18 Reacties
één maand geleden
Mijn baby is 2 maanden oud. Wij doen het als volgt:
Ik kolf een beetje zodat mijn man de voeding van 23:00 kan doen. Ik slaap dan al rond 21:00. Dan doe ik de voeding van 03:00 en 06:00. Na de voeding van 06:00 pak ik nog wat uurtjes slaap met de kleine. En dan rond 09:00/10:00 start de dag😂. Mijn man ging na 2 weken weer werken en het is even schakelen maar je kan dit! Als mijn man dan weer thuis komt pak ik een moment voor mezelf en dan is hij met de kleine.
één maand geleden
Wij gaan samen rond 21.00 uur naar boven. Dan geef ik nog voeding en hopen we dat onze kleine snel slaapt. Wij slapen dan meestal rond 22.00/22.30. In de nacht drinkt onze baby eerst één borst, dan verschoont mijn vriend hem en geef ik daarna de andere en hou hem omhoog (het is een spuger 😉). Soms doe ik de verschoning als het een pittige nacht is, zodat mijn vriend langer kan slapen. Elke nacht is toch anders en je moet een beetje op elkaar letten.
één maand geleden
Bedenk naast alles wat je voor de baby wil doen ook hoe je man jou kan ondersteunen in jouw mens laten voelen bij de start van de dag. Denk aan faciliteren dat je kan douchen/make up kan doen of een koffietje te drinken voordat je alleen met haar bent. Als zij dan veel kodig heeft in de ochtend heb jij in elk geval al iets gegeten/gedronken, gedouchet of wat dan ook. En ook wat je in de avond nodig hebt als jullie weer met z'n drietjes zijn. Wil je even in bad, bellen met een vriendin, iets andere voor jezelf doen etc.
Zo hebben m'n partner en ik de routine dat sochtends hij mijn ontbijt (thee,smoothie, tosti) naar boven brengt en dat ik kan douchen voordat hij weg is. S avonds loop ik voor het slapen gaan nog een rondje buiten door de buurt van 10 minuten. Zo kan ik even alleen de dag afsluiten, ook als ik 18 uur binnen heb gezeten met onze dochter bij wijs van spreke. Denk vooral ook aan jezelf!
één maand geleden
Reactie op mdl89
Bedenk naast alles wat je voor de baby wil doen ook hoe je man jou kan onde ...
Hele fijne tip! Heb er eigenlijk niet eens zo over nagedacht 🫣 Ik ga er over nadenken en bespreken met mn man!
één maand geleden
Reactie op lalalalou
Ik kolf een beetje zod ...
Misschien een brutale vraag (excuses), maar hebben jullie dan ook tijd samen? Als stel zeg maar 😅
één maand geleden
Oh ik lees even mee! Hier hetzelfde. Manlief 6 weken thuis geweest en maandag weer werken. Ik hoop dat ik ooknsnel een routine heb. De kleine wil zoveel bij me zijn dus heb mijn handen bijna niet vrij.
één maand geleden
Vriend was na 1 week weer werken, voordeel is dat we geen gezamenlijke routine hebben gehad 😅.
Vriend doet de laatste fles rond 00:00 en ik rond 5/6 uur in de ochtend, inclusief verschonen. Ik lig ‘s avonds dan uiterlijk 22:00 in bed zodat ik een redelijke nacht maak. Als de peuter zich nog in de nacht meldt, gaat mijn vriend daarheen.
De volgende ochtend brengt vriend meestal koffie op bed en daarna ga ik douchen, aankleden, opmaken als de baby nog slaapt en daarna ontbijten. Soms meldt de baby zich tussendoor, dan probeer ik een ontbijtje bij de hand te hebben terwijl ik haar de fles geef. Dat houdt soms wel in dat ze even moet wachten en dus huilt.
M’n vriend zorgt er voor dat de peuter naar de opvang gaat. Op de dagen dat hij thuis blijft, heb ik dezelfde routine maar krijgt de peuter een fles pap bij mij in bed terwijl ik koffie drink.
Tegen 18:00 is m’n vriend weer thuis, ik probeer dan het eten gemaakt te hebben maar dat lukt alleen als de baby in de box wil liggen of geen fles nodig heeft. Dus soms lukt dat niet, en maakt hij of ik het eten terwijl de ander zich met de kinderen bezig houdt.
