hopen dat het inderdaad een fase is en we snel tot misschien 06:00 uur kunnen slapen

vorige week

Reactie op Rosalindem

Hier momenteel ook vaak rond 05;00uur wakker. Eerder was dit altijd rond 6u ...
Laten we het hopen🙏🏻🙏🏻

vorige week

Mijn zoon wordt a sinds 6 maanden oud tussen 04.30-05.00 uur wakker! Hij is nu 15 maanden. Hij slaapt ook niet door dus zitten gedurende de nacht nog anderhalf uur beneden!

vorige week

Hoe wordt hij wakker om 0500 uur? Rustig of huilend? Onze dochter (14maanden) wordt tegenwoordig ook ‘s nachts wakker en dan zit ze rechtop in bed. Ze speelt dan met haar knuffels en oefent met haar woordjes. Op een gegeven moment gaat ze weer liggen en dan slaapt ze weer verder. Vannacht was ze een uur in haar bedje aan het spelen voordat ze weer verder sliep. Misschien kan je hem ook even laten liggen en valt hij vanzelf weer in slaap?

vorige week

Hier alleen herkenning en ook benieuwd naar oorzaak en oplossingen♥️

vorige week

Als hij niet huilt zou ik hem gewoon laten tot iig 6uur. Onze dochter is soms ook tussen 5 en 6 wakker. Wij laten der gewoon der ding doen als ze niet huilt. Meestal gaan wij er rond 6.15/6.30 uit, dus dan gaat ze der ook uit.

vorige week

Reactie op Eva_vdp

Hoe wordt hij wakker om 0500 uur? Rustig of huilend? Onze dochter (14maande ...
Fijn dat ze dan gewoon rustig speelt🥰 Als mijn zoontje wakker wordt is het ook meteen huilen…

vorige week

Drinkt hij nog melk? Wij geven dan een fles melk en dan gaat ze vaak verder slapen

3 dagen geleden

Reactie op Aww

Drinkt hij nog melk? Wij geven dan een fles melk en dan gaat ze vaak verder ...
Ja hij drinkt inderdaad nog melk. Dat is wel eens uit te proberen😊

3 dagen geleden

Heel herkenbaar!! Hier nu sinds 2 weken😅. 2x slapen lukt ook echt niet meer hier, dus over naar 1x slapen gegaan. Hij slaapt thuis dan rond 12:00, op de opvang pas om 13:00. En slaapt dah 2-2.5 uur en het naar bed gaan avonds begint rond 19:15, hij slaapt dan rond 19:45. Ik dacht zelf misschien dat de tijd in de middag misschien te kort voor de nacht?? Iemand daar ervaring mee?

2 dagen geleden

Reactie op Frea08

Heel herkenbaar!! Hier nu sinds 2 weken😅. 2x slapen lukt ook echt niet mee ...
Na een lang slaapje, kunnen ze z’n 5 uur wakker zijn! Wij houden 12 tot 14.30 aan. 19.15 naar boven, boekje lezen en slapen. Dan slaapt ze altijd tot 7.15/7.30. Met een uitzondering ook wel eens vroeg wakker hoor.

2 dagen geleden

Ik vind 5.00 wakker, wel echt een reden voor 2 slaapjes. Hoe laat doe je dan het eerste slaapje? Lukt het om dit heel vroeg te doen? Te weinig slaap over de hele dag, houdt het ook in stand om juist vroeg wakker te worden… wat als je hem dan even bij jou laat verder slapen? Melk zou mijn laatste tip/redmiddel zijn, je kunt ook opnieuw iets gaan aanwennen.

2 dagen geleden

Reactie op zara6

Ik vind 5.00 wakker, wel echt een reden voor 2 slaapjes. Hoe laat doe je da ...
Zeker een reden voor 2 slaapjes alleen wilt dit dus niet. Ik heb daar in helaas van alles al geprobeerd. Heel vroeg in de ochtend naar bed, lang slapen ochtend, kort slapen ochtend. Maar als hij maar iets geslapen heeft in de ochtend slaat hij dus zijn hele middag slaap over. Ook al zou ik hem dan dus pas later in de middag op bed leggen.. 🙈 Dat betekend dat hij dan soms maar 30 min slaap over de hele dag heeft gehad, terwijl als hij 1 keer slaapt, dan slaapt hij 2 tot 2,5 uur. Zo lastig dat je niet in hun koppies kunt kijken he 😅 Laten we hopen dat hij snel een ander ritme te pakken heeft.

2 dagen geleden

Elk kind is anders en in elke leeftijdsfase kunnen er ook weer andere dingen spelen die het slapen even makkelijker of moeilijker maken. Op mijn werk (jeugd GGZ) kregen wij laatst een hele mooie presentatie over slaap bij kinderen vanuit Praktijk Slaaplekker. Op hun website staan handige feiten en fabels, tips en werkbladen (https://praktijkslaaplekker.nl/informatie/). Veel tips/info van slaapcoaches zijn niet helemaal waar of passend bij de ontwikkeling van kinderen en slaap, dus goed om daar rekening mee te houden. Deze praktijk is geen coachingspraktijk, maar hier werken psychologen en somnologen. Bij ons hielp het heel erg om voor onze dochter een week lang haar slaap bij te houden in een slaapwaakkalender (zie de link hierboven). Hiermee kregen we inzage in hoeveel slaap (nacht + dutjes) ze daadwerkelijk nodig had op een dag. Dat kan per kind namelijk sterk variëren en kan zelfs 4-7u verschil hebben met een ander kind, zie https://www.thensf.org/how-many-hours-of-sleep-do-you-really-need/. Daarnaast gaf het ons ook inzage in wanneer we haar het beste op bed konden leggen en wanneer de dutjes zin hadden. Deze inzichten waren voor ons heel erg helpend om haar weer wat beter te helpen met haar slaap. Met name het inslapen was bij ons lastig, maar dat werd verholpen door haar later op bed te leggen. Mijn tip zou dus zijn om bij slaapproblemen eerst een week de slaap bij te gaan houden en samen te kijken wat jullie kind op dat moment nodig heeft. Onthoud vooral dat elk kind anders is en er grote variatie is in “normale” slaap. Jullie doen het goed! Wees lief voor jezelf als het slapen even lastig is, het is al zwaar genoeg en zeker als je minder slaapt.

gisteren

Reactie op Happy7720

Ja hij drinkt inderdaad nog melk. Dat is wel eens uit te proberen😊
Bij ons veranderde er pas wat toen de fles er juist uitging. In principe hebben ze die ook niet meer nodig vanaf een jaar, hier met 14 maanden gestopt en voor het eerst nachten aan het doorslapen. Nog wel vroeg wakker 5.45/6.00 maar niet meer om 5.00. Bij ons is iemand van het consultatiebureau langskomen die de tijd nam om ons verhaal te horen, en tips had gegeven. Dat gaf toch weer nieuwe inzichten, en hele duidelijke tips. Die voorzichtig beginnen te werken. Dus de fles eruit zou mijn tip zijn (mits nog geen jaar of om andere redenen nodig natuurlijk!)