11 Reacties

2 maanden geleden

Ik was hier heel bang voor bij de oudste omdat hij een hele erg afplatting had maar toen zeiden ze op het cb dat ze dit niet meer doen in NL omdat de resultaten minimaal zijn tov het discomfort wat je je kind aan doet? Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en is het inderdaad vanzelf bijna helemaal weggetrokken!

2 maanden geleden

Onze dochter heeft nog een beetje een scheef hoofdje terwijl we al weken bezig zijn met de tips van de fysio en ook zo’n zij slaap kussen hebben, toch blijft 1 kantje een beetje bol staan. Hoop dat dit nog gaat bij trekken

2 maanden geleden

Reactie op KVD91

Ik was hier heel bang voor bij de oudste omdat hij een hele erg afplatting ...
Klopt, onderzoek laat zien dat de helm niet meer helpt dan gewoon afwachten en de schedel laten groeien. Bij vele kinderen trekt het nog behoorlijk bij, bij sommige kinderen niet.. maar dat was met een helmpje ook zo. Aangezien het niet meer helpt dan gewoon wachten wordt in Nederland meestal de helm niet meer aangeraden omdat het voor het kindje wel erg vervelend kan zijn.

2 maanden geleden

Reactie op KVD91

Ik was hier heel bang voor bij de oudste omdat hij een hele erg afplatting ...
Fijn om dit te lezen! Mijn zoontje heeft nu een afplatting en zitten zo te twijfelen om het wel of niet te doen. Door alle verhalen hierboven ben ik meer gerust gesteld!

2 maanden geleden

Ons zoontje krijgt vrijdag zijn helmpje. Ook bij verschillende kinderartsen geweest, ene zegt niet doen de andere zegt wel. Wij hebben uiteindelijk gekozen om het wel te doen, omdat uit de metingen bleek dat hij zeer ernstige scoorde, durven wij het niet aan om er vanuit te gaan dat het zelf verdwijnt.

2 maanden geleden

Hoi hoi, hier ook een baby met achterhoofdafplatting. De kinderfysio bij mij gaf aan dat was de waarden van de metingen die ze doen via skully care boven de 103% uitkwamen helm therapie wel wordt geadviseerd. Alles daaronder geven ze aan dat de resultaten dan niet veel van elkaar verschillen met of zonder helm.

vorige maand

Reactie op Wod

Ons zoontje krijgt vrijdag zijn helmpje. Ook bij verschillende kinderartsen ...
Ik heb de ‘onderzoek’ naar de de helm, het hele verslag bekeken. En ik vind het niet betrouwbaar.. 80 baby’s deden er aan mee. 40 zonder helm en 40 met helm. Al snel deden er al 10 niet mee met helm, en hebben nog eens 20 de helmtherapie niet afgemaakt. Dus 10 met helm en 40 zonder helm.. ik vind dat er veelste weinig baby’s mee doen om daar een conclusie uit te trekken!! De onderzoek is gedaan door een Nederlandse student. De rest van de wereld blijft gewoon helmpjes geven! Ik heb ook voor het helmpje gekozen.. hij sliep contant op de achterhoofd en het voelt nu zo goed dat hij er niet meer op slaapt door de helm! Dat merk ik ook aan zijn haargroei. Zijn haar groeide niet op zijn achterhoofd, en hij had een bos op de rest van zijn hoofd. Meteen groeide het haar op zijn achterhoofd als kool, dat betekend hij ligt er niet meer op. De druk erop is meteen gestopt, en dat is voor mij al genoeg om te weten dat dat nu de gelegenheid krijgt om wat ronder te worden. Hoe eerder de achterhoofd die ‘rust’ krijgt dat er geen druk meer op zit hoe beter lijkt mij.

vorige maand

Ik bedoel 84 baby’s deden mee aan het onderzoek. 42 met helm en 42 zonder helm. Uiteindelijk vielen er veel af met helm. En werd het 10 met helm en 42 zonder helm. En daaruit is een conclusie getrokken. Voor mij niet betrouwbaar aantal baby’s

vorige maand

Ligt er denk ik ook aan hoe erg de afplatting is. Mijn dochter heb ik altijd op zon kussentje laten slapen. Inmiddels ligt ze gelukkig niet meer zoveel op het achterhoo

vorige maand

Reactie op Marieke-95

Ligt er denk ik ook aan hoe erg de afplatting is. Mijn dochter heb ik altij ...
Wij hebben ook alles geprobeerd maar was al zichtbaar van dag 1