Tegen 19:30 gaat de peuter naar bed (geen vast ritme wie hem naar bed brengt) en ik geef dan de baby vaak nog ergens een fles voordat ik naar bed ga.
Echt tijd samen hebben we dus niet, alleen als de baby slaapt in de avond maar helaas is ze dan vaak onrustig. In het weekend ga ik wel later naar bed, dus dan iets meer tijd voor elkaar.
Dit werd bij ons na 3 maanden ongeveer wat beter de vorige keer, dat je wat meer tijd voor je relatie hebt.
één maand geleden
Onze baby is vijf weken oud en mijn vriend moet over ongeveer twee weken weer werken. Wij willen nu een beetje beginnen met het creëren van een avondroutine. Wij hebben geen vaste voedingstijden maar voeden om de drie a vier uur en soms ook eerder als hij honger heeft.
In de avond drinkt hij eigenlijk altijd wel rond 7 of 8. Vlak daarvoor wassen we hem dan of doen we hem in bad. Daarna een luier om en aan de borst en een tijdje huid-op-huid contact. Daarna ligt hij lekker bij mijn vriend en hij doet dan de laatste voeding op de avond ergens tussen 11 en 12 met gekolfde melk uit een flesje. Daarna trekt hij hem zijn pyjamaatje aan en legt hij hem in de co-sleeper. Ik ga rond 22:00 slapen en doe dan de voeding in de nacht rond 03:00. Zo kunnen we allebei wat langer slapen en beginnen we redelijk uitgerust aan de dag. En als hij een keer rond 22:00 nog aan de borst wil dan doet mijn vriend de eerste nachtvoeding en ik de tweede. We gaan kijken hoe dat de komende tijd bevalt 😊.
Een ochtendroutine hebben we nog niet echt, verschilt echt van dag tot dag. Ik denk dat als mijn vriend gaat werken dat ik hem de borst geef en dat mijn vriend hem daarna even laat boeren en rechtop houdt zodat ik kan douchen etc.
één maand geleden
Maak het jezelf vooral zo makkelijk mogelijk!
Ik heb geen partner dus doe lekker mijn eigen ding haha
Ik start mijn dag om 06.00 met voeden (bv) en pak daarna nog een Powernap mee. Dan laat ik de kleine slapen en sta ik op. Ga vast douchen en zet mijn koffie en maak afgekolfde fles klaar. De voeding van 09.00 is elke dag afgekolfde bv mede pijn aan de tepels dus even “rust” en wat ik extra kolf gaat de vriezer in. Maar voor die voeding rommel ik en ruim gelijk alles op en zet alles klaar voor de kleine. Als we geen bezoek hebben om 10 dan chillen we nu samen op de bank tot de voeding van 12. Vaak plan ik bezoek of boodschappen rond 13.00 dan weer een voeding om 15.00 en 2/3 keer in de week zet ik daarna alles vast klaar voor een badje die doe ik dan voor de voeding van 18.00 gaan we niet in bad, is er bezoek of chillen we samen. Na zijn voeding eet ik. Na de voeding van 21.00 rommel ik in huis ruim ik op hang ik wasjes op. Vouw de rest op en vul overal mijn voorraad aan. Daarna neem ik lekker de tijd voor mezelf in de badkamer en daarna chill ik hem weer op de bank. 00.00 laatste voeding al gaan we die opschuiven naar eerder. Hij slaapt meestal tot 05.300/06.00
Ik vind het zelf heel fijn om enigszins structuur te hebben ik voed dus op mijn verzoek en voor ons werkt dit. Tuurlijk loopt het ook wel eens anders en dat is prima. Ik streef er wel naar om elke dag mezelf aan te kleden en of op te maken. En het huishouden elke dag aan de kant te hebben. Ik ben echt een schoonmaak freak en dat geeft mij rust😂
één maand geleden
Mijn man was na 1 week weer aan het werk, we hadden niet echt routine, vond dat heel moeilijk. Zeker omdat mijn zoon veel huilde en niet graag weggelegd wilde worden. Uiteindelijk zijn wij 10 dagen in het ziekenhuis geweest voor observatie vanwege huilen en spugen, maar ook om een soort van ritme te krijgen. Nu kijk ik wat lukt, want mijn zoon geeft mij weinig kan een routine te behouden.
