Hi!
Ons dochtertje is vandaag 9 weken en de nachten gaan eigenlijk wel goed: om 18 uur naar bed en om 22/2/5 komt ze voor voeding en na 5 kunnen we vaak nog een contactslaapje met haar doen tot half 8/8. Meestal kan ik haar tijdens die nachtvoeding en ook gewoon goed wegleggen en valt ze snel weer in slaap.
Overdag is ze alleen veel onrustiger. Dutjes gaan moeizaam, zowel het in slaap vallen als doorslapen. Als ze dan wakker is of wordt is ze vaak wat humeurig en huilerig. Soms lijkt het alsof ze last heeft van haar buikje want ze laat veel natte scheten op een dag.
Zodat ze genoeg slaap krijgt doen we wel aan contact slaapjes overdag maar de deur uit dus maar weinig omdat ze in de kinderwagen bijv ook niet slaapt. Draagzak wel redelijk maar dat kan ik niet lang vanwege m’n bekken.
Ik weet dat hazenslaapjes erbij horen maar het soms vele huilen tussendoor vind ik lastig. Ik voed op verzoek (borstvoeding) en beperk prikkels en uitstapjes maar heb soms gewoon geen idee wat er is.
Misschien ben ik dus ook even opzoek naar wat is nou normaal qua huilen en ontevredenheid. Hoe is dit bij jullie? En hoe gaan jullie ermee om? Merkte je vanaf een bepaalde leeftijd wat verandering? Als ik soms al die vrolijke tevreden lach foto’s zie dan ben ik wel benieuwd of dat ook wat meer de momentopnames zijn of dat het gewoon echt heel tevreden baby’s zijn en ons dochtertje misschien toch af en toe wat ontevredener..