12 Reacties
één maand geleden
Hii, ik heb hier een paar dagen geleden last van gehad, bij voorover bukken en bewegingen deden mijn borsten zelfs pijn en er was duidelijk een melkklier verstopt, ik maakte me behoorlijk zorgen want ik wilde geen borstontsteking krijgen.. ik heb gelijk de borst waar de harde schijf ligt het meest uit laten drinken, koude compressen neer gezet dit kun je door een maandverband nat te maken invriezen in je vriezer en vervolgens op je borst zetten, in de avond heb ik een warme douche genomen en hierbij van boven naar beneden toe gemasseerd en geprobeerd de harde schijf te verzachten en na de douche gelijk de borst gegeven, vervolgens ook gelijk ibuprofen ingeslikt, de dag daarna was het gelukkig over. Ik weet niet of het goed is om te masseren maar bij mij heeft het wel geholpen, nu is het over maar toch masseer ik beide borsten nu elke keer na de voeding om het te voorkomen want wat was dat pijnlijk zeg!
één maand geleden
Reactie op GeestigeBeuk348443
Hii, ik heb hier een paar dagen geleden last van gehad, bij voorover bukken ...
Ahh, wat fijn! Ik had vanmiddag ook al gedoucht en geprobeerd het er uit te masseren met de technieken die ik online had gezien. Maar merkte niet echt verschil. Na het kolven ook niet. Merkte jij gelijk verschil na het masseren?
Moet zo weer kolven dus wilde eigenlijk weer proberen onder de douche. Alleen nu ik vandaag dat hoorde van de andere Lactatiedeskundige twijfel ik wat nou wijsheid is….
één maand geleden
Ik had dit dus ook, ik kon niet meer van de pijn en spanning op me borsten. Had enorme schijven en masseren hielp niet meer. Ik stond met opening direct voor de winkel om een handkolf te halen en heb vervolgens me borsten allebei helemaal leeg gekolfd. Ik was ook echt bang voor een ontsteking. Daarna zo opgelucht! Heb niet meer hoeven kolven wel nog veel gekoeld en deed nog een aantal dagen goed pijn ook me tepels maar geen harde schijven meer gehad. Nu inmiddels bijna een week verder en lekken ze alleen nog en prikkelt het wat maar dat is voornamelijk als de kleine huilt.
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Was je ook gestopt met borstvoeding? Ik ben aan het afbouwen en als ik hele ...
Ja ik was gestopt met borstvoeding/kolven. Ik deed hem aan de borst maar ook regelmatig kolven omdat hij niet alles uit de borst kreeg. Ik heb het alleen niet heel lang gedaan 2.5 week dus ik weet niet of dat nog iets uitmaakt
één maand geleden
Het nieuwe protocol is inderdaad NIET masseren omdat je de ontsteking dan alleen maar meer stimuleert. Volgens het huidige protocol: zoveel mogelijk koelen met icepacks of kompressen, preventief 3x pd ibuprofen en wel blijven aanleggen (in jouw geval zou ik dan steeds korter aanleggen en zorgen dat de grootste druk er af gedronken wordt)
één maand geleden
Reactie op Lisa dj
Ahh, wat fijn! Ik had vanmiddag ook al gedoucht en geprobeerd het er uit te ...
Het gaat niet in een keer weg, meerdere malen masseren ook onder de douche en vervolgens kolven, voor het slapen gaan nog een koude compress en als je wilt kun je ibuprofen inslikken om borstontsteking te proberen voorkomen
één maand geleden
Reactie op GeestigeBeuk348443
Het gaat niet in een keer weg, meerdere malen masseren ook onder de douche ...
Juist niet masseren! Wel veel koelen
één maand geleden
Ik heb fulltime gekolfd en dat ging niet altijd vanzelf. Ook vaak harde schijven en ik kreeg de melk niet goed eruit gekolfd. Ik ben toen lechitine granulaat gaan gebruiken. Na een paar dagen merkte ik verschil. Het kolven ging veel beter en de harde schijven verdwenen.