15 Reacties
20 dagen geleden
Hier ook een baby van 6 weken oud en hij heeft vanaf de geboorte al veel last van kramp en ook reflux. Hier helpt overdag de draagzak heel erg. Dat is vrijwel het enige waarin hij stopt met huilen en hij lekker in slaapt. Verder slaapt hij snachts op zijn zij. Op zijn rug heeft ook erg last van reflux waardoor hij zich al meerdere keren heeft verslikt in de melk die omhoog kwam.
Wij gebruiken probiotica en infacol maar het lijkt beide niet veel te doen.
Rond de 6-8 weken schijnt het het ergst te zijn en ik heb ook het idee dat het nu weer erger is. We hopen dat het hierna minder wordt.
20 dagen geleden
Onze dochter is 6 weken + 3 dagen en die heeft precies al 3 dagen krampjes op het ergst met haar reflux. Mijn vriend en ik weten dat het tijdelijk is, maar het is niet leuk om ze zo te horen krijsen. Wij geven ook orthiflor en ze krijgt AR voeding. Daarnaast bedje schuin, 20 minuten fles en 20-30 minuten hoog houden, buikje masseren en een badje om de 2/3 dagen. Ook hebben wij het idee dat haar inbakerslaapzak haar de rust geeft met slapen, want als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze goed.
20 dagen geleden
Ik heb ook een kindje met reflux en ben ook begonnen met indikken eerder. Helaas veroorzaakte de jhbpm enorme verstopping en werd de reflux nog erger. Wij hebben maagzuurremmers gekregen van de dokter omdat mijn baby ook continu achter elkaar gilde,vooral na de fles. Hij wilde ook nooit plat. De melk komt en kwam steeds omhoog en dat veroorzaakt natuurlijk veel zuur in je keel. De maagzuurremmers hebben hier erg geholpen.. Ook zijn we gestopt met indikken omdat het spugen eigenlijk geen pijn meer doet...
19 dagen geleden
Met de johannesbroodpitmeel is het alleen maar erger geworden. Heb het 1 dag gebruikt maar het spugen van de dikke melk doet hem veel meer pijn. Dus kap hier direct weer mee. Gaan nu proberen vaker op een dag kleine beetjes voeden aan de borst en dus sab simplex stoppen en veel vaker dragen in de draagdoek
19 dagen geleden
Sab simplex verergert de reflux daar zit semeticon in en de huisarts als CB hebben dit bevestigd en Johannes broodpitmeel krijgen ze weer meer buikklachten van. Mijn meisje heeft ook veel last van reflux/verborgen reflux en krampjes wist me zelf ook geen raad meer advies was eerst Johannes broodpitmeel hier kreeg ze weer meer krampen van die gestopt sinds 6 dagen heeft ze omeprazol pedippi zit nu op 3,5 mg maar heb niet het idee dat het helpt ook heeft ze meer last van krampen ik zit dus ook even waar doe ik goed aan ga zwz morgen even de huisarts bellen voor de reflux het is zo zielig dus iemand de gouden tip! Je helpt ons enorm 🙏🏼
18 dagen geleden
Reactie op Sylvanaaww
Sab simplex verergert de reflux daar zit semeticon in en de huisarts als CB ...
Wat bij ons nu helpt is vaker voeden van kleine beetjes.. de kleine kreeg veel teveel cc binnen per voeding. Ik geef borstvoeding en afgekolfde flesjes. We deden er dan 70-80cc in want dat wilde het consultatiebureau dat hij meer ging aankomen... maar dit is veel te veel voor zijn maagje. Zijn nu naar 50-60cc per fles gegaan en haal hem eerder van de borst af. Ben met alle middeltjes gestopt. + heel veel rechtop houden. Bed schuin,, aankleedkussen schuin,, babynestje in de box schuin, en veel in draagdoek en samen lekker douchen. Dit ging gisteren goed. Hopelijk vanavond weer...
18 dagen geleden
Reactie op matcha_1
Vraagje voor iedereen hier met premature kindjes (onze ook met 33 weken): c ...
Ik reken gewoon met zijn eigen leeftijd. Anders zou die van mij nu 2 weken zijn. Beetje krom want er worden ook babys met 37 weken geboren en dan doe je hun leeftijd ook niet -3- weken ..