17 Reacties

één maand geleden

Wij leggen onze dochter sinds ze geboren is (nu 10 weken vandaag) in een baby nestje in de box. Daar slaapt zij dan in. Onze zoon van 2,5 kan dan ook gewoon beneden zijn. Zij slaapt door alle geluiden heen. Wij leggen haar nog niet zonder nestje in de box. Stukje geborgenheid door het nestje. Misschien dat je dat kunt proberen?

één maand geleden

Wij doen hetzelfde als Lotte0212. Ook vaak op pad dus dan slaapt ze in de maxi cosi of kinderwagen. De peuter slaapt gelukkig nog in de middag, dus dan probeer ik de baby wel in haar eigen bedje te leggen en blijf ik er even bij tot ze slaapt. Soms lukt het niet, dan slaapt ze op m’n arm.

25 dagen geleden

Hier zit de baby bijna de hele dag in de draagzak als ik alleen ben met hem en de peuter. Alleen als ik de peuter naar bed breng moet de baby even wachten en is het meestal even huilen…

25 dagen geleden

Hier een baby met flinke reflux en een peuter van (volgende week 2). Peuter slaapt nog smiddags. Baby moet dus omhoog gehouden worden na haar voeding maar als ik dat alleen doe is het nog niet goed genoeg want spuugt ze vaak nog hele golven. Ik heb haar dus eigenlijk veel in de draagdoek zodat ik mijn handen vrij heb.

25 dagen geleden

Onze dreumes wordt over 4 weken 2 en ik heb vraag mij hetzelfde af! Ik kan haar ook nog niet alleen laten om de baby boven te leggen, maar heel de dag wandelen ofzo gaat ook niet. Ze wil namelijk niet de hele tijd lopen, maar ook zeker niet in de wandelwagen zitten 😅 De baby wilde een hele tijd niet in de box (in het nestje) slapen, maar sinds gisteren lijkt dit weer iets beter te gaan.. Op donderdag gaat de oudste naar de opvang, dus ga denk ik maar even goed oefenen op die dagen met hem in zijn eigen bedje leggen. Hopelijk gaat dat straks dan zo makkelijk dat ik onze dreumes heel ff alleen kan laten op het moment dat ik hem weg leg 🙈 Verder denk ik dat het ook veel in de draagzak gaat worden anders!

25 dagen geleden

Niet 🥲🥲 Mijn oudste is net 2. Haar kan ik een paar minuutjes alleen laten maar echt niet langer. De jongste van 6 weken slaapt niet in de box of haar bedje overdag.. alleen op mij. Gelukkig gaat de oudste 3 dagen naar de opvang. Vandaag had ik ze alletwee. Dan is het echt aanpoten. Baby huilend in bed als ik snel de peuter aankleed. Baby huilend in de box als ik de boterham voor peuter smeer.. alles zo snel mogelijk en haar dan weer op de arm.. Sochtends zijn we bij een speelwinkel bij ons in de buurt geweest. Daar kan de oudste ruim 2 uur zelfstandig spelen en kan ik met de baby in de armen kijken. Daarna doet de peuter haar middagdutje. Smiddags is mijn man op tijd van zijn werk naar huis gekomen om te ondersteunen... Ik hoop dat het iedere week een stukje beter gaat... En het mooi weer wordt/blijft zodat we veel in de speeltuin kunnen zitten waar de oudste ook best goed zelfstandig kan spelen. Een hele dag binnen is echt niet te doen.

25 dagen geleden

Hier ook de jongste van 7 weken bijna de hele dag in de draagzak, ook als ik de oudste van 2,5 op bed leg gaat de jongste gewoon in de draagzak mee. Sinds een paar dagen wilt ze overdag ook nog wel eens in slaap vallen in de wipper. Als ze daarin slaapt laat ik wel even beneden terwijl de oudste naar bed gaat

25 dagen geleden

Kan je hem of haar niet in de stoel aan tafel zetten met een boekje of blokjes? Of desnoods even in de stoel voor de tv. Zodat je kan proberen de baby weg te leggen!?

25 dagen geleden

Reactie op Lala89

Kan je hem of haar niet in de stoel aan tafel zetten met een boekje of blok ...
Bij ons werkt dat in ieder geval. Hierdoor kan ik boven rustig de baby wegleggen en evt troosten (wetende dat het beneden niet mis kan gaan).

