Hoi, ik ben momenteel ten einde raad.
Ik heb een zoontje van 6 weken. Hij is prematuur geboren met 35+4
Sinds een week huilt hij de hele avond en halve nacht. Het begint in de namiddag. Het leken eerst alleen darm krampen, maar nu spuugt hij na de voeding met kracht ook veel melk terug. Je hoort ook telkens de melk naar boven komen in zijn slokdarm, en trekt hij een zuur gezicht. Hij heeft vaak de hik. Dit mega vele krijsen heeft er voor gezorgd dat we naar de huisarts zijn gegaan. Die verdenkt reflux dus moeten nu johannesbroodpitmeel door de voeding doen. Ik geef borstvoeding dus we doen het in afgekolfde flesjes.. hij krijgt al 2/3 weken lang 1x daags ortiflor start probiotica in een flesje en dus 6 x daags sab simplex voor de krampen. Niet het idee dat dat veel doet. Hij huilt echt uren achter elkaar en wilt zeker niet plat neer gelegd worden in zijn cosleeper. Ik ben opgebroken en ten einde raad. Wat kunnen we nog doen/proberen?
Ik hoor ook wisselende verhalen over johannesbroodpitmeel en over sab simplex dat het ook reflux kan veroorzaken... dus ik wil de sab simplex even stoppen maar ben bang dat dit de darm krampen weer verergerd...