40 Reacties

19 dagen geleden

Ik lees even mee. Morgen is onze zoon ook 9 weken. En nachts gaat het hier ook goed. Alleen overdag sinds een week is slapen overdag ook een probleem. Dutjes in bed lukten al nooit maar hij sliep wel uren in de draagzak of een uurtje in de box maar nu is t vechten tegen de slaap. Geen idee of t een sprongetje is en dus tijdelijk..maar ik kom nergens aan toe en wil steeds minder de deur uit omdat hij als ie wakker is, moe is maar niet wil slapen.

19 dagen geleden

Reactie op KnusseVuurwerk194458

Ik lees even mee. Morgen is onze zoon ook 9 weken. En nachts gaat het hier ...
He wat vervelend. Dan zitten we denk ik in hetzelfde schuitje.. Heel herkenbaar dat je zelf weinig doet en wilt doen omdat het zich dan alleen maar opstapelt. Ik wil ook voorkomen dat de nachten slechter gaan dus dan maar even pas op de plaats. Huilt of jammert jouw zoontje dan ook wat meer overdag? Of valt dat wel mee?

19 dagen geleden

Vaak zijn dat natuurlijk momentopnames. Op t moment dat je baby huilt pak je hem of haar meteen op daar maak je natuurlijk even leuk een foto of filmpje van. Het ligt er soms ook aan of ze een sprong zitten of toch ergens last van hebben. Hier een baby die soms huilerig is en soms wel "tevreden". Ik let heel erg op de wakker tijden en doe na het voeden de kleine zeker 10 minuten recht op maar daar ga ik zelf bij staan. Ook tijdens de borstvoeding of het flesje tussendoor echt laten boeren.. Hierdoor is het huilen wel een stuk minder. Misschien wil je helemaal geen tips & doe je het allemaal al maar denk zeg het toch even 🥰😘

19 dagen geleden

Reactie op Boysmom__

Vaak zijn dat natuurlijk momentopnames. Op t moment dat je baby huilt pak j ...
Ja de wakker tijden hou ik ook in de gaten en ik heb het idee dat we tegenwoordig haar wel op het juiste moment naar bed brengen ondanks dat het vaak dan ook nog even huilen is. Lukt het jou met borstvoeding wel een ritme aan te houden? Soms lijkt ze het ook gewoon graag te willen voor wat comfort als ze bijv krampjes lijkt te hebben waardoor het soms heel erg onregelmatig is met voeden.

19 dagen geleden

Ik breng mijn zoontje (ruim 10 weken) sinds een tijdje overdag naar bed voor zijn slaapjes, overdag lukte het niet meer beneden omdat hij zo alert is en alles in zich op aan het nemen is. Hij is zo’n 5 kwartier wakker en dan weer toe aan een slaapje. Ik help hem in slaap met speentje en/of whitenoise en even tussen z’n oogjes kriebelen. En z’n middagslaapje na de lunch in donkere kamer en slaapzakje aan, de andere slaapjes zonder slaapzak en niet helemaal donker gemaakt, om dag-nachtritme te behouden. Uit zijn slaapjes wordt hij tegenwoordig (sinds een paar dagen) meestal vrolijk wakker, krijg een grote lach als ik hem kom halen. Ik geef overigens ook bv en hij drinkt om de 2 uur, dus wel een soort van ritme, maar wel frequent. In zijn wakkertijd probeer ik echt iets met hem te doen, liedjes zingen, in de babygym, boekje lezen etc. En als ik iets wil doen, dan zijn de “tussendoor” slaapjes in draagzak/wandelwagen/auto. De afwisseling van wakkertijden en slaapjes geven zo toch wat ritme op een dag en het lijkt zijn vruchten af te werpen met een vrolijke baby. Maar eigenlijk doe ik ook maar wat en experimenteer ik met dingen, zoals nu met weer wat later naar bed brengen in de avond zodat zijn diepe slaap meer gelijk valt met die van ons ipv dat hij dat al heeft gehad van 19u tot 23u. Vannacht kwam hij pas voor het eerst om 15.15, dus lijkt te helpen!

19 dagen geleden

Reactie op AFH7

Ik breng mijn zoontje (ruim 10 weken) sinds een tijdje overdag naar bed voo ...
3.15 dus 😉

19 dagen geleden

Reactie op AFH7

Ik breng mijn zoontje (ruim 10 weken) sinds een tijdje overdag naar bed voo ...
Dat klinkt goed! Hier doen we de slaapjes ook al een tijdje in bed maar na een hazenslaapje wordt ze weer wakker en dan krijgen we haar vaak niet meer in slaap in eigen bed. Alleen een contactslaapje nog.. speentje, whitenoise, slaapzakje aan en gordijnen “samen” dichtdoen, doen we allemaal maar toch slaapt ze niet lang en kan ze soms wat huilerig zijn. Wel fijn om te horen dat je ook om de 2 uur voed. Soms kom ik gewoon echt niet aan die 3 uur maar dat maakt het soms wel heel krap met slaapjes en wakker tijd.