25 dagen geleden

Hier ook een baby van 6 weken en een dreumes van 1jaar en 9 maanden. Op de dagen dat ik alleen ben met ze is het echt doorbijten. De baby slaapt dan in de draagzak of kinderwagen als we buiten zijn. Ze valt nog niet zelfstandig in slaap dus ik oefen met haar in bedje als de dreumes niet thuis is. Ik kan echt niet naar boven en de oudste beneden laten. Zelfs niet met de tv aan. Soms ben ik dan wel 50min bezig en hij staat dan onderaan de trap "mama, mama" te roepen. Ik ga me het voor nu niet moeilijker maken dan het al is 🤣🤣, dus de baby slaapt binnen voornamelijk in de draagzak

25 dagen geleden

Gewoon mee nemen maar boven , iets geven om zich bezig te houden of zelfs laten 'helpen' doe dit ook met mijn dochter en werkt goed. Ze helpt de baby slapen 🤣 of soms geef ik haar even mijn gsm of de tv aan op de slaapkamer. Kan ik rustig mijn ding doen met de baby. Veel ouders zullen zeggen ja maar schermtijd . Sorry maar ga het mezelf niet moeilijk maken als het ook makkelijk kan 🤣🤣

24 dagen geleden

Hier een dreumes van 1,5 en een baby van 6 weken. Ik moet zeggen dat ze beide heel relaxed zijn en makkelijke slapers (iig overdag). Ik neem beide mee naar de 1e verdieping. Dreumes speelt als hij moet wachten en de baby kan kijken naar de boxmobiel die ik boven haar ledikantje heb gehangen. Als de baby moet slapen doe ik klein lichtje uit en mag de dreumes een kus geven, na wat gehuil valt de baby snel in slaap of niet en dan haal ik haar weer op. Als de dreumes moet slapen dan leg ik de baby in het ledikantje met speen, boekje om te kijken en muziekje en dan gaan we een kus geven na het verhaaltje lezen, doe ik opnieuw muziekje aan en doen we laatste deel slaapritueel dreumes. De dreumes moet wel eens wachten en de baby huilt wel eens een paar minuten. Ik heb dat geaccepteerd want anders lukt het niet.

24 dagen geleden

Wij leggen de jongste deheledag beneden, box, nestje, voedingskussen. Dreumes gaat gewoon boven naar bed. Ik heb ook een grondbox en daar laat ik haar als ik even naar boven moet.

24 dagen geleden

Hier een baby van bijna 8 weken en een dreumes van bijna 18 maanden. De beste aankoop tot nu toe is een grond box (zo’n plastic versie met basket) waarin het speelgoed van de dreumes staat en die ik ‘op slot’ kan doen als ik met de baby bezig ben. Daar kan ik de dreumes bijvoorbeeld in achterlaten als ik heen en weer naar boven moet om de baby weg te leggen. Ik ben nu bijna twee weken bezig met het oefenen van het doen van 1 dutje per dag boven in bed. Dit lukt steeds beter. Vandaag eerst de dreumes naar bed gebracht en daarna met de baby op zijn kamer met een flesje gaan zitten en daarna de baby in bed gelegd. De baby wil hier ook niet in de box slapen en slapend wegleggen in de box werkt niet als de dreumes ook rondloopt, dan is de baby vrijwel direct weer wakker 🫣

24 dagen geleden

Hier breng ik de peuter naar bed met baby in draagzak en als de peuter diep slaapt probeer ik baby over te leggen, wat meestal niet lukt hoor, maar soms wel. Als baby dan huilt, neem ik het bedje (mozesmandje) mee naar beneden en dan maak ik het daar donker.

24 dagen geleden

Onze baby slaapt overdag beneden en niet in de cosleeper. Hij slaapt of in een babynestje, wandelwagen of schommelstoel. Is inmiddels alle harde geluiden van de peuter gewend. 🤣 Wanneer ik de peuter naar boven breng neem ik de baby mee en leg ik hem even boven in de cosleeper, zodat ik er sneller bij ben als hij het op schreeuwen zet. Wanneer hij rustig is laat ik hem beneden en moet de kleine soms maar even wachten 🤷🏻‍♀️. Peuter ligt binnen 5 min in de middag. Als ik echt even bezig ben met de baby en de peuter vraag veel aandacht wat ik hem op dat moment niet kan geven gaat hier een filmpje aan. Hij kijkt nauwelijks tv, dus als hij even mag kijken zit hij rustig op de bank te genieten van zijn filmpje 🤭

23 dagen geleden

Draagzak! Hier hangt onze zoon van 6 weken bijna de hele dag in als ik alleen ben met hem en onze dochter van 3,5. In bed leggen is nog maar 2 keer gelukt en dan moet ik er echt even bij zitten, dat gaat niet als ik met haar ben. Dat komt vanzelf dus rond deze tijd maak ik me er niet druk om. Een draagzak vind ik echt zo ideaal, als onze zoon moe is dan doe ik hem daar in en 9 van de 10 keer slaapt jij gelijk. Als we even naar buiten willen dan doe ik mijn (draag)jas erover. Dus dutjes in bed zou ik nu lekker laten voor wat het is ☺️