40 Reacties
17 dagen geleden
Nou hier inmiddels ruim een uur met het dutje bezig. Gisterenavond ging goed en is ze zelfstandig in slaap gevallen. Met het dutje begon het hetzelfde: ook in de cosleeper rustiger in bed kunnen leggen, maar precies na 30 minuten wordt ze dan echt helemaal wakker en onrustig.
Normaal was dat het moment dat ik haar zou sussen en op mij laat slapen maar nu dus even doorgezet volgens het stappenplan. Wel sneller getroost omdat ik haar nog wat jong vind om te lang te laten huilen en ze is met troosten heel snel rustig. Toen meteen weer teruggelegd en weer opnieuw..
Speentje uit wordt ze wel vaak weer wakker of onrustig van dus daar loop ik ook snel voor terug maar tot dusver ligt ze wel de hele tijd in eigen bed!
17 dagen geleden
Reactie op asil122
Nou hier inmiddels ruim een uur met het dutje bezig. Gisterenavond ging goe ...
Geweldig!!
17 dagen geleden
Hier vandaag ook begonnen. We hebben een volhouder. Daar was ik al bang voor. Vanochtend een uur bezig geweest en heeft hij een half uurtje geslapen. En nu weer een half uur bezig en hij lijkt nu in slaap gevallen te zijn, we zijn inmiddels 6 min verder namelijk. Ik gebruik het speentje om hem te sussen maar ben er nog niet helemaal over uit of ik daarmee verder ga, want het troost hem wel maar hij spuugt hem ook uit waar hij dan soms weer wakker door word. Ik ben ook bang dat hij dan weer een speentje nodig gaat hebben om in slaap te vallen.
17 dagen geleden
Reactie op asil122
He vervelend! Hoe zijn bij jou de slaapjes?
Vanaf het begin is het een uitdaging geweest omdat hij heel helder en alert is en graag alles wil zien. Enige wat werkt is hem in een donkere kamer in bed leggen. Tot 2 dagen geleden bakerden we hem ook in maar dat frustreerde hem enorm.. het werd een soort hulk die uit probeerde te breken 😅 ben er eergisteren mee gestopt en het lijkt er op dat hem dat wel wat meer rust geeft.
Ik heb net de documenten doorgelezen en toevallig waren we de afgelopen dagen al op dezelfde manier bezig, hem idd toch maar even laten gaan als hij huilt en protesteert. Het lijkt er wel op dat het wat beter word en dat hij dan toch wel snel ook wel weer rustiger word en in slaap valt.
17 dagen geleden
Reactie op KnusseVuurwerk194458
Even een foto gemaakt! Wie weet helpt het. Laten huilen is geen optie namel ...
Zou je het mij misschien ook willen mailen? Ik kan ook wel wat tips gebruiken...
17 dagen geleden
Onze zoon slaapt het eerste stuk van de nacht goed door (van 23.30 tot 05.00 ongeveer)
Als ik hem daarna na de voeding weer in bed leg, slaapt hij met geluk nog 1 uur in bed en begint daarna te huilen. Ik leg hem dan bij mij in bed en dan slaapt hij met gemak nog 2 uur.
Herkenbaar? Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
(Ik haal hem niet gelijk uit bed, maar hij lijkt dan echt klaar wakker te zijn tot hij bij mij in bed ligt) 🤭
17 dagen geleden
Reactie op AFH7
Ik breng mijn zoontje (ruim 10 weken) sinds een tijdje overdag naar bed voo ...
Hoe is het nu met het later naar bed brengen? En hoe laat doe je dat dan? Ik herken het bij ons kleintje! Slaapt zo vast vanaf 19 uur en drinkt daardoor slecht rond 22/23. Dus die slaan we over maar dan komt hij om 1 uur.
17 dagen geleden
Reactie op LPVL
Onze zoon slaapt het eerste stuk van de nacht goed door (van 23.30 tot 05.0 ...
Ja! Bij ons gaat het ook zo,.maar vind het wel gezellig zo tussen ons in!