19 dagen geleden

Herkenbaar helaas!

19 dagen geleden

Reactie op asil122

He wat vervelend. Dan zitten we denk ik in hetzelfde schuitje.. Heel herken ...
Jaa hij huilt wel meer. Vooral als ie overprikkelt is. Dan is t echt in de draagzak sussen totdat ie toe geeft. Hij ziet zoveel en ie zo alert, maar als ik in een donkere ruimte ben is ie ook geïrriteerd omdat hij niks kan zien haha. Toevallig dit vanmiddag besproken met het cb en een praktisch slaapplangekregen. Morgen maar eens proberen.

19 dagen geleden

Jaa hij huilt wel meer. Vooral als ie overprikkelt is. Dan is t echt in de ...
Oh dit klinkt herkenbaar! Wil je misschien wat delen over dat plan?

19 dagen geleden

Reactie op planeta123

Herkenbaar helaas!
😔 Heb jij al wat dingen gevonden die af en toe werken voor jullie?

19 dagen geleden

Reactie op asil122

Oh dit klinkt herkenbaar! Wil je misschien wat delen over dat plan?
Even een foto gemaakt! Wie weet helpt het. Laten huilen is geen optie namelijk vind ik..maar op deze manier wil ik het wel proberen omdat veilige hechting in acht word genomen. En dan heb ik eindelijk weer eens m'n handen vrij na 9 weken. Ook al zal t maar 1 slaapje per dag zijn.

19 dagen geleden

Even een foto gemaakt! Wie weet helpt het. Laten huilen is geen optie namel ...
Vanaf hoeveel weken kan je dit inzetten weet je dat?

19 dagen geleden

Reactie op Noorx

Vanaf hoeveel weken kan je dit inzetten weet je dat?
Dat hebben ze niet gezegd. Op het formulier staat dat je al kan beginnen wanneer je baby heel jong is maar ja wat is jong..

19 dagen geleden

Even een foto gemaakt! Wie weet helpt het. Laten huilen is geen optie namel ...
Oh het lukt echt net niet om het echt goed te kunnen lezen.. zou ik je een berichtje mogen sturen met mijn e-mailadres? Als het iets is wat zou kunnen werken 🤞🏾

19 dagen geleden

Reactie op asil122

Oh het lukt echt net niet om het echt goed te kunnen lezen.. zou ik je een ...
Dat mag, dan mail ik het je. Helemaal goed.

19 dagen geleden

Dat mag, dan mail ik het je. Helemaal goed.
Mag ik dit ook? Hier nog een wanhopige mama met een 8 weken - niet slapende baby.

19 dagen geleden

Reactie op asil122

😔 Heb jij al wat dingen gevonden die af en toe werken voor jullie?
Nee, helaas.. echt alles geprobeerd. Donkere kamer, inbakeren (standaard), witte ruis, ritueel, wakker in bed leggen, slapend in bed leggen etc. Ik moet wel zeggen dat de nachten een stuk beter gaan en ik wat dat betreft niet mag klagen. Vanaf 21:00-22:00 slaapt mijn dochter nu meestal 5-6 uur aan een stuk door in haar eigen cosleeper, daarna wordt het wel rommelig. Overdag slaapt ze alleen op ons, hazenslaapjes (soms 10-soms 20 min) en draagzak vindt ze ook vaak niet fijn.

19 dagen geleden

Reactie op planeta123

Mag ik dit ook? Hier nog een wanhopige mama met een 8 weken - niet slapende ...
Zeker! Heb ook alles geprobeerd wat jij benoemd. Dat inbakeren was de hel hij werd er driftig van. White noise, dat ritueel werkt alleen maar avonds. Donkere kamer idd alhoewel t cb zei dat dit dus niet uitmaakt. Overdag een dutje in een schemerige kamer is ook prima. Als de gordijnen maar dicht gaan. Als jullie ermee aan de slag gaan ben ik benieuwd hoe t gaat! Ik zal onze ervaring ook delen.

19 dagen geleden

Zeker! Heb ook alles geprobeerd wat jij benoemd. Dat inbakeren was de hel ...
Lastig is dat. Ik heb je een verzoek gestuurd en dan snel ermee aan de slag! Ik heb gelukkig ook nog even verlof dus kan het ook nog even de tijd geven (ook niet onbelangrijk denk ik met zulke dingen)