Ik doe eigenlijk bijna alle voedingen, omdat mijn man van 09.00 uur - 20.00 uur van huis is. Mijn man doet de voeding van 00.00 en soms 21.00.
‘s ochtends tussen de voeding vermaak ik mijn zoon, dan is hij vaak wakker. ‘s middags tussen de voeding ben ik eeuwig bezig mijn zoon in slaap te krijgen, als dat lukt doe ik huishouden. Het eten probeer ik te maken wanneer hij slaapt smiddags, mocht hij wakker zijn zet ik hem in de maxi cosy in de keuken. Over het algemeen maak ik dingen wat ik van te voren kan maken zoals ovenschotels of eenpansgerechten. Na het eten (als dit lukt alleen, anders eet ik als man thuis is). Dan breng ik zoontje naar bed en daarna de eeuwige strijd voor het slapen. Als hij slaapt kan ik een aflevering kijken op tv. Maar dit komt niet vaak voor helaas.
Routine is er dus zo goed als lukt, maar het ligt er maar net aan wat voor baby je hebt. Veel succes en bewaar de rust en geduld. Zorg ook goed voor jezelf!
één maand geleden
Reactie op Tisaaa
Wat mooi hoe jij een soort van steady programma hebt voor jullie wat werkt. ...
Het loopt ook nog vaak zat net wat anders hoor haha maar probeer het aan te houden anders word ik gillend gek😅
En dat chillen is ook krampjes weg sussen etc. Maar ik kan hem nog niet weg leggen wil hem het liefst de hele dag bij me, nu die nog zo klein is echt genieten van elkaar. Ik wil vanaf volgende week hem vaker wegleggen als ik daar klaar voor ben
één maand geleden
Reactie op Mandybb
Het loopt ook nog vaak zat net wat anders hoor haha maar probeer het aan te ...
Ohh nou dat is jammer, goed dat je het probeert! Ik probeer het ook echt, maar kijk maar van dag tot dag tegenwoordig…
Misschien wil mijn zoon dan ruilen, die wil het liefst de hele dag bij zn moeder Hahha. Ik vind het eerlijk gezegd ook fijn om m’n handen vrij te hebben. Iedereen doet het op z’n eigen tempo en dat is natuurlijk helemaal prima! Zo slaapt mijn zoontje nu voor de vierde nacht in z’n eigen kamer in de ledikant, omdat die navelstreng al doorgehakt was vanaf de ziekenhuisopname.
één maand geleden
Reactie op Tisaaa
Ohh nou dat is jammer, goed dat je het probeert! Ik probeer het ook echt, m ...
Hahaha oh ik wou dat ik het af en toe kon, hem wegleggen maar dan kijk ik naar hem en denk ik neeeee ik wil nog geen 10 seconden zonder je😂 Ik was zo stellig in de zwangerschap dat hij overdag lekker al zijn slaapjes boven zou doen. Eindstand zijn eigen kamer is alleen om te badderen hahaha. Maar wat werkt werkt
één maand geleden
Reactie op lalalalou
Ik kolf een beetje zod ...
Ik denk dat ik het ook zo ga doen als mijn vriend weer gaat werken. Alleen de vraag, wanneer kleed jij je aan in de ochtend? Verzorg je eerst jezelf of de baby ? Als mijn baby wakker is wil hij eerst voeding, ben daarna lang in de weer.
één maand geleden
Reactie op steef16
Ik denk dat ik het ook zo ga doen als mijn vriend weer gaat werken. Alleen ...
Ik verzorg mijzelf wanneer de baby slaapt, tot nu toe redelijk gelukt, maar dat betekend soms wel pas later op de dag. En anders zou je je baby misschien in de co sleeper kunnen leggen en als je hem/haar in de gaten wil houden mee nemen naar de badkamer? Ik heb de babyfoon aan op m’n telefoon en die neem ik dan gewoon overal mee naar toe in huis.
Eerst ging ik steeds al douchen als mijn vriend er nog was maar dat werd wel erg vroeg. Ik verzorg mijn zoontje wel altijd bij de ochtendfles, hij is dus altijd de eerste en ik als tweede, maarja dat hoort ook wel een beetje vind ik.