14 Reacties
één maand geleden
Wat ontzettend vervelend zeg! Voor je kleintje, maar ook voor jouzelf! Ik weet niet of je flesvoeding geeft, maar win gebruiken voor ons meisje vanaf haar geboorte kruidvat extra care. Ook gebruik ik dagelijks probiotica van Laveen. Ik heb goede verhalen gehoord over Windi alleen heb ik hier zelf geen ervaring mee.
één maand geleden
Reactie op blessing1
Hartstikke bedankt voor je bericht! Ik geef BV wil bijna overstappen in de ...
Ik heb geen tips helaas, maar overstappen op kunstvoeding zal alles behalve helpen vrees ik. Kunstvoeding is veel zwaarder verteerbaar, dus dat zou alleen maar meer krampjes geven
één maand geleden
Ben je al naar een osteopaat of chiropractor geweest? Mijn man is chiropractor, zodoende weet ik dat dit heel vaak kan helpen met allerlei klachten. Zeker ook met baby's . Heel veel sterkte iig!
één maand geleden
Reactie op Saschamols
Ben je al naar een osteopaat of chiropractor geweest? Mijn man is chiroprac ...
Dank jewel! De kleine heeft een behandeling gehad bij een osteopaat, maar eerlijk gezegd had ik niet het gevoel dat hij echt wat deed? of ik begreep niet goed wat hij deed, weinig effect iig. Dus toen maar niet nog een afspraak gemaakt terwijl ik inderdaad hoor dat heel veel mensen zon behandeling als goed hebben ervaren. :(
één maand geleden
Reactie op blessing1
Dank jewel! De kleine heeft een behandeling gehad bij een osteopaat, maar ...
O, wat jammer dat het niet heeft geholpen. Ik weet wel dat er veel verschil kan zitten per behandelaar, dus daar zou het nog aan kunnen liggen ?
En ik heb ook altijd gehoord (en lees ik ook op dit forum vaak) dat kunstvoeding juist tot problemen met darmen leidt omdat het zwaarder valt.
En een laatste tip: je zou nog kunnen kijken naar voedsel dat jij eet: melkproducten, gluten, knoflook/ui/specerijen, ei... En dan een eliminatie dieet doen. Je baby kan hier een allergie of gevoeligheid voor hebben en dan komt het door de borstvoeding ook binnen. Het kost wel een aantal weken voordat het uit je eigen systeem is en je dus verschil kunt merken bij je kleintje. Maar wellicht de moeite om je in te verdiepen?
één maand geleden
Misschien zelf een tijdje geen melkproducten eten en drinken? Mocht het koemelkallergie zijn dan zou dat moeten helpen.
één maand geleden
Ons kindje heeft ook extreem veel last van darmkrampjes, ook zo veel geprobeerd. Enige wat een beetje werkt zijn de druppeltjes van VSM. Maar nu kwam ik ook wat tegen wat “Gassi” heet van Luvion, een soort ontluchter voor de darmpjes, heeft veel goede recensies. Zelf zit ik nog te twijfelen omdat ik het ook weer zielig vind, maar ja.. misschien werkt het.
één maand geleden
Hoi hoi waar je misschien ook nog naar kan kijken zijn de vit D en vit K druppels. Deze druppels heb je in twee uitvoeringen, namelijk op waterbasis en op oliebasis. Mijn kleintje kon de olie basis niet hoed verdragen en toen ik de waterbasis probeerde haf hij aanzienlijk minder buikpijn.
Sterke hoor
één maand geleden
Reactie op blessing1
Dank jewel voor de info, dit wist ik niet 😭
Bij een vriendin van mij waren de krampjes juist over toen ze overstapte op kv (gewoon nutrilon). Kindje was twee weken lang ontroostbaar aan het huilen.
Lastig hé dat je zo moet uit zoeken wat zou kunnen helpen, heel naar om je kleintje zo te zien.
Succes, hopelijk gaat het snel beter 🙏🏼
één maand geleden
Voordat je inderdaad allerlei troep gaat uitproberen, realiseer je ook dat het erbij hoort… en vanzelf beter wordt. Rond 6 weken zijn echt de hoogtijdagen van krampjes. Ontsla jezelf van de plicht het te moeten oplossen en neem jezelf voor om er voor je zoontje te zijn om het te helpen doorstaan door te proberen hem te helpen reguleren. Rondlopen, even aan de borst, desnoods naar buiten met de kinderwagen. En uitzitten.
Ik zeg dit omdat ik bij m’n eerst zoontje ook van alles heb geprobeerd tegen de krampjes. Allerlei spul, voeding, osteopaat, huisarts etc. Met terugwerkende kracht ging het gewoon vanaf een maand of 2 veel beter. Waardoor ik er nu met mijn tweede zoontje veel rustiger onder blijf en vooral zelf rustig probeer te blijven, ookal is het moeilijk om aan te zien dat hij elke avond flink aan het huilen is.
één maand geleden
Hoi. Wat naar dat je kindje er zoveel last van heeft. Tussen de 6 en 8 weken is er ook een huil/krampjes piek helaas. Die van ons huilt ook meer en vaker nu. Dus de draagzak draag ik nu veel. Veel succes verder met alle tips 🍀