17 dagen geleden
Reactie op Lauravdb84
Hoe is het nu met het later naar bed brengen? En hoe laat doe je dat dan? I ...
Nog steeds beetje zoekende. Ik zou het liefst rond 21u willen (dat lukte de eerste 2 nachten en toen kwam hij rond 3 en 6). Maar nu lijkt toch 20u naar boven het beste, omdat hij dan zelf de nacht in gaat (diep in slaap vallen), dus rekken heeft dan weinig zin. Dan nog wel het voeden enzo boven. Gisteren had hij alleen om 19u gedronken (ik voed op verzoek), en wilde hij om 20u niet meer. Mede op advies van consultatiebureau eens geprobeerd de late voeding over te slaan om te zien wat er dan gebeurd, en toen kwam hij om 1.40. Niet ideaal, maar het was wel een ruk van bijna 7u zonder voeding. Dus vanavond weer proberen om 20/21u naar bed te brengen, dan pas te voeden en geen late voeding meer en zelf vroeg naar bed. Hij ligt nu even te slapen op bed, dus ik hoop dat het nu lukt en hij dan weer een ruk van 7u maakt 🤞🏻
17 dagen geleden
Reactie op LPVL
Laatste voeding om
20:00 geven en dan in bed leggen werkt hier
17 dagen geleden
Reactie op otja1989
Vanaf het begin is het een uitdaging geweest omdat hij heel helder en alert ...
Well grappig dat het inbakeren dan nu opeens wel klaar is. Misschien een fijn slaapzakje proberen? Wel handig dat je het inbakeren dan ook niet meer hoeft af te bouwen.
Ook fijn dat jullie wel wat vooruitgang zien! Hopelijk blijft het zo 🤞🏾
17 dagen geleden
Reactie op LPVL
Hier is er ook wat meer onrust na de laatste nachtvoeding. Ik denk dat ze dan toch die nabijheid wat meer willen en de echt diepe slaap en melatonine aanmaak zijn dan ook wel gestopt.
Mijn vriend vind het altijd wel prima nog even met haar op z’n buik te slapen dus nu doen we dat ook maar even voor de laatste uurtjes maargoed daar moeten we ook ooit vanaf 😅
17 dagen geleden
Reactie op Lauravdb84
Dit klinkt best goed! Wij brengen haar ook optijd naar bed. De kleintjes schijnen tussen 18:00 en 20:00 uur melatonine aan te gaan maken (vanaf 6-8 weken) dus handig als je daarop mee kunt liften.
Verder is het opzich niet vanzelfsprekend dat ze helemaal van de nachtvoeding afgaan dus als je het kan beperken met 1 of 2 dan is dat denk ik (hoe vermoeiend ook) nog niet eens zo slecht.
Wel opvallend dat jullie het ook merken met het wakker zijn zo vroeg in de ochtend en verder kunnen slapen bij paap en mama!
17 dagen geleden
Reactie op Lauravdb84
Dit doen wij ook. Wakker maken rond 23.00u werkte zo averechts. Alsof ie heel raar wakker werd en daarna viel hij slecht in slaap. Nu 19.00u of 20.00u de laatste en dan meld hij zich vanzelf. Vaak zo rond 1 uur. Soms half 2. En dan weer tegen de ochtend..
17 dagen geleden
Reactie op asil122
Dit klinkt best goed! Wij brengen haar ook optijd naar bed. De kleintjes sc ...
En dit ook, als hij rond 5 uur komt slaapt hij slecht in z'n eigen bed. Maar bij mij in bed slaapt hij zo door tot 8 uur.! Alsof ze klaar zijn met slapen op afstand en inderdaad nabijheid willen
8 dagen geleden
Ik heb nu ook huilen en hazenslaapjes overdag. Soms echt brullen krijsen van over vermoeidheid. Kraamhulp heb ik nog contact mee leuke meid zei kan slaapregressie zijn en sprongetje 2 hij is nu 9 